Gå til innhold

Waterchill + radiator = ?


Anbefalte innlegg

Har tenkt og kjøpe vannkjøling fra 3dfxcool.no

har egentlig ikke så veldgig mye peiling på det så derfår føler jeg der er tryggest og gå for waterchill http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet660.htm

men da skal jeg i tilleg kjøpe en ekstra radiator.http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C31011&toc=5460

Så kommer det jeg lurer på.Hvor mange grader sånn ca kommer CPUen til og ligge på(uklokka)

Skal da bruke begge radiatorene og er også da litt nyskjerrig på hvordan det bør kobles for og få best muligt resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

waterchill radiatoren er faktisk veldig god.

 

selv hadde jeg disse temperaturene før jeg begynte og klokke:

IDLE: 27 grader

LOAD: 31 grader

 

etter overklokking. XP2500: 180*12=2160 på 1.85 volt.

IDLE: 38 grader

LOAD: 41-43 grader*

 

*etter 2 timer i Prime95.

 

riktig nok er mitt vannkjølingsoppsett litt "spesielt" satt opp, men komponentene er Eheim 1048, WaterChill CPU blokken og WaterChill radiatoren.

Lenke til kommentar

Grader der og grader her. Det er egentlig helt umulig og spå på forhånd. At HK heller ikke klarer og lese av nogenlunde rett eller jevnt gjør ikke saken enklere. Men i de fleste sammenligningstester jeg har sett med Waterchill, mot "løse" deler, så vinner de løse delene som regel med 1-4 grader. Men nå ser jeg stort sett vekk fra radiator. Smeller du til med en svær rad, så blir det fort 10 grader og mere til :)

Lenke til kommentar

Jeg har waterchill, og den ac-radiatoren der.

Kjøler en [email protected] og Radeon9800pro (moderat klokket).

Akkurat nå ligger cpu på 40c, og det er faktisk hele 24c i rommet..

Den største forskjellen jeg merket etter at jeg satte på den ekstra radiatoren var at temperaturen ble mye mer stabil, både med tanke på romtemperatur og cpu-load. Akkurat nå har jeg ikke noe spes. load å snakke om, men tror ikke jeg har vært over 45c med mye load over lengre tid..

Testet det hele når det var veldig varmt her, tror det var nesten 30c i skyggen, over 25c i rommet, kjørte prime, og mange benchmarks etter hverandre, og var heller ikke da over 45c.

 

Med mitt gamle hovedkort og annen xp2500+ i et lite kabinett med bare standard radiator (som er brukbar så lenge den får nok friskluft) var jeg faktisk oppe i 60c!! (Da bestemte jeg meg for å fikse et annet kabinett, og en radiator til.....)

 

Edit: Ser du spør etter temp. uklokka, du kan sikkert komme litt under 40c, men jeg har nesten ikke merket forskjell i det hele tatt på tempen etterhvert som jeg har klokket.. (Har vært oppe i 2.6Ghz uten at tempen var høyere, måtte klokke ned pga. mangelfull kjøling på nb & mosfets etc...)

Lenke til kommentar

hmm.jeg kommer opp i 2.4Ghz og tempraturen går heller aldrig over 45 på load.ligger ca rundt 42-44.Idle tempratur er på 37-38 Så det er jo ikke tempraturen som hindrer meg i og klokke mere.Men siden det ikke er så store tempratur forskjeller på vannkjølingen din og min viftekjøling,så lurer jeg på om det faktisk er verdt og betale så mye hvis jeg så ogsi ikke merker noe forskjell :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...