Gå til innhold

tacomiddag, ca kcal?


Anbefalte innlegg

Hei, vi pleier alltid å ha taco til middag på fredager, og da pleier jeg alltid å spise et skjell og en lompe, men jeg er ikke sikker på om det er nok, jeg holder på med å legge på meg, og må ha minst 600 kcal til middag, så noen som vet ca kcal innhold i dette?(eller om det hvert fall er 600 kcal eller mer):

en medium tacolefse

fyll i tacolefsa:

2-3 toppede ss tacokjøttdeig (karbonadedeig med tacorkrydder, stekt i olje)

2 ss laktosefri rømme

mais

salat

paprika

agurk

3 ts medium sterk tacosaus/salsasaus (husker ikke hva det heter)

 

et tacoskjell

1 1/2 toppet ss tacokjøttdeig

1-2 ss laktosefri rømme

mais

salat

paprika

agurk

2 ts medium sterk tacosaus

 

(hender jeg bruker litt mer/mindre fyll, men det er hvert fall sånn ca)

 

Vi har aldri brukt ost på taco, vet mange bruker det, så derfor er jeg litt redd for at det er for lite kcal til middag, for jeg bruker ikke like mye fyll i skjell heller da de er mindre.

 

Om dette ikke er nok til middag: Vil det være bedre/bli nok om jeg bytter ut skjellet med enda en lefse eller stappe i meg 2 skjell i stedet for 1? Eller bruke mere fyll?

Endret av nopalus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuelt sette seg inn i kaloritelling og regne ut selv, for da slipper du å måtte spørre for hvert enkelt måltid. Etterhvert vil du kunne anslå kalorier relativt presist og dermed slippe å faktisk regne ut innholder for all maten du inntar.

 

Næringsinnholdet vil nærmest alltid stå på innpakningen, oftest baksiden, og der er det oppgitt i kcal per 100g. Om du da ser på nettoinnholdet (vekten til innholdet i forpakningen), kan du enkelt regne ut hvor mye det er i hele. Har du f.eks. et matprodukt med 240 kcal/100g og nettoinnholdet er 150g, ganger du bare kcal med 1,5 som blir 360, og da vet du at pakken inneholder 360 kcal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...