Analytiker Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Med noenlunde jevne mellomrom, som regel daglig eller oftere, opplever jeg at virkemåten til mange av tastene på tastaturet forandres. Bindestrek (-) blir til høyrevendt skråstrek (/), pluss (+) blir til minus (-), eller bindestrek, for å være presis. Æ, ø og å kan ikke lenger brukes. Jeg må restarte programmet dette skjer i, for å løse problemet midlertidig - dette skjer nemlig i ett og ett program, så jeg kan f.eks. åpne notisblokk og kopiere et spørsmålstegn og lime inn i nettleseren, noe jeg av og til gjør. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva som forårsaker problemet, og den eneste beskrivelsen av problemet jeg fant på nettet, synes å relatere seg til et ganske annet grensesnitt enn mitt.
Sokkalf™ Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Trykk på Alt+Shift når det skjer. Det du beskriver høres mistenkelig ut som det som skjer når du bytter til amerikansk tastaturoppsett. Snarveien for å bytte tastaturoppsett i Windows er Alt+Shift. 1
CynicalDuck Skrevet 6. juni 2013 Skrevet 6. juni 2013 Dersom du ikke bruker noe annet en et norsk tastatur kan du bare fjerne oppsettet for engelsk i regionale innstillinger i kontrollpanelet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå