Gå til innhold

Nedtelling fra 100.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SprengeMobil skrev (1 time siden):

63 032

Alt er jo som normalt, du ville jo ha skrevet 63 033 uansett.

Nei, det er det ikke. Det er blidt gjort feil øverst på forrige side. Tror du meg ikke, se selv, eller skal jeg ta screenshot. 😐😐

78.thumb.png.b013cb9eddaa94d5f47c0581e3f2ee98.png

Hvis man skal regne seg frem til det tallet man er kommet til blir regnestykket slik:
Antal sider ganger 20 pluss de nye posten. Der etter trekker man fra 100.000 med det svaret man fikk.

1848* 20 + 10 = 36970

100.000 - 36970 = 63030



Dette skal jeg ha nå:

63030

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Den første posten på forrige side var feil, som igjen var en følgefeil fra siden før der. SprengeMobil rettet opp i det. Så alt er som det skal være. 

Når det gjelder utregningen din, så kan du ikke regne med den første posten, siden selve nedtellingen først starter på post 2. 

63 030

Lenke til kommentar
Kosinus skrev (6 minutter siden):

Den første posten på forrige side var feil, som igjen var en følgefeil fra siden før der. SprengeMobil rettet opp i det. Så alt er som det skal være. 

Når det gjelder utregningen din, så kan du ikke regne med den første posten, siden selve nedtellingen først starter på post 2. 

63 030

Ømm, nå gjorde du meg mer forvirret. 😵 Ingen av dere nevnte noe om at "Dette er rette tallet." Forresten hvordan ville du ha regnet frem til svaret, Kos? 🙄🙄

Jeg forholder meg til det tallet jeg kom med i sta. Til noen har en bedre måte å finne frem til det egentlige tallet.

63028

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...