Gå til innhold

Kommentar: Gi meg dine beste Android-tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt frustrert over hvor latterlig ustabilt Android er. Min Nexus 7 var relativt treg i en lang periode, så jeg bestemte meg for å roote den og flashe med CyanogenMod. Har også økt klokkefrekvens til prosessoren til 1600Mhz. Den ble kjappere, men sammenlignet med min iPhone 5 er den en Ford Scorpio som gjør deg glad hver gang den fungerer noenlunde skikkelig.

 

F. Eks, det å oppdatere en applikasjon og gjøre ting samtidig på brettet, er en glemmesak. Det hakker så mye at den blir ubrukelig. Dette går derimot smertefritt på min iPhone 5. Bruk av nettleseren er en humpete tur. Nettsider bruker for det meste god tid på å laste inn og rulling på sidene hakker hver gang. Dette er bare noen av mange eksempler. Og ja, alt er oppdatert til siste, og temperaturen på CPU og batteri er lav når det hakker.

 

Konklusjonen min etter å ha hatt Nexus 7 siden den ble lansert i Norge ifjor høst, er at Android ikke er for meg. Med en jailbreaket iOS enhet, er det ingenting en iPhone/iPad ikke kan gjøre som Android kan, i tillegg til et mye mer stabilt og kjappere OS. Jeg gikk inn med et veldig åpent sinn da jeg fikk min Nexus 7, men ble allikevel skuffet. Håper bare Key Lime Pie kan forbedre Android stort.

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar

Det beste tipset for meg når det gjelder produktivitet på et nettbrett: USB tilkobling. Det er rett og slett veldig praktisk å ha med seg en liten USB on the go(OTG) kabel, i tilfelle man skal overføre filer, koble til mus, tastatur, USB-hub osv. Dersom man har både mobil og nettbrett med microusb, fungerer samme kabel på begge enheter. Jeg kan f.eks koble min USB-hub, som ofte er koblet til laptopen, til min Nexus 10 isteden, og koble til microhdmi i tilleg, så har jeg mus, tastatur og harddisk koblet til, samt bilde på storskjerm. Dersom en vil game, så kan man koble til PS3 kontrollen også, for de spillene som støtter det. Merk at ikke alle Android enheter støtter USB otg, og ikke alle USB enheter vil nødvendighvis virke, men jeg har gode erfaringer med tanke på at det meste virker.

F.eks http://dx.com/p/micro-5pin-to-usb-female-otg-data-cable-black-129671 eller http://dx.com/p/2-in-1-micro-usb-otg-cable-otg-cable-adapter-for-samsung-galaxy-mobile-tab-black-190165 .

Lenke til kommentar

Jeg er litt frustrert over hvor latterlig ustabilt Android er.

 

Android er ikke ustabilt..... Du har gjerne et nettbrett som er ustabilt. I går så kjørte jeg to programmer på skjermen samtidig ved hjelp av Samsung sin multi vindu funksjon, samtidigt som jeg så en fullHD video. Alt gikk superglatt med null lag. JEg har hatt ANdroid en stund og det eneste som skaper problemer er apps som krasjer, noe som ikke er Android sin feil, men app-utviklerene. Det samme skjer med iPhone, noe jeg vet fra venner. Så du forteller meg at Android er tregt og iPhone kjapp. Send meg melding når din iPhone 5 kjører 3 programmer oppe på skjermen samtidigt laglessly :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Android er ikke ustabilt..... Du har gjerne et nettbrett som er ustabilt. I går så kjørte jeg to programmer på skjermen samtidig ved hjelp av Samsung sin multi vindu funksjon, samtidigt som jeg så en fullHD video. Alt gikk superglatt med null lag. JEg har hatt ANdroid en stund og det eneste som skaper problemer er apps som krasjer, noe som ikke er Android sin feil, men app-utviklerene. Det samme skjer med iPhone, noe jeg vet fra venner. Så du forteller meg at Android er tregt og iPhone kjapp. Send meg melding når din iPhone 5 kjører 3 programmer oppe på skjermen samtidigt laglessly :)

 

Jeg snakker også på vegne av min mor sin Galaxy S2, min søster sin HTC Desire Z, min far sin Xperia Mini og min bror sin litt eldre Samsung som kjører Android.

 

Bruker faktisk jailbreak funksjoner som gjør at programmene i bakgrunnen kjører som du skulle vært i forgrunnen. Aldri et problem. Håper du har eid/brukt iOS selv i en god stund og ikke bare kommentarer fra venner. En annen ting, hvordan og hvorfor i alle dager skulle jeg fått plassert tre programmer kjørende på samme skjerm på min iPhone 5? Med en iPad ville det kanskje vært lurt, men er alt annet enn fornuftig å skvise tre programmer inn på en 4".

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar
Håper du har eid/brukt iOS selv i en god stund og ikke bare kommentarer fra venner..

 

Så du får lov å snakke på vegne av andre, men ikke TKongen? SOUNDS REASONABLE.

 

Jeg må nok si meg enig med kungen... Det er jo nettbrettet ditt som ikke holder mål, det har ingenting med Android å gjøre. Jeg selv har en SGS3 og en SGN10.1. Begge går glatt som barnerumper og er kjapp som fy. Og jeg trenger ikke å roote de for å få gjøre hva jeg vil med de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så du får lov å snakke på vegne av andre, men ikke TKongen? SOUNDS REASONABLE.

 

Jeg må nok si meg enig med kungen... Det er jo nettbrettet ditt som ikke holder mål, det har ingenting med Android å gjøre. Jeg selv har en SGS3 og en SGN10.1. Begge går glatt som barnerumper og er kjapp som fy. Og jeg trenger ikke å roote de for å få gjøre hva jeg vil med de.

 

Hvem i alle dager har sagt at jeg snakker på vegne av andre? Alt jeg skriver her er av egen erfaring. Det er jeg som må sette opp mobilen til alle i familien, så har fått prøvd ut alle veldig godt. I tillegg til nesten et år med min Nexus 7.

 

Nå skriver jeg også at dette gjelder for alle mobilene i begynnelsen på mitt forgje innlegg. Dersom du kun har prøvd Android og vet ikke om noe annet kan jeg forstå at du mener det går silkemykt. Men om du bruker iOS skikkelig, merker du at Android ikke kan sammenlignes med tanke på flyt.

 

Og nei, det er ikke bare min Nexus 7,jeg ser videoer på nettet, og den er slik til vanlig, men hardcore Android fanatikere klarer ikke å se dette. Min mor sin Galaxy S2 er forferdelig sammenlignet med min iPhone 4 til og med... Med mindre du faktisk har prøvd ut Android og iOS like mye, har du ikke rett til å uttale deg om at Android er mykere enn iOS. For guds skyld, min iPhone fra 2008 har mykere menyer enn de fleste Android enheter, og den fungerer like godt den dag i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Hvem i alle dager har sagt at jeg snakker på vegne av andre? Alt jeg skriver her er av egen erfaring. Det er jeg som må sette opp mobilen til alle i familien, så har fått prøvd ut alle veldig godt. I tillegg til nesten et år med min Nexus 7.

 

Nå skriver jeg også at dette gjelder for alle mobilene i begynnelsen på mitt forgje innlegg. Dersom du kun har prøvd Android og vet ikke om noe annet kan jeg forstå at du mener det går silkemykt. Men om du bruker iOS skikkelig, merker du at Android ikke kan sammenlignes med tanke på flyt.

 

Og nei, det er ikke bare min Nexus 7,jeg ser videoer på nettet, og den er slik til vanlig, men hardcore Android fanatikere klarer ikke å se dette. Min mor sin Galaxy S2 er forferdelig sammenlignet med min iPhone 4 til og med... Med mindre du faktisk har prøvd ut Android og iOS like mye, har du ikke rett til å uttale deg om at Android er mykere enn iOS. For guds skyld, min iPhone fra 2008 har mykere menyer enn de fleste Android enheter, og den fungerer like godt den dag i dag.

 

Du er tydeligvis for opptatt til å skryte av Apple til å se hva du selv skriver... Du sammenligner en top-spec telefon mot mid-spec telefoner. Deretter så argumenterer du for at det er OS'et som gjør forskjellen. Søstrene mine har iPhone 5. Jeg har prøvd disse opp mot min S3. Som om det spiller noen rolle? Jeg har hatt iPod touch i alle år, og jeg har satt opp en iPad 2 til besteforeldrene mine. Jeg er sikker mine observasjoner. Android er ikke tregt - det er mid-spec utstyret du har prøvd som er tregt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du er tydeligvis for opptatt til å skryte av Apple til å se hva du selv skriver... Du sammenligner en top-spec telefon mot mid-spec telefoner. Deretter så argumenterer du for at det er OS'et som gjør forskjellen. Søstrene mine har iPhone 5. Jeg har prøvd disse opp mot min S3. Som om det spiller noen rolle? Jeg har hatt iPod touch i alle år, og jeg har satt opp en iPad 2 til besteforeldrene mine. Jeg er sikker mine observasjoner. Android er ikke tregt - det er mid-spec utstyret du har prøvd som er tregt.

 

Jeg skriver faktisk bare at iOS er bedre på flyt. Om det er et bedre OS i helhet er en annen sak, og det har jeg aldri påstått.

 

Nå var strengt tatt Galaxy S2 toppmodellen til Samsung når iPhone 4s var ute, derfor jeg sammenlignet den med iPhone 4 for å sette ting i perspektiv.

 

Poenget var at med tanke på glatthet, mykhet, etc, har iOS overtaket. Dette er logisk nok på grunn av at OS-et blir såpass tett laget sammen med enheten at det nesten skulle mangle.

 

Er ikke noen Apple fanboy, eier ingen Mac eller annet enn iPhone. Har lenge ønsket å prøve Windows Phone, men det har ikke blitt. Men på akkurat det feltet, er jeg ganske sikker.

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar
Android er ikke ustabilt..... Du har gjerne et nettbrett som er ustabilt. I går så kjørte jeg to programmer på skjermen samtidig ved hjelp av Samsung sin multi vindu funksjon, samtidigt som jeg så en fullHD video. Alt gikk superglatt med null lag. JEg har hatt ANdroid en stund og det eneste som skaper problemer er apps som krasjer, noe som ikke er Android sin feil, men app-utviklerene. Det samme skjer med iPhone, noe jeg vet fra venner. Så du forteller meg at Android er tregt og iPhone kjapp. Send meg melding når din iPhone 5 kjører 3 programmer oppe på skjermen samtidigt laglessly :)
Jeg snakker også på vegne av min mor sin Galaxy S2, min søster sin HTC Desire Z, min far sin Xperia Mini og min bror sin litt eldre Samsung som kjører Android. Bruker faktisk jailbreak funksjoner som gjør at programmene i bakgrunnen kjører som du skulle vært i forgrunnen. Aldri et problem. Håper du har eid/brukt iOS selv i en god stund og ikke bare kommentarer fra venner. En annen ting, hvordan og hvorfor i alle dager skulle jeg fått plassert tre programmer kjørende på samme skjerm på min iPhone 5? Med en iPad ville det kanskje vært lurt, men er alt annet enn fornuftig å skvise tre programmer inn på en 4".

 

Personlig er jeg såpass nerd at jeg per i dag har (etter alder) Samsung Galaxy Tab 7, Ipad 2, Iconia A500,Ipad 3, Asus Padfone og Iconia W700. I tillegg har jeg på mobilfronten iPhone 4S og Galaxy S3 (fruen har iPhone 5). iOs flyter svært godt, men det er ikke touchtilpasset med mindre du sitter med brettet i fanget eller i lav vinkel på bord (siden du må bruke flere fingre samtidig, og brettet dermed sklir bakover). Android kan hakke i perioder, men i mitt hode høres det ut som om du har fått et brett som ikke fungerer optimalt, siden jeg med unntak av Galaxy Tab (altså det første som hadde enkjerne 1ghz prosessor) ikke har hatt nevneverdige problemer med videoavspilling eller nettlesing. Jeg har to barn, og kan derfor ikke skru av passord i ios, siden det da er en risiko for at de kjøper ting som de ikke skulle gjort. Dette er dårlig løst i ios, men fungerer svært godt i google play og microsoft store, der du kun trenger passord når appen faktisk koster penger. Og det faktum at en til og med trenger passord for å oppdatere apper i iOs anser jeg som så idiotisk at jeg ikke har ord. Svakheten til android har vært at programvaren har vært for krevende for maskinvaren, og de telefonene du nevner over her er jo noen av de verste eksemplene på dette. Apple slipper unna dette siden de skriver software for egen hardware, mens microsoft har løst det ved å sette minimumskrav og i tillegg blokkert for egne skins over WP. Den smootheste opplevelsen jeg har hatt er win8 på Iconia W700. I forhold til forceclose så opplever jeg at dette skjer i alle os'ene, så der er ingen feilfri. Som du ser over så har jeg benyttet alle 3 os'ene som er i bruk per i dag, så føler jeg har erfaring for å uttale meg om dette:P Selv om ios har noe bedre flyt har det ikke brukervennligheten (dersom brukeren har et minimum av kunnskap om data, husker godt artikkelen som sa at ios var fint for mindre avanserte brukere) til android og det er helt parkert av win8 som har både flyt og brukervennlighet. Hadde win8 hatt alle apper som finnes til de to andre hadde de vært overlegne, men dessverre mangler det litt på den fronten.

 

Men spørsmålet var apper; jeg er blitt avhengig av Onenote, Kii keyboard og WiFi Prioritizer:)

Endret av Leifern79
Lenke til kommentar

Jeg skriver faktisk bare at iOS er bedre på flyt. Om det er et bedre OS i helhet er en annen sak, og det har jeg aldri påstått.

Det er ikke bare det du skriver. Det startet med at du påsto at Android er latterlig ustabilt. En utrolig unyansert kommentar basert på de forskjellene du ser mellom et mid-spec nettbrett fra i fjor mot årets nyeste epledings.

 

Nå var strengt tatt Galaxy S2 toppmodellen til Samsung når iPhone 4s var ute, derfor jeg sammenlignet den med iPhone 4 for å sette ting i perspektiv.

Og hvordan du klarer å få det til at den lagger og hoster så det suser, klarer jeg ikke å forstå. Sammenlignet med iPhone 4S så er de klin like i et normalt bruksmønster, hva angår "smoothness". Tyngre spill kjører 4S bedre dog, uten tvil.

 

Poenget var at med tanke på glatthet, mykhet, etc, har iOS overtaket. Dette er logisk nok på grunn av at OS-et blir såpass tett laget sammen med enheten at det nesten skulle mangle.

 

Er ikke noen Apple fanboy, eier ingen Mac eller annet enn iPhone. Har lenge ønsket å prøve Windows Phone, men det har ikke blitt. Men på akkurat det feltet, er jeg ganske sikker.

iOS er "glatt" og responsivt, ja. Men skal du raljere om hvor "latterlig ustabilt" Android er, må du først prøve en top-spec modell opp mot iPhonen din. Pussig nok så skjønner jeg hva du kommer til å konkludere med, så jeg tror vi stopper her... :p

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare det du skriver. Det startet med at du påsto at Android er latterlig ustabilt. En utrolig unyansert kommentar basert på de forskjellene du ser mellom et mid-spec nettbrett fra i fjor mot årets nyeste epledings.

 

 

Og hvordan du klarer å få det til at den lagger og hoster så det suser, klarer jeg ikke å forstå. Sammenlignet med iPhone 4S så er de klin like i et normalt bruksmønster, hva angår "smoothness". Tyngre spill kjører 4S bedre dog, uten tvil.

 

 

iOS er "glatt" og responsivt, ja. Men skal du raljere om hvor "latterlig ustabilt" Android er, må du først prøve en top-spec modell opp mot iPhonen din. Pussig nok så skjønner jeg hva du kommer til å konkludere med, så jeg tror vi stopper her... :p

 

Latterlig ustabilt var nok å ta litt i, i hovedsak fordi det hakket noe enormt mens jeg skrev det innlegget fra min Nexus 7.

 

Jeg skjønner, tro det eller ei, hva du mener. Nå har det seg slik at jeg skal kjøpe et nytt TV fra Sony, og får med en Xperia Z. Da kan jeg snakke på vegne av toppmodeller.

 

Syns bare at selv med så høy klokkefrekvens og at det er en Google enhet(laget av Asus), at jeg burde ha forventet mer. Men den har sine gode øyeblikk og selvsagt. Jeg kunne liksågodt ha kjøpt en iPad Mini i stedet, men ville prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Anbefaler MXplayer til vdeoavspilling. Suveren støtte for de fleste formater inklusive undertekstformater. Chrome er et must da du logger inn med google konto og har bookmarks, tillegg, innstillinger som er likt på alle enheter. S Note appen på sgn10.1 er genial til oppskrifter. Plutselig blir den et uovertruffent hjelpemiddel i matlagingen.

Lenke til kommentar
Android er ikke ustabilt..... Du har gjerne et nettbrett som er ustabilt. I går så kjørte jeg to programmer på skjermen samtidig ved hjelp av Samsung sin multi vindu funksjon, samtidigt som jeg så en fullHD video. Alt gikk superglatt med null lag. JEg har hatt ANdroid en stund og det eneste som skaper problemer er apps som krasjer, noe som ikke er Android sin feil, men app-utviklerene. Det samme skjer med iPhone, noe jeg vet fra venner. Så du forteller meg at Android er tregt og iPhone kjapp. Send meg melding når din iPhone 5 kjører 3 programmer oppe på skjermen samtidigt laglessly :)
Jeg snakker også på vegne av min mor sin Galaxy S2, min søster sin HTC Desire Z, min far sin Xperia Mini og min bror sin litt eldre Samsung som kjører Android. Bruker faktisk jailbreak funksjoner som gjør at programmene i bakgrunnen kjører som du skulle vært i forgrunnen. Aldri et problem. Håper du har eid/brukt iOS selv i en god stund og ikke bare kommentarer fra venner. En annen ting, hvordan og hvorfor i alle dager skulle jeg fått plassert tre programmer kjørende på samme skjerm på min iPhone 5? Med en iPad ville det kanskje vært lurt, men er alt annet enn fornuftig å skvise tre programmer inn på en 4".

 

Wow. Du snakker om en samsung fra 2011, en Htc fra 2010 og en ganske så elendig xperia mini fra 2011, sammenlignet med en iphone 5 fra 2012. Det er veldig mye som skjer i mobil verdenen på 1-2 år

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...