Gå til innhold

Saphire 9600pro Fireblade E


ZnulfeR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det meningen at Fireblade edition skal være klokket på 330mhz på minnet ved kjøp, eller er det kun at det er garantert overklokkbart til 330mhz? En kamerat av meg kjøpte Sapphire Radeon9600pro Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire... Er dette kun propaganda fra komplett.no for å selge et billig kort 200kr dyrere? :shrug:

Lenke til kommentar
er det meningen at Fireblade edition skal være klokket på 330mhz på minnet ved kjøp, eller er det kun at det er garantert overklokkbart til 330mhz?
Garantert klokkbart til 330MHz. Det er ikke klokket til det i utgangspunktet.

 

Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire...
På retail esken til Firiblade er det bilde av et brennende sverd, og så står det 330MHz en eller annen plass. Poenget med Fireblade er at du er garantert et kort med 2,8ns Samsung minnebrikker som klokker veldig bra. I starten hadde også mange av de vanlige Pro kortene også 2,8ns RAM, men de har gått over til tregere RAM nå tror jeg.
Lenke til kommentar
er det meningen at Fireblade edition skal være klokket på 330mhz på minnet ved kjøp, eller er det kun at det er garantert overklokkbart til 330mhz?
Garantert klokkbart til 330MHz. Det er ikke klokket til det i utgangspunktet.

 

Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire...
På retail esken til Firiblade er det bilde av et brennende sverd, og så står det 330MHz en eller annen plass. Poenget med Fireblade er at du er garantert et kort med 2,8ns Samsung minnebrikker som klokker veldig bra. I starten hadde også mange av de vanlige Pro kortene også 2,8ns RAM, men de har gått over til tregere RAM nå tror jeg.

 

sitter her med et fireblade kort. ikke noe spess med det. std. klokking. klarer 504 / 350 så fryser det i windows. hvordan reseter jeg klokke frekvensen?

Lenke til kommentar
En kamerat av meg kjøpte Sapphire Radeon9600pro Fireblade Edition, og ingen av oss så noen forskjell fra Radeon9600pro..... Det var klokket på normal pro hastighet, ingenting ved esken påpekte at det var et Fireblade Kort, og det står ingenting om Fireblade Edition kort på hjemmesiden til sapphire...

 

NØYAKTIG det samme skjedde med meg! Absolutt ingenting på esken som tydet på "FireBlade" ei heller et ord hos produsenten. Merkelig! Men skjekk modellnummer. På mitt Retail er det "Sku# 11018-08-40" (11018-08 på kort) Hos Google gir det utrolige 1 treff! Men modellnummet går igjen hos alle webshoppene. Og det er Samsung minne ja. Så vi har vist fått rett vare. Men jeg skal spørre Sapphire for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat et Fireblade kort fra komplett.

Minnet går på 300 Mhz..

I tester jeg har sett har de brukt medfølgende Redline til å overklokke kortet...

Jeg får ikke overklokket med Redline... Sliderne på overklokking vil ikke over 400 (core) og 300 (minne)...

Noen som har erfaring med Redline her?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte akkurat et Fireblade kort fra komplett.  

Minnet går på 300 Mhz..

I tester jeg har sett har de brukt medfølgende Redline til å overklokke kortet...

Jeg får ikke overklokket med Redline... Sliderne på overklokking vil ikke over 400 (core) og 300 (minne)...  

Noen som har erfaring med Redline her?

 

Oppdater redline eller last ned og bruk RadClocker 1800.

Lenke til kommentar
Er dette kun propaganda fra komplett.no for å selge et billig kort 200kr dyrere?

 

Heh. I USA selges de for samme pris (ihvertfall veiledende); Fireblade skulle være en slags limited edition, som en bonus til kjennere.

Det var det med tilbud og etterspørsel, da..... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...