Gå til innhold

Overklokking av AMD Radeon HD 7970...?


Anbefalte innlegg

1. Er det noe poeng i å overklokke dette grafikkortet (jeg er ikke ute etter uytelse, kun det grafikk-messige)?

 

2. Vil overklokking av ens grafikkort forbedre spill-grafikk (jeg tar i bruk en PS2-emulator: PCSX2)?

 

3. Jeg har forsøkt å overklokke ved å ta i bruk "amd catalyst control center", dog til ingen nytte. Maskinen min (rettere sagt monitoren) gikk blank, og ble i site instans nødt til å trykke på "reset" knappen.

 

 

Bilde® av overklokking instillinger samt pc-spesifikasjoner vedfølger.

Noe jeg burde forandre på?

 

 

Takk så mye.

post-307415-0-04542200-1371991286_thumb.png

post-307415-0-25525500-1371991293_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det finnes et spill du kommer til å ha problemer med å kjøre på maksimal grafikk.

Overklokking er litt risikabelt, jeg vil ikke anbefale det siden jeg fikk "bluescreen" etter å overklokke mitt 7950 PCI+.

 

Men om det skal gjøres burde du bruke Catalyst (programvaren som følger med AMD-enheter). Programmet har en egen overklokk-funksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  1. 7970 er en av de beste overklokkerne som har kommet ut på 28nm, og det er absolutt en del ytelse å hente på å overklokke det.
  2. Spillgrafikken vil ikke forbedres med mindre du kjører mer krevende innstillinger, hensikten med overklokking er å få mer ytelse så man kan aktivere hardere grafikkinnstillinger eller få høyere framerate.
  3. Vanligvis anbefaler jeg MSI Afterburner eller Sapphire Trixx, dette er gjerne bedre programmer for dette.

 

Jeg har selv et 7970 jeg har overklokket til 1250MHz core og 1750MHz memory, og frameraten har som følge av dette gått opp rundt 35% i de fleste grafikktunge spill.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha overklokket et par ganger, så har (dagen etter) monitoren gått blank, som kjerringa på julekvelden. Har jeg klart å dra på grafikkortet mitt skader?

 

Nei det tviler jeg på, har du resatt klokken i Catalyst Controll Center?

 

Bruk Saphire TriXX eller MSI Afterburner til å klokke, bruker selv TriXX på mine to 7970 og kjører 1200 MHz på core og 1700 MHz på minnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...