Gå til innhold

Oppsett til gaming-pc for en kompis, 10k


Anbefalte innlegg

Hei

 

En kompis spurte om jeg kunne sette opp et oppsett for han. Pc'en skal brukes hovedsaklig til gaming. Han har et budsjett på rundt 10k med skjerm. Har satt opp et foreløpig oppsett til han da uten skjerm. Føler jeg har ganske peiling på ting selv, men har vært litt ute av gamet, så bare lurer på om det dere har noen innspill eller forbedringer til oppsettet jeg har satt opp til han. :)

 

Her er det foreløpige oppsettet:

 

FreeScreenVideoRecorderImage.bmp

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greit ut det, men om han kjøpre det oppsettet har han bare 900 kr igjen å bruke på skjerm. Vil anbefale å bruke minst 1300 kr for å få en noen lunde god skjerm. Uansett hvor mye folk maser om at skjermen må ha IPS panel skal du ikke bry deg. Til gaming vil jeg nesten alltid anbefale TN panel så lenge det er kun en skjerm som skal brukes. TN er nesten alltid best til gaming.

Lenke til kommentar

Enig der heika98, men er ikke sånn at en ikke kan gå litt over budsjettet, så tror det ordner seg :) Jeg er da stor fan av IPS skjermer og vil ikke anbefalt folk og kjøpt noe annet, hvis de da som du sier bryr seg 99% om gaming. Men siden jeg ikke har fått noen kommentarer på selve oppsettet vil jeg tro at det ser ganske bra ut. Vet nvidia ruller ut 7-serien nå, men ytelses forskjellen mellom 670 og 770 er ikke så stor.

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Enig der heika98, men er ikke sånn at en ikke kan gå litt over budsjettet, så tror det ordner seg :) Jeg er da stor fan av IPS skjermer og vil ikke anbefalt folk og kjøpt noe annet, hvis de da som du sier bryr seg 99% om gaming. Men siden jeg ikke har fått noen kommentarer på selve oppsettet vil jeg tro at det ser ganske bra ut. Vet nvidia ruller ut 7-serien nå, men ytelses forskjellen mellom 670 og 770 er ikke så stor.

ja det er stor forskjell.

I 770 er det mye nyere teknologi.

770 fyller mellomrommet mellom 670 og 680.

770 er et veldig bra kjøp. Iallefall for fremtidens spill.

Lenke til kommentar

Hei. Er i samme situasjon som kompissen din. Men sitter å lurer på om jeg bør gå for 770 istedefor 670, jeg tenker da på BF 4 og slikt, eller er det ikke så mye å hente? Hvor mye er det verdt å betale for å få 770?

 

Har et fint oppsett fra komplett, det er jo super duper helgeweekend tilbud med selvkonfigurert weekend PC. Må betale ca. det samme som kompissen din må betale for ca. samme hardware og montering, og 3 års garanti. Er vel størst forskjell på kabinettet, mn tror det som er preset i den pakken funker greit.

 

Men jeg er så usikker på om jeg skal slenge på 770 istedenfor 670, men da blir det fort noen hundre ekstra og da må jeg bygge selv. Da blir det ca. det oppsettet du har lagd til kompissen din på dustinhome + at jeg kjøper Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA eller ZOTAC GeForce GTX 770 2GB AMP! ® fra komplett.

Begge de skjermkorta er på tilbud men er svær usikker på om det er verdt å betale 6-800 mer for et 770, enn et 670.

Valgets kval!

 

Noen som kan hjelpe? =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Enig der heika98, men er ikke sånn at en ikke kan gå litt over budsjettet, så tror det ordner seg :) Jeg er da stor fan av IPS skjermer og vil ikke anbefalt folk og kjøpt noe annet, hvis de da som du sier bryr seg 99% om gaming. Men siden jeg ikke har fått noen kommentarer på selve oppsettet vil jeg tro at det ser ganske bra ut. Vet nvidia ruller ut 7-serien nå, men ytelses forskjellen mellom 670 og 770 er ikke så stor.

 

Ja, det er veldig bra det oppsettet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...