Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skadet gulvflis på badet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem.

 

Selgeren sa følgende:

Lakke over "neglelakk-aktig boks med flisens farge)

Bytte hele flisen betyr at du må kjøpe en flis, og ny fuge og nytt lim og totalt kommer det på en halv 1000lapp minst uansett om det bare en en flis.

 

Er åpen for flere løsninger.

Jeg mistet tannkrem på flisen som på 10 timer etset seg igjennom flisen.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem.

 

Selgeren sa følgende:

Lakke over "neglelakk-aktig boks med flisens farge)

Bytte hele flisen betyr at du må kjøpe en flis, og ny fuge og nytt lim og totalt kommer det på en halv 1000lapp minst uansett om det bare en en flis.

 

Er åpen for flere løsninger.

Jeg mistet tannkrem på flisen som på 10 timer etset seg igjennom flisen.

Skulle nesten tro at det kanskje fantes en fuge som man kunne sparkle over, for så å lakke over
Lenke til kommentar

Hvis det er nødvendig å bytte flisen, så er jo ikke det vanskelig da. Forutsetter da - at en ikke har ti-tommeltotter. :) Men det er jo en fordel, at en har en reserveflis da, som er tatt vare på fra gulvet ble lagt. Ellers får en normalt fargeforskjell. Fugen blir det normalt noe fargeforskjell på, men det tror jeg ikke er til å unngå.

 

Skal dere har råd om reperasjon, så bør dere komme med gode bilder. Da er det sikkert fagfolk her, som kan gi gode råd.

Lenke til kommentar

Hvis det er nødvendig å bytte flisen, så er jo ikke det vanskelig da. Forutsetter da - at en ikke har ti-tommeltotter. :) Men det er jo en fordel, at en har en reserveflis da, som er tatt vare på fra gulvet ble lagt. Ellers får en normalt fargeforskjell. Fugen blir det normalt noe fargeforskjell på, men det tror jeg ikke er til å unngå.

 

Skal dere har råd om reperasjon, så bør dere komme med gode bilder. Da er det sikkert fagfolk her, som kan gi gode råd.

Tar bilde og legger det inn snart. Hvor lenge holder flisene seg føre dem begynner å falme ( jeg har ingen reserveflis, og håper derfor å få tak i en ny hvis det er det som må til )
Lenke til kommentar

Jeg er ikke murer, eller flislegger. Du får sikker bedre råd av dem, når de ser tråden din.

 

Jeg tror ikke falming er det største problemet, selv om alder også har en innvirkning, spessielt hvis det er mye sol lys, som påvirker gulvfilsene. Tror det er et større problem, at et parti fliser bruker å varriere litt, fra et annet parti. Dvs. fabrikken "kjører" et parti med x-antall fliser, i en farge. Og neste gang de produserer fliser med denne fargen, blir den noe anderledes. Hvorfor vet ikke jeg. (Men til og med takstein, så har det vært slik). Så det er alltid annbefalt å bestille nok fliser (taksetein), så det blir noe til overs. Og så ta vare på noen av hver type, i tilfelle skader/reperasjoner, o.l.

 

Undersøk med leverandøren, eller produsenten, om de har noe "quick fix", for en slik skade. Om du får litt fargeforskjell på den vesle flekken, bør du kunne leve med. Spessielt hvis du er eier. Hvis ikke, bestemmer huseieren.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

For å bytte en flis sager man fugen med en multimaskin, kakker flisen med en dor og hammer på miden for å få den til å sprekke opp fr deretter forsiktig å fjerne bitene.

 

NB! NB!

 

Rart det ikke er nevnt men selv om man ikke har 10 tommeltotter bør man få fagmann til å gjøre dette på grunn av faren med at man kan lage hull i membran.

Lenke til kommentar

For å bytte en flis sager man fugen med en multimaskin, kakker flisen med en dor og hammer på miden for å få den til å sprekke opp fr deretter forsiktig å fjerne bitene.

 

NB! NB!

 

Rart det ikke er nevnt men selv om man ikke har 10 tommeltotter bør man få fagmann til å gjøre dette på grunn av faren med at man kan lage hull i membran.

Sage opp fugen? Med råd du gir, virker det som om du har ti-tommeltotter! Men har ikke folk noe peilig, er det bedre å overlate utskiftig til en fagmann.

Lenke til kommentar

Sage opp fugen? Med råd du gir, virker det som om du har ti-tommeltotter! Men har ikke folk noe peilig, er det bedre å overlate utskiftig til en fagmann.

 

Du er veldig ivrig på å "ta" andre for tips vi gir... å skifte ut en flis på denne måten er veldig vanlig men man kan jo ikke forvente at alle vet det.

 

Kanskje er det på tide å innse at det finnes metoder man ikke har hørt om selv.

 

Lenke til kommentar

Er du murer, eller flislegger?

 

Er ikke murer men har jobbet som murer en god stund og da var dette en vanlig måte for de faglærte å skifte en flis på.

 

Hva er du, murer eller flislegger?

 

Edit:

Istedefor å bare kritisere andre kan du vel komme med egne tips og kanskje argumentere litt for hvorfor du mener tipsene våre er så på jordet.

 

Sage opp fugen? Med råd du gir, virker det som om du har ti-tommeltotter! Men har ikke folk noe peilig, er det bedre å overlate utskiftig til en fagmann.

 

Og du gir faglige råd! Eller er du også en med ti-tommeltotter? Ditt råd, høre ikke særlig bra ut.

Hjelp, er det ikke noen flisleggere her.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke murer men har jobbet som murer en god stund og da var dette en vanlig måte for de faglærte å skifte en flis på.

 

Hva er du, murer eller flislegger?

 

Edit:

Istedefor å bare kritisere andre kan du vel komme med egne tips og kanskje argumentere litt for hvorfor du mener tipsene våre er så på jordet.

Jeg har skrevet, at jeg ikke er murer, eller flislegger! Men, har mange ganger har ansvar for deres arbeider også ved rehablitering.

 

Skal gi deg kreditt, for en ting du skrev i første innlegg. Og det var det, du skrev under ditt "NB".

 

Slike metoder med oppsaging, bør overlates til proffe håndtverkere. Det er ikke noe å anbefale amatører!

 

Jeg ønsket ikke å komme med forslag til løsninger, for amatører. Bl.a. slike, som er blitt fremstillt her. Da en ikke kjenner oppbygging under flisen og flislimet, er det alt for stror fare for at amatører skader gulvmembran. Og erfarne fagfolk har sikkert flere gode forslag, enn det jeg har å gi.

 

Så hvis du er tidligere murer, bør du kunne komme opp med sikrere løsninger.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Så hvis du er tidligere murer, bør du kunne komme opp med sikrere løsninger.

 

Ingen problem å utføre slikt arbeid uten å skade membran bare man er forsiktig... ikke problem i det hele tatt.

 

Ser du på videoen så er man langt i fra å komme under flislimet til og med.

Lenke til kommentar

Ingen problem å utføre slikt arbeid uten å skade membran bare man er forsiktig... ikke problem i det hele tatt.

 

Ser du på videoen så er man langt i fra å komme under flislimet til og med.

Har sett videoen og den er ok. Men jeg har også vært borte erstattningssaker hvor slurvete proffe, har skadet membran, som har ført til fuktskader. Så dette er ikke for hvem som helst å utføre, på denne måten.

 

Så slutt å fremstill dette som enkelt (uten å skade membran). Å sage slikt på "frihånd" og kanskje uten å vite hvor tykk en gulvflis er er risikosport.

Lenke til kommentar

Har sett videoen og den er ok. Men jeg har også vært borte erstattningssaker hvor slurvete proffe, har skadet membran, som har ført til fuktskader. Så dette er ikke for hvem som helst å utføre, på denne måten.

 

Så slutt å fremstill dette som enkelt (uten å skade membran). Å sage slikt på "frihånd" og kanskje uten å vite hvor tykk en gulvflis er er risikosport.

 

Er vel heller du som skal slutte å fremstille dette som om det er hjernekirurgi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...