Gå til innhold

Gaming bærbar, erfaringer av forskjellige pcer


Anbefalte innlegg

Driver å leter etter en gaming bærbar, har sett på de fra multicom, spesielt da Xishan W350S!

http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Glossy-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10624647

 

 

Er det noen her som har prøvd den? enten denne eller 17 tommeren?

utifra det jeg har lest er den veldig klumpete og bråkete!

Endret av christah582
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en gammel Kunshan X7200 og som du sier så er disse dedikerte maskinene klumpete og bråkete. Men ytelsen er definitivt verdt det!

 

Skal du ha en slik maskin må du kunne pleie den med kjærlighet.. kunne åpne den og skru ut vifter og kjølere for å fjerne smuss og bytte kjølepasta med jevne mellomrom.

 

Det jeg definitivt anbefaler er å vente til det kommer skikkelige gaming prosessorer med haswell teknologi da støyen kommer av varmen som disse beistene produserer.

 

Jeg har stor tro på at haswell vil gjøre underverker for batteritid og støy.

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel Kunshan X7200 og som du sier så er disse dedikerte maskinene klumpete og bråkete. Men ytelsen er definitivt verdt det!

 

Skal du ha en slik maskin må du kunne pleie den med kjærlighet.. kunne åpne den og skru ut vifter og kjølere for å fjerne smuss og bytte kjølepasta med jevne mellomrom.

 

Det jeg definitivt anbefaler er å vente til det kommer skikkelige gaming prosessorer med haswell teknologi da støyen kommer av varmen som disse beistene produserer.

 

Jeg har stor tro på at haswell vil gjøre underverker for batteritid og støy.

Haswell har alerede komt til multicom pcene

Lenke til kommentar

De bråker visstnok en del.... men vurderer selv kunshan 17"

 

Her er noen tester av maskinene både 15" og 17". De har andre navn, men maskinene er nøyaktig de samme, utenom noe hardware valg, som cpu og hdd. Multicom sine pcer er jo kun Clevo maskiner som de har gitt eget navn.

 

15" http://www.notebookc...ok.93275.0.html

17" http://www.notebookc...ok.93249.0.html

Endret av Defendor
Lenke til kommentar

Min erfaring med multicom pc'ene beregnet for gaming er at de har god ytelse, men bråker mye (uansett).

Modellen jeg hadde overopphetet veldig fort, og det var ikke spesifikt min pc (kjenner to med samme problem).

 

Supporten jeg fikk fra multicom var også langt under gjennomsnittet, og de prøvde i månedsvis å få meg til å betale for reprasjonen selv om jeg hadde lang reklamasjonstid igjen.

Lenke til kommentar

Min erfaring med multicom pc'ene beregnet for gaming er at de har god ytelse, men bråker mye (uansett).

Modellen jeg hadde overopphetet veldig fort, og det var ikke spesifikt min pc (kjenner to med samme problem).

 

Supporten jeg fikk fra multicom var også langt under gjennomsnittet, og de prøvde i månedsvis å få meg til å betale for reprasjonen selv om jeg hadde lang reklamasjonstid igjen.

 

Hvilken modell var det og hva måtte repareres?

Lenke til kommentar

Joda ... men jeg regner med at du ikke mener at det er kun Multicom som avslår reklamasjon?

 

Poenget er at du ikke - ut i fra din spesifikke erfaring - kan uttale deg med stor kredibilitet om støy og overoppheting på Multicom's nåværende laptoper - for det første er det nyere og helt andre modeller enn det de solgte da du kjøpte din, - for det andre er det en helt annen produsent.

 

Multicom har jo flere modeller, og det er jo vanskelig å slå alle over en kam - men generellt for laptoper som har såpass kraftige grafikkort som de har, er at viftestøyen kan høres når de jobber det de er gode for. Under normal belastning derimot, er de ikke spesiellt mer hørbare enn de fleste andre laptops. Alle laptoper med kraft nok til å kunne brukes til "seriøs" spilling støyer. Det er relativt små forskjeller mellom merkene uansett. Asus G-serie laptoper sies å være mer stillegående under hard belastning enn de fleste andre tilsvarende laptoper.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

De testene som jeg har linket til tidligere inneholder også støytesting, og ja de bråker under hard belastining, og det er nevnt som "thomit" skriver at kun ASUS ROG maskinene bråker mindre.

Til gjengjeld har ROG maskinen ett gtx 770m skjermkort som yter en god del dårligere enn Multicom sin GTX 780m. Logisk nok blir der en del mer støy da siden der genereres en god del mer varme.

 

Vil allikevel si at 40/45db under har gaming med lyd enten på høyttalere eller enda mer normalt headset ikke er ekstremt sterkt, selv om det selvsagt hadde vært en fordel med lavere lydnivå.

Jeg har selv en MSI gx 660, med enkel 80mm vifte som lett kommer opp i 45-50db ved 60cm avstand til måleren(ja, har egen måler). Under hard gaming hvor jeg er fokusert på spillet, med lyd enten på surroundsystemet mitt eller headsettet mitt merker jeg ikke viftestøyen med mindre jeg faktisk bevisst lytter etter den. Og vi vet alle CS/FPS spillere at forsvinner fokuset i spillet så er du fort dau.

Mitt poeng?

I kampens hete vil du uansett ikke merke viftestøyen...

Endret av Defendor
Lenke til kommentar

Decibel (lydtrykksmåling) sier ikke alt om hvor plagsom viftestøyen er, det kommer også an på støyens karakter og frekvens osv. Dessuten - for sammenligningens skyld: 45 dB er stillere enn hvisking på 1 meters avstand ...

 

Jeg er ellers enig med deg i at viftestøyen legger jeg svært sjelden merke til, når jeg sitter foran laptopen og er opptatt med noe - som for eksempel spilling. Og da har jeg uansett lyden fra spillet på. Det er i det store og hele et ikke-eksisterende "problem". For meg i alle fall, jeg er jo selvfølgelig åpen for noen ikke har denne evnen til å sjalte ut lyd som ikke er viktig. Og dessuten så finnes det jo sikkert laptoper som rett og slett er for bråkete for de aller fleste. Av de jeg har vært borti som jeg synes bråker unormalt mye, så er det ingen fra kategorien "gaming" laptops, egentlig, men heller mindre kraftige laptoper som når de blir tvunget til å arbeide på spreng, oppnår et støynivå som er temmelig plagsomt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...