Gå til innhold

[Løst] Kjøpe brukt macbook


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en hvit macbook fra f.eks. Finn. De koster omtrent 2000kr og ser ut til å være i de god tilstand. Grunnen til at jeg vil ha en Macbook er at jeg ønsker en PC som er liten og lett, med god touchpad og tastatur, ok skjerm og god byggekvalitet. Grunnen til at jeg vil kjøpe brukt er at jeg ikke har spesielt god råd for øyeblikket. Jeg har tenkt til å kjøre en lett Linux-distro på den, Arch eller kanskje Gentoo. RAM og harddisk blir mest sannsynligvis oppgradert til 4gb og 120gb SSD. Høres dette fornuftig ut for dere?

Endret av Doktor Omikron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe en hvit macbook fra f.eks. Finn. De koster omtrent 2000kr og ser ut til å være i de god tilstand. Grunnen til at jeg vil ha en Macbook er at jeg ønsker en PC som er liten og lett, med god touchpad og tastatur, ok skjerm og god byggekvalitet. Grunnen til at jeg vil kjøpe brukt er at jeg ikke har spesielt god råd for øyeblikket. Jeg har tenkt til å kjøre en lett Linux-distro på den, Arch eller kanskje Gentoo. RAM og harddisk blir mest sannsynligvis oppgradert til 4gb og 120gb SSD. Høres dette fornuftig ut for dere?

Ja, kan ikke se noen grunn til hvorfor ikke, men du kan jo se på en billig ny laptop?
Lenke til kommentar

Jeg har brukt en HP Pavilion dv6 i ca. 2 år nå. Den hadde nokså gode spesifikasjoner når jeg kjøpte den, og var ganske billig, men tastaturet, touchpaden, skjermen og kvaliteten generelt har skuffet meg. Av den grunnen er jeg er ikke interessert i noe annet enn Thinkpad eller Macbook. En annen grunn til at jeg ønsker meg en Macbook er at de kommer med 16:10 skjermer.

Lenke til kommentar

Det spørs litt hvor gammel macbooken er, Core 2 Duo macbookene begyner å dra litt på årene.

Hvis det er en hvit eller svart macbook har de vesentlig dårligere trackpads og skjerm.

Batteritid på eldre maskiner er også noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Kommer jeg til å merke noe særlig ytelsesforskjell på en moderne bærbar og en Core 2 Duo macbook, dersom det mest krevende jeg skal kjøre er indie-spill med 2d-grafikk, slik som Super Hexagon eller Faster Than Light? Jeg var ikke klar over forskjellen på trackpad og skjerm. Er det lurere å bruke litt mer penger på en aluminium-macbook, tror du?

Lenke til kommentar

spørs hvilken årsmodell du skal ha.. har du funnet deg en enda? har en hvit macbook fra 2010 med ssd og 4 gb ram, og den fungerer perfekt for meg. kjøpte den i 2010 og har brukt den veldig mye siden da, har fortsatt batteritid på 4,5 time :)

Lenke til kommentar

Det er en fra 2010 tilgjengelig, den ser ganske bra ut, bortsett fra noen sprekker på venstresiden av tastaturet. Det er også noen fra 2006 og 2008 til salgs. De hvite koster mellom 2000 og 3000, og det er noen aluminiums-macbooker til under 5000. Jeg tror ikke batteritiden kommer til å bli et problem.

Lenke til kommentar

Hvordan er lese/skrive-hastigheten på SSDen til Macbook Air? Ulempen med Air er at jeg ikke kan bytte ut noe, men bortsett fra det er det en veldig fin maskin. Hvis jeg bare bare bruker dataen til skolearbeid ol. og har en 15" hjemme, er 11-tommer nok? 13" koster ca. 5000 og 11.6" koster 4000.

Lenke til kommentar

Kjøpte selv en brukt MacBook Pro 13.3" på finn.no :)

13.3" er helt perfekt! Hvis det blir aktuellt, dra å sjekk ut hvordan type person du kjøper av.

Du kan se om det er en tulling eller en som passer på sakene sine, som har brukt den :)

Endret av SeaCraft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...