Gå til innhold

oppgradere pc


Anbefalte innlegg

hei.. har tenkt å oppgradere pcen, og jeg skal ha hk, cpu og ram.

 

har tenkt litt på:

 

Cpu: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb

 

hk: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

- nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

 

ram: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack

- Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs .

 

hva syns dere?

 

edit: har tenkt å overklokke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe helt ny PC og har fått råd her på forumet, og når det gjelder tingene du skal ha fikk jeg følgende anbefalinger:

(Dette er også plukket ut med tanke på muligheten for å overklokke)

 

Hovedkort Asus A7N8X Delux

Dette er visst greit i bruk til klokking, leste en test av det her på sidene tror jeg.Men valget mitt stod mellom dette og kortet du allerede har valgt, og begge var visst greie til overklokking.

 

 

Prosessor AMD Athlon XP 2500+

Godt valg, kan visst klokkes til 3200+, jeg kjøper også en Thermaltake Volcano 11 som går opp til 3400+

 

Minne Corsair XMS2700 DDR-DIM 512MB PC2700

Jeg hadde også tenkt til å kjøpe twinmos, men ble anbefalt Corsair isteden

Hvis du kjøper to av disse så kjører du DUAL ett eller annet og det er visst bra

 

Vel, er nok de som har mer greie på det enn meg

Lykke til

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe helt ny PC og har fått råd her på forumet, og når det gjelder tingene du skal ha fikk jeg følgende anbefalinger:

(Dette er også plukket ut med tanke på muligheten for å overklokke)

 

Hovedkort Asus A7N8X Delux

Dette er visst greit i bruk til klokking, leste en test av det her på sidene tror jeg.Men valget mitt stod mellom dette og kortet du allerede har valgt, og begge var visst greie til overklokking.

 

 

Prosessor AMD Athlon XP 2500+

Godt valg, kan visst klokkes til 3200+, jeg kjøper også en Thermaltake Volcano 11 som går opp til 3400+

 

Minne Corsair XMS2700 DDR-DIM 512MB PC2700

Jeg hadde også tenkt til å kjøpe twinmos, men ble anbefalt Corsair isteden

Hvis du kjøper to av disse så kjører du DUAL ett eller annet og det er visst bra

 

Vel, er nok de som har mer greie på det enn meg

Lykke til

NB!!! RAM`en du har satt opp er bare 333 MHz, hvis du ønsker å klokke til XP3200+ trenger du DDR3200 (400 MHz) RAM minimum, jeg ville kjøpt DDR3500.....Ellers er A7N8X Dx helt grei til moderat Oc :wink:
Lenke til kommentar

Hovedkort Asus A7N8X Delux

Dette er visst greit i bruk til klokking, leste en test av det her på sidene tror jeg.Men valget mitt stod mellom dette og kortet du allerede har valgt, og begge var visst greie til overklokking.

Kortet er jo selfølgelig "greit nok" til overklokking. Men skal du overklokke så anbefales Abit. De har i mange år vært best når det gjelder overklokking, når det gjelder alt i grunn (skjermkort, hovedkort etc.). Vet ikke om dette stemmer fremdeles. Men jeg ville gått for Abit-kortet.

Lykke til :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...