Gå til innhold

[Løst] VmWare esxi, legge til nettverkskort (fysisk port)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en esxi server som eg bruker til litt diverse.

Hovedformålet er å lære AD server i server 2012.

 

Men virker som att eg ikkje klarer å legge til fleire nettverkskort til sjølve AD serveren.

 

Har brukt nettverkskortet som var på hovedkortet til å begynne med, men har satt i eit Intel Pro 1000 MT, dette er da typen med 2 kontakter på.

 

Prøvde å legge til i esxi, men sjølv når dei ikkje er tilkobla har eg nett igjennom en port som eg la til.

 

Virker som eg kun har lagt til eit virtuelt nettverkskort, og ikkje sjølve intel kortet.

 

Einaste eg har funnet på google så langt er att kortet er støtta, men ikkje meir enn dette.

 

 

Setter pris på alle innspill. :)

 

Edit, enda tittel til noko meir presist.

 

RJ45

Endret av RJ45
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter en god del googling fant eg faktisk noko :)

 

det en trenger er: VT-D, dette er da Intel's teknologi. Kva AMD har som er tilsvarende veit eg ikkje, vist dei har noko slik er også usikkert.

 

Så da man eg tenke nytt, da leftover hadwaren min ikkje støtter dette.

 

Så ein trenger eit HK og en cpu som støtter dette, virker som man må velge xeon cpu uansett, og eit speielt chipset.

Lenke til kommentar

Hmm, skal da ikke være behov for det?

Har du sjekket under "Configuration" -> "Networking" på selve ESXi severen i vSphere-vinduet?

Her skal du se alle nettverksporter tilgjengelige.

Lenke til kommentar

VT-D, dette er da Intel's teknologi. Kva AMD har som er tilsvarende veit eg ikkje, vist dei har noko slik er også usikkert.

 

AMD sin versjon heter IOMMU, og fungerer på samme måte. I praksis er IOMMU navnet på teknologien som brukes (både i Intels og AMDs tilfelle), mens VT-d er intels "kallenavn" på det.

 

Fordelen med AMD i dette tilfellet er at IOMMU er støttet på så godt som alt av AMD-hovedkort og AMD-prosessorer. Bruker IOMMU selv til passthrough av en diskkontroller under ESXi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker IOMMU selv til passthrough av en diskkontroller under ESXi.

All-In-One ESXi? Det du har satt opp et "san" som en VM? Skal gjøre dette selv etter sommeren - hvordan burde jeg gå frem? Har støttet diskkontroller og 4 disker med IOMMU.

Lenke til kommentar

All-In-One ESXi? Det du har satt opp et "san" som en VM? Skal gjøre dette selv etter sommeren - hvordan burde jeg gå frem? Har støttet diskkontroller og 4 disker med IOMMU.

 

Ja, noe sånt. Satt opp en OpenIndiana-VM som har direktetilgang til diskkontroller (IBM M1015) via IOMMU, den henger det 6x3TB disker på, som jeg har ZFS på.

 

Har så laget et zfs-filsystem jeg kalte vmware, sharet det med NFS (med skrive/root-tilgang til IP-adressen hypervisoren kjører på), og har så det montert opp på ESXi-hosten.

 

Funker fint, men VMen med filserveren må naturlig nok være den som booter først. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...