Gå til innhold

Problem med brannmur? Zyxel P-2812HNU-F3


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har i en periode fått bredbånd fra Eidsiva og er veldig fornøyd med det i grunn, Mye pga Hastigheten er noe høyere en hva andre tørr og levere på linja (Gammel telefon linje)

 

Men ja.. Lang historie kort så tok modemet vi fikk fra eidsiva kvelden etter tordenvær og vi har nå fått et nytt av typen Zyxel P-2812HNU-F3

 

Så jeg lurer da på om noen har litt peiling på dette modemet da jeg sliter med at alt kommunikasjon mellom enheter trådløst og min PC (wired) blir blokkert.

 

Et godt eksempel på dette er at om jeg vil synce spille lister fra spotify fra pc og rett over til mobil (over trådløst) så finner ikke spotify noen enheter lenger.

 

Samme greia med andre programmer som Emit, PS3 Media server og andre programmer som deler/streamer fra min pc over wifi til eks ipad eller mobil.

 

Så jeg tenker da det ligger en brannmur og blokkerer alt dette her.

problemet er at jeg ikke klarer å google meg fram til noen nyttige svar da det virker som mitt modem kjører en nyere firmware en hva div guider viser til så jeg har et annerledes design på konfigurasjons siden noe som fører til jeg ikke finner ut stort.

 

Eneste jeg har gjort er å sette wireless lan security til av.

men det ligger tydligvis en annen brannmur eller noe sånt et sted som blokker mellom lan og wifi fremdeles.

 

Hjelp?

 

Eidsiva sier bare at jeg må ringe extra hjelp, noe som koster rundt 30kr minuttet eller noe sånt.. det blir uaktuelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder dette kun fra din PC på kablet nett til andre enheter på trådløst?

 

I så fall kan du prøve å skru av Windows brannmur og se om det hjelper.

 

Gjelder angående kommunikasjon (som eks streaming) mellom stasjonær pc koblet med kabel, til trådløse enheter over wifi. Instillinger på alle enheter er riktige da dette ikke var et problem før jeg nytt modem da det andre tok kvelden pga torden.

 

Så ligger en sperre/brannmur/instilling på selve modemet som blokkerer det uten at jeg klarer å finne noe relativt på instillingene til modemet

Lenke til kommentar

Har du prøvd å pinge de andre enhetene fra den stasjonære? Hvis det ikke fungerer kan det være modemet er satt opp med separate nett for trådløst og kablet.

 

Jeg klarer og pinge dem, så det er nok ikke problemet.

jeg tror personlig fremdeles det er en brannmur som sitter å blokkerer.. men finner ei ingen innstilling for brannmur (Der den vanligvis er er ikke listet opp pga egen FW fra Eidsiva, på lik linje som Telenor gjør.)

Lenke til kommentar

Men du er sikker på at Windows brannmur ikke blokkerer? Når du fikk ny ruter kan du ha satt nettverkstypen til offentlig. Da kan du ikke oppdage andre enheter på nettet.

 

Fikk Eidsiva til å aktivere, så deaktivere brannmuren i modemet.

Da fungerer det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...