Gå til innhold

[Løst] Hjelp til fremgangsmåte: Kalibrering av skjermer i Eyefinity mode.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kalibrerer kun én skjerm av gangen, men om du synes at fargene på hver monitor er såpass like kan du gjerne bruke samme fargeprofil på alle skjermene.

 

Det pleier å være relativt like farger på like paneler, men dette er en vurdering du får ta selv.

 

Dette programmet lar deg enkelt velge fargeprofil på hver skjerm. Åpner du programmet, kan du velge fargeprofil på skjermen som vinduet vises på. Drar du vinduet over til en annen skjerm, vil du endre fargeprofilen på denne skjermen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg tok feil; du kan ikke bruke tre individuelle fargeprofiler (.icc filer som du får med Spyder) med Eyeinfinity. CCC støtter derimot manuell fargejustering på de tre skjermene, så jeg ville laget én fargeprofil som brukes på alle skjermene, for å deretter foreta manuelle justeringer i CCC om dette er nødvendig.

Endret av Carl Sagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spyder elite 4 er i hus :) urørt!.

 

Har gjort noen tanker om å kalibrere skjermene manuelt 1 om gangen i Asus OSD først.. Ta de sammen i CCC med 5760x1080 etterpå med ny kalibrering?..

 

Ikke så mye info på nettet med dette.. Håper det er noen kloke hoder der ute som kan komme med tips.

Slenger ut en stor BUMP :hmm:

Lenke til kommentar

Har kalibret skjermene nå.

Først All reset på alle skjermene, lys og kontrast til 50.

Fargetemp til 65.

Skjermen i midten er litt mørkere enn de andre 2, så samme panel kan ha forskjeller :hmm:.

 

Satt skjermene i Eyefinity mode 3x1, startet Spyder kalibreringen.

Stor forbedring når du sammenligner før og etter bilde. Nå kan jeg endelig ta av solbrillene :ninja:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...