Gå til innhold

min 200gb disk krasja!


Evil_Hail

Anbefalte innlegg

min relativt nye hdd fra wd med 8mb cache og 200gb krasja nylig. jeg drev å flytta store mapper over til den OG hadde på kazaa som lasta ned til disken da jeg skulle finne frem til noen mp3'er jeg skulle spille av på disken da jeg sy at alle mappene hadde navn som: /(/#(()=¤%*^ og jeg kunne ikke gå inn på dem. tok en reboot og scandisk begynte å scanne disk c: sto det, men den som krasja er disk g: den fant en del ting (husker ikke helt hva som skjedde, men det skjedde noe unormalt) og windass boota og da var alle filmene, mp3 filene osv. : recovered file fragments.

 

noen som har peil på hvordan jeg kan få gjenoppretta dem?

 

kjører win2k

 

edit: er vel fat32 jeg har på disken som krasja (g:)

og ntfs på disk c:

 

edit: har en kabbistemp på ca. 40grader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare mekk deg en .bat fil som gjør om navna..

feks "ren *.* *.mp3" osv

 

er kanskje litt tungvindt, men det funker da :wink:

da blir alle filene der til mp3 og da må jeg finne riktig navn på alle dem... er mange andre filtyper der oxo og fint å ha filnavnet ;P

 

 

Ååå... skjønner.. hele filnavnet er bare tull :oops:

ok.. du har et problem :lol:

Lenke til kommentar

dette her er antakligvis ikke no problem og fikse, bare re-installer windows, og helst formater, men hvis du bruker Windows XP kan du jo alltids velge og ta "leave current file system intact" hvis du booter fra cden, eller ta og velg Uppgrade ved windows setup hvis du starter det fra inni windows.

 

og ikke bruk KaZaa, uansett er det fult med virus, spyware o.l.. bruk heller DC (Direct Connect) eller DC++.

 

Husk og last ned og kjør AdAware 6 for og fjerne eventuel dritt som kan fucke opp pcen din. den er tvilsomt noe galt med hardisken

Lenke til kommentar

Poenget er jo at han må ha windows checksum-filer (*.chk) tilbake til opprinnelige filer, og det gjøres ikke bare med en installering av XP.

 

Har du prøvd det WD-programmet som ble nevnt i en post over her?

 

Det finnes også et program osm kun funker på FAT32 som stiller tilbake harddisken så og så lang tid.. Prøv om du finner det på google

Lenke til kommentar
Poenget er jo at han må ha windows checksum-filer (*.chk) tilbake til opprinnelige filer, og det gjøres ikke bare med en installering av XP.

 

Har du prøvd det WD-programmet som ble nevnt i en post over her?

 

Det finnes også et program osm kun funker på FAT32 som stiller tilbake harddisken så og så lang tid.. Prøv om du finner det på google

 

ja, men hvis han formaterer under installasjonen så blir alt rent og pent igjen i Windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...