Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal ha eksamen i IT1 om noen dager, og har i den forbindelse noen spørsmål. Dette er et fag jeg ikke mestrer så godt, så setter pris på all hjelp jeg kan få.

 

1. vi må vite litt om digitalt utstyr og hvordan disse fungere. Jeg har valgt å fokusere på videokamera, tv og digitalkamera. I den forbindelse lurer jeg på om noen kan svare på hva som er de nyeste produktene innen disse tre kategoriene, og hva som er spesielt med dem.

 

2. Jeg skal også kunne å lage datamodeller og utforme databaser ut i fra disse. Jeg har problemer med å laste ned gode programvarer på maskinen, og det er heller ikke noe krav. Men jeg skal bruke PHP. Er det noen som vet hva og hvordan dette fungerer?

 

3. Det siste spørsmålet gjelder kommunikasjon mellom digitalt utstyr. Jeg må vite hvordan det binære tallsystemet fungerer. Jeg har basiskunnskapen om hva dette er for noe, men jeg vet ikke hvordan dette fungere i praksis, i ulike digitale apparater.

 

 

Setter stor pris på om noen tar seg litt tid til å hjelpe meg, er som sagt langt ut på viddene når det gjelder dette faget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Når det kommer til digitalt utstyr og de grener du har valgt og rette deg mot, så kan være lurt og se på de forskjellige egenskapene de har nå. Videokamera kan jeg ikke så mye om og dens nye egenskaper.

Men tv i dag har jo blitt smarte, de kan kommunisere over internett med apps, de har innebygd wifi med mer Les deg litt opp på smart tv. Digitalkamera er også blitt veldig teknologisk, De kan koble seg opp på wifi og lagre bilder direkte på din tlf, data, osv over wifi, Det finnes også minnekort som gjør denne jobben.

Skum leste litt her så denne siden kan være litt relevant : http://itvk2.wikispa...Digitalt+Utstyr

 

2: Når det kommer til datamodeller så er det vel ER modeller du skal lage, ut i fra hva du skriver. PowerDesigner er et godt verktøy til dette, men det koster noen kronasjer. Les litt om ER her : https://en.wikipedia...agramming_tools

 

3: OSI modellen er noe enn kan lese seg litt opp på.(edit) osi er tcp/ip modell.

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...