Gå til innhold

Den store Nokia EOS-tråden


Anbefalte innlegg

BMAipktCIAA6yFs.png

 

Lekkasjene rundt Nokia EOS hagler i dag, så det begynner vel å bli på tide å opprette en egen tråd for telefonen.

 

Rykter så langt spesifiksjonsmessig er begrensede, men det vi har sett så langt er

  • OLED-skjerm med 768 x 1280px oppløsning
  • Dual-core 1.5 GHz Krait
  • 32GB intern lagring (ikke støtte for minnekort)
  • WP8
  • FM Radio
  • Nokia Pro Camera
  • 41MP sensor med Xenon-blits
  • Kan ta ett bilde i 35MP oppløsning og ett i 5MP oppløsning samtidig for lagring og deling
  • bygget i polykarbonat

OPPDATERT: http://mobilfakta.no/oppdatert-er-dette-nokia-eos-9438238/

http://www.gsmarena....e-news-6167.php

http://www.theverge....a-picture-rumor

http://www.wpcentral...-find-light-day

Endret av Philo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det store spørsmålet er hva som skjuler seg under den store kulen. Den er mye større enn på Nokia 808. Og hvorfor er ikke linsen i sentrum av sirkelen? Hvorfor dette sære designvalget? Hva er det som trenger så stor plass?

 

 

Ryktene sier også¨at dette er Nokia EOS V1 og at V2 kommer senere. Forskjellen er det mange som lurer på og mange teorier florerer på nettet. Mange trodde før disse bildene ble lekket at V2 skulle være bedre enn V1. Nå etter at bildene er lekket er det noen som tror at V1 er den som skal bevise hva Nokia kan og at V2 heller blir en litt mer sexy variant senere, kanskje med dårligere specs.

 

 

Noen tror også at dette kun er prototyper og ikke den endelige designen. Bildet som viser antall megapixler viser kun XX. Det er visst noe Nokia skriver på prototyper og Nokias prototyper ryktes å sjelden likne det ferdige produktet.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er hva som skjuler seg under den store kulen. Den er mye større enn på Nokia 808. Og hvorfor er ikke linsen i sentrum av sirkelen? Hvorfor dette sære designvalget? Hva er det som trenger så stor plass?

 

Er den egentlig mye større? 808 er vesentlig tykkere. Her har de valgt en liten annen utforming, kanskje for å holde designet innenfor det minimalistiske Lumia utseende? Jeg tipper den blant annet har OIS, som også er en bidragsyter til plassbehov.

 

De har nok garantert ikke laget den så stor uten å ha en grunn til det.

 

Satt på tanken om å lage en tråd selv, bra at noen kom meg i forveien. Gleder meg til å se denne bli vist frem! Antageligvis min neste telefon :)

Lenke til kommentar

Kaster meg på i denne tråden jeg også, som venter på arvtakeren for 808.

Jeg er strålende fornøyd med kameraet på 808 og det er eneste grunn til at jeg har den.

Hadde vel egentlig tenkt meg at neste tlf skulle bli en android, da jeg er (litt) betenkt over windows...

Men, kommer EOS og går opp langs siden på 808 og kanskje over, så hopper jeg nok på.

Lenke til kommentar

Som om jeg skulle sagt det selv:

 

"– Det er Windows Phone på innsiden, det er uforandret og det ødelegger moroa. "Å, Windows Phone, hvorfor er du ikke Android, sa de som var omkring, mens de ristet på hodet, uttaler den russiske mobil-anmelderen til W7Phone.ru."

 

Men, om ikke en av androidprodusentene kommer med noe lignende, så ser jeg frem mot hva dette EGENTLIG er....med spenning.

 

http://www.amobil.no/artikler/nokias-flaggskip-blir-enestaende/117408

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som om jeg skulle sagt det selv:

 

"– Det er Windows Phone på innsiden, det er uforandret og det ødelegger moroa. "Å, Windows Phone, hvorfor er du ikke Android, sa de som var omkring, mens de ristet på hodet, uttaler den russiske mobil-anmelderen til W7Phone.ru."

 

Men, om ikke en av androidprodusentene kommer med noe lignende, så ser jeg frem mot hva dette EGENTLIG er....med spenning.

 

http://www.amobil.no...estaende/117408

 

Kan nesten ikke uttrykke hvor glad jeg er for at det IKKE er Android :) Hva en gjeng med flåsete russere mener bryr meg midt i sjokoladen... ;)

Lenke til kommentar

Da er vel store deler av verden brukere like "flåsete" (iberegnet meg)

 

Ellers synes jeg innlegget ditt bærer mer preg av "fjortis" uten begrunnelser.

Håper de som skriver videre gjerne har kritiske synspunkter (som er veldig bra), men i hvert fall tar diskusjonene på en mer korrekt måte. Så vi mer "aldrende" kan ta til oss info.

 

Så fikk jeg sagt det også......

Endret av cirka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er vel store deler av verden brukere like "flåsete" (iberegnet meg)

 

Ellers synes jeg innlegget ditt bærer mer preg av "fjortis" uten begrunnelser.

Håper de som skriver videre gjerne har kritiske synspunkter (som er veldig bra), men i hvert fall tar diskusjonene på en mer korrekt måte. Så vi mer "aldrende" kan ta til oss info.

 

Så fikk jeg sagt det også......

 

Hva er det å begrunne? Skal vi sitte her å diskutere hvorfor en Windows Phone telefon fra Nokia ikke har Android?

 

Visst du ikke liker Windows Phone, så er heller ikke dette en telefon for deg eller "store deler av verden", som du så fint sier det. Det finnes utallige telefoner med Android å velge imellom der ute, det er bare å ta for seg. Nokia produserer de fleste telefoner med Windows Phone, noe mer å diskutere om det er det jo ikke.

 

Visst du ikke ser humoren i at en gjeng russere plukker opp noe de vet er en Windows Phone og sier "ååånei, hvorfor er du ikke Android" så er iallefall ikke vi på bølgelengde. Jeg kjøper meg ikke en Volvo å sier "åånei, hvorfor er du ikke en Audi". Da hadde jeg kjøpt en Audi.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det å begrunne? Skal vi sitte her å diskutere hvorfor en Windows Phone telefon fra Nokia ikke har Android?

 

Visst du ikke liker Windows Phone, så er heller ikke dette en telefon for deg eller "store deler av verden", som du så fint sier det. Det finnes utallige telefoner med Android å velge imellom der ute, det er bare å ta for seg. Nokia produserer de fleste telefoner med Windows Phone, noe mer å diskutere om det er det jo ikke.

 

Visst du ikke ser humoren i at en gjeng russere plukker opp noe de vet er en Windows Phone og sier "ååånei, hvorfor er du ikke Android" så er iallefall ikke vi på bølgelengde. Jeg kjøper meg ikke en Volvo å sier "åånei, hvorfor er du ikke en Audi". Da hadde jeg kjøpt en Audi.

 

Du får prøve å lese hva jeg skriver.

(Det er forresten en hyppig diskusjon angående habil arvtaker til beste kameratlf, som nå er 808 og mange har etterlyst androidvariant, med samme kval.)

 

"Hvis" du fortsatt ikke skjønner det da, så kan ikke jeg gjøre mer med det.

Endret av cirka
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Men er det vits i å diskutere Android her? Nokias neste kameraflaggskip blir med 100 % sikkerhet IKKE android-basert (og godt er det). Den kommer med Windows Phone.

 

La oss heller diskutere mobilen, tross det lille vi vet om den.

Lenke til kommentar

Jeg synes det.

At det er en del av diskusjonen inntil telefonen kommer og man får mer håndfast å diskutere.

Android, appletlf, Windows, symbian og forskjeller, fordeler og ulemper, har vært fremtredende tema i andre tråder angående telefoner.

F eks når det gjelder nåværende kamerakonge (Nokia 808)

Nå kommer (kanske) en telefon med tilsvarende kamerakvalitet med win phone og da føles det naturlig å skjele til andre operatørsystemers tilsvarende.

Helt naturlig, spør du meg. Og det vil uansett tvinge seg frem, om jeg eller andre vil det eller ikke.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Ja da...11 Juli får vi se hva dette egentlig er for noe.

Det er vel mulig dette blir den neste for meg.

Greier ikke å se andre som kommer opp på siden av nåværende 808.

Hvis denne kan gjøre det og samtidig med et mer moderne OS og bedre og større skjerm og maskinvare.

Da er vel dette den neste mobilen i mine hender, mens 808 går over som reservemobil.

 

http://www.amobil.no/artikler/nokia-bekrefter-nytt-kameramonster/134674

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...