Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Laseroperasjon hjelp!


hazerd

Anbefalte innlegg

Jeg har skjeivehornhinner og ca

 

Venstre:-02.00

Høyre: -02:25(eller 50) på høyre..

Jeg vurderer laseroperasjon.. men vet ikke hva jeg burde forholde meg til av bedrifter/tjenster

 

-Trondheimsøyelegesenter

-Memira

-Argus

-Godtsyn

 

Finnes det enda bedre alternativer?

 

edit: Så at det finnes "CTEN" også hos (Synslaser)

 

 

Behandling: LASIK? eller Femtolasik?

 

Jeg var på forundersøkelse hos Memira, der de mente jeg burde ta femtolasik, men burde jeg pøse ut 20000,- kr ekstra for FEMTOLASIK istedenfor LASIK?

OG i forhold til "garanti" hvem kommer best ut da?

Noen her med erfaringener eller tips, tas gjerne imot! :)

Endret av hazerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snip

 

Jeg hadde også skjeve hornhinner helt ifra begynnelsen av tenåra og måtte bruke briller fram til ca. 1 år sida (straks 25 år).

Det jeg gjorde var å prate med optikeren min og få ham til å lage en henvisning til en øyespesialist.

 

Deretter var det jevnlige besøk på øyepoliklinikken på sykehuset for undersøkelser i omtrent 1 år før jeg fikk satt opp time for dagsoperasjon for å korrigere synet mitt.

 

Betalte kun en egenandel pr undersøkelse, pluss materialkostnader ved operasjonen.

 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er TS, men det er en fordel å ikke være for gammel (30+).

 

Bruker nå verken briller eller linser i det hele tatt når jeg kjører bil eller sitter å leser, og kan derfor anbefale dette fremfor LASIK eller LASEK operasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også skjeve hornhinner helt ifra begynnelsen av tenåra og måtte bruke briller fram til ca. 1 år sida (straks 25 år).

Det jeg gjorde var å prate med optikeren min og få ham til å lage en henvisning til en øyespesialist.

 

Deretter var det jevnlige besøk på øyepoliklinikken på sykehuset for undersøkelser i omtrent 1 år før jeg fikk satt opp time for dagsoperasjon for å korrigere synet mitt.

 

Betalte kun en egenandel pr undersøkelse, pluss materialkostnader ved operasjonen.

 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er TS, men det er en fordel å ikke være for gammel (30+).

 

Bruker nå verken briller eller linser i det hele tatt når jeg kjører bil eller sitter å leser, og kan derfor anbefale dette fremfor LASIK eller LASEK operasjoner.

 

Interessant! jeg er 21! straks 22 :) Fikk du gjort dette gjennom offentlig sykehus? (Ikke at jeg skal ha noe dekket fordi jeg vet jo at det ikke blir det) Men om det finnes andre måter en de "private".

 

Eneste er for meg at jeg gjerne ville ha hatt det før jeg skal i militæret så er vell ikke sikkert det blir aktuelt for min del, kan jo hende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...