Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sår med gul ring og blåmerke. Hva kan det være ?

kverna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk for ca 14 dager siden ett sår på leggen. Etter ett par dager vokste det frem en hevelse som var vond/sår og området rundt såret ble gult, med blåmerke utenfor der.

Kan ikke huske å ha gått borti noe skarpt eller slått meg, så virker litt rart. Var å gikk tur i skogen den helgen såret kom, så kan være ett dyr e.l som har vært bortpå(gikk med langbukse) men kan ikke se noe rester etter innsekt o.l

Noen som har sett slikt før ?2013-05-26113415.jpg2013-05-26113346.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke sett det før, men hadde jeg vært deg så hadde jeg kommet meg til legen, for det ser ikke bra ut. Som du sikkert vet så er det alltid bedre med et legebesøk for mye enn for lite. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

kan jo minne om flåttbitt, men de er vel med rød ring rundt såret. Vanskelig å si hva det kan være, du må nesten avgjøre det selv om du vil ringe til legen å høre med de eller ikke

Skrevet

Sikkert ingenting, men det kan være flått. Jeg tviler på det sterkeste, men likevel bør du få det sjekket av fastelegen din. Ikke la oss vurdere det over nett, blir bare tull :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...