Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USBporter og lyd fungerer ikke..


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe? USB fungerer ikke, skjer ingenting da jeg putter inn noe... lyden er borte.. er bare et rødt kryss og det står "Det ser ikke ut som om den eksterne enheten er koblet til. Kontroller tilkoblingen. Gå til neste trinn for å fortsette." da den feilsøker!

 

HJEEEELP!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

screenshot... hmmm .... Har du en knapp på tastaturet som heter PrtScr / SysRq?

Du kan trykke på den i så fall, så åpner du paint og holder inne Ctrl og trykker V.

Så klipper du bildet til, lagret som jpg og poster det her

 

kjekt å vite hvilke bobler du har der, så vi kan finne rett drivere til deg.

 

Alternativ skriver du ned hva det står der hvor de gule jævlene er

 

Finn også eksakt modell på laptopen din. Det står normalt under den. Sony Vavio noe?

 

[Edit] Siste utvei er jo at jeg, eller noen, fjernstyrer maskinen din via google remote desktop og fixer dette. Men det er jo ikke å anbefale, da du må stole på denne personen.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Æsj... det er sant. Du kan ikke laste bildet direkte opp.

Kan du bruke imageshack?

 

nei æsj, dette ble mye styr :)

 

Gi meg fult modell nummer på laptopen du, og skriv ned hva det står ved de gule boblene. f.eks "storage controller" eller "sound video and game controller"

 

sendte deg en PM med mailadresse. send bildet der

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

og når jeg trykker på "vis meldingsinfo" så kommer dette:

This solution could not be downloaded

--------------------------------------------------------------------------------

Most likely causes:

Your computer was unable to download the solution at this time. Check to make sure your computer is connected to the Internet, and then try to download the solution again later.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

[Edit] TS fiksa biffen..

 

Bare bluetooth du mangler. Burde ikke påvirke usb og lyd.

 

Gi meg full modell på laptopen din. Enten ved å se under den, eller gi meg link til der du kjøpte den hvis du kjøpte den online. Vi må forsøke noen drivere

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

http://www.sony.ee/s...A3S1E_B/updates

 

Gå på Preinstalled drivers and utilities

 

Last ned Chipset driver og Audio driver

 

Husk hvor du la dem! Legg dem på desktop gjerne.

 

Kjør chipset først, la den jobbe ferdig, og reboot.

Kjør så audio.

Ser ut som du må "extract all" før du kjører filene.

Intel Chipset Driver 9.1.1.1025

 

Important :

- These drivers/utilities come already preinstalled on your VAIO computer. If you are still using the originally preinstalled Operating System, you can reinstall any of these drivers/utilities by using the Vaio Recovery Center program on your VAIO computer.

- These drivers/utilities are not updated versions. If you are looking for updated drivers/utilities, please visit the "Updates" section of this website or use the VAIO Update program if your computer has this functionality.

- Some VAIO preinstalled programs are not provided for download due to copyright restrictions.

1. Exit all running programs.

2. Download this file and save it to your hard drive.

3. When the download is completed, locate the downloaded file in the location you specified.

4. Right-click the file downloaded in previous step and choose "Extract All".

5. Follow the on-screen instructions to extract the compressed file.

6. Open the folder extracted in previous step and double-click on the file "Setup.exe".

7. Follow the on-screen instructions.

8. When the installation is complete, restart your computer whenever prompted.

 

Prøv dette. Det du sansynligvis gjør er en roll-back av drivere hvis du har benyttet Vaio update service. Du får altså inn de som kom med maskinen (or so it says..)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...