Gå til innhold

Stell av tarantell


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har nettopp kjøpt oss en nydelig tarantell. (Vanlig chilensk. G. Rosea) Jeg leste meg opp på stell på forhånd og fikk også flere råd i dyrebutikken, men jeg har likevel et par spørsmål.

 

Hvordan kan jeg være helt sikker på at det er riktig luftfuktighet i terrariet? Jeg har fuktet bunnlaget, men er usikker på om det er nok. Tenker på å kjøpe en måler i dyrebutikken.

 

Temperatur. Akkurat nå på sommeren er det ganske varmt i leiligheten (25c), men burde jeg likevel anskaffe varmematte eller varmelampe? Det kan jo bli kjøligere til vinteren.

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktignok en 'hardfør' og robust tarantella, men du kan aldri være sikker på at luftfuktigheten er korrekt, noe som kan føre til både det ene og det andre.

Måler av tempereatur og luftfuktighet er et must.

Varmematte trenger du ikke å kjøpe inn enda, men du må vite at du greier å holde en grei temperatur igjennom hele kalenderåret.

Lenke til kommentar

Riktignok en 'hardfør' og robust tarantella, men du kan aldri være sikker på at luftfuktigheten er korrekt, noe som kan føre til både det ene og det andre.

Måler av tempereatur og luftfuktighet er et must.

Varmematte trenger du ikke å kjøpe inn enda, men du må vite at du greier å holde en grei temperatur igjennom hele kalenderåret.

Da drar jeg og kjøper målere med en gang jeg får muligheten.

 

Tenker jeg venter litt med varmematte. Anskaffer det dersom temperatur blir et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...