Gå til innhold

klarer klokke mitt R350 (9800pro) LANGT med standar kjøler.!


Troy Henrik

Anbefalte innlegg

Topicen sier vel det meste. Har fått inntrykket av at de fleste med Ati 9800Pro (R350) klarer klokke til max 420/350 har selv fått mitt opp til 427/364mhz det er en del mer, hvis jeg startet på standar hastighet det vil si 380/340mhz å klokker oppover helt til 415/355 så blir skjermen min en stor artifact! :lol::lol: (over driver litt) men det kommer faktisk artifacts i Windows (snasent :) ) men jeg starter på 410/350 kjører 3dmark03 for å så klokke 2mhz omgangen opp til 42mhz på Core, 360 på minnet, derfra kjører jeg fortsatt 3dmark03 og stiller opp 1mhz, med denne metoden kommer jeg mye (mye og mye litt da) lengre enn ved å bare klokke 20mhz om gangen. Min 3dmark03 score er nå på 6239. å det er vel ikke så gærnt 8) men jeg er selv veldig foynøyd for når jeg er ferdig sette sammen PC'n så kjører jeg 3dmark03 får ca 5300 poeng er ikke akkurat stor førnøyd men etter overklokking klarer jeg over 6200:D det er 20% ++ økt ytelse det.

 

til det har jeg kun 3 ord å si:

 

LENGE LEVE OVERKLOKKING

 

 

Mhv. Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topicen sier vel det meste. Har fått inntrykket av at de fleste med Ati 9800Pro (R350) klarer klokke til max 420/350 har selv fått mitt opp til 427/364mhz det er en del mer, hvis jeg startet på standar hastighet det vil si 380/340mhz å klokker oppover helt til 415/355 så blir skjermen min en stor artifact! :lol::lol: (over driver litt) men det kommer faktisk artifacts i Windows (snasent :) ) men jeg starter på 410/350 kjører 3dmark03 for å så klokke 2mhz omgangen opp til 42mhz på Core, 360 på minnet, derfra kjører jeg fortsatt 3dmark03 og stiller opp 1mhz, med denne metoden kommer jeg mye (mye og mye litt da) lengre enn ved å bare klokke 20mhz om gangen. Min 3dmark03 score er nå på 6239. å det er vel ikke så gærnt 8) men jeg er selv veldig foynøyd for når jeg er ferdig sette sammen PC'n så kjører jeg 3dmark03 får ca 5300 poeng er ikke akkurat stor førnøyd men etter overklokking klarer jeg over 6200:D det er 20% ++ økt ytelse det.

 

til det har jeg kun 3 ord å si:

 

LENGE LEVE OVERKLOKKING

Mhv. Morten

 

Mitt kort klokket like langt med vann som med luft. 466Mhz core / 702 RAM.

Lenke til kommentar

LENGE LEVE OVERKLOKKING

 

 

Mhv. Morten

 

Jeg kunne ikke vært mer enig! Overklokking er etter min mening noe av det beste man kan gjøre med en datamaskin. Ingen tvil!

:D

 

Volt-mods blir neste skritt.

Voltmodding er virkelig gøy. Det er først da man virkelig begynner å snakke om ekstremoverklokking!

 

Jeg fikk 400MHz på core uten vannkjøling og voltmods. Se i signaturen nå... (Bare synd nesten hele greia er solgt nå.) :(

Lenke til kommentar

SKI GJELDER Å vist fean er jeg fra ski! Hvem snakker jeg med fra ski her?

Går du tilfeldig hvis på Ski ungdomskole?

 

Jeg kunne ikke vært mer enig! Overklokking er etter min mening noe av det beste man kan gjøre med en datamaskin. Ingen tvil!  

 

Det er jeg faktisk helt ENIG i, jeg sitter som regel foran maskina dag etter dag å prøver å overklokke alt som er, det er faktisk ganske gøy! :D:D:D:D

 

klarte i sted å overklokke GFX fra sist nevnte klokk til 437/367! er meget fornøyd!

fikk en 3dmark 03 score på 6302 poeng.!

 

takk for svar :D:woot:

 

 

Lenge Leve SKi (Olav Thon byen/murstein byen) og OVERklokking!

 

mvh. morten

 

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...