Gå til innhold

[Løst] Forskjell på i3 og i7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo :), Jeg har sett litt rundt på prossesorer og jeg har en i3 540 med 3.07GHz, Har sett en i7 940 med 2.93 GHz, Er da i3 med 3.07GHz bedre enn i7 med 2.93 GHz?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en veldig gammel missforståelse at prosessorer kan måles utifra klokkehastighet. det er så mye mer bak det enn bare det. Blant annet så har den i3-en der 2-kjerner mens i7-en har 4. Det også mye annet som jeg ikke kan noe om som er viktig

• Liker 2
Gjest Slettet+412
Skrevet

i3 er altså en 2 kjerners CPU mens i7 er 4 kjerners inklusivt at den har HT (Hyper Threading) støtte.

Skrevet

Kort fortalt: i3 er Intel's nåværende billigste og svakeste serie prosessorer, i5 er dyrere og sterkere, i7 er dyrest og sterkest. Det har også kommet 2 nyere generasjoner innenfor alle tre serier enn de trådstarter nevner. Nyeste genersjon i3/i5/i7 er ute om noen få uker.

Skrevet

Kort fortalt: i3 er Intel's nåværende billigste og svakeste serie prosessorer, i5 er dyrere og sterkere, i7 er dyrest og sterkest. Det har også kommet 2 nyere generasjoner innenfor alle tre serier enn de trådstarter nevner. Nyeste genersjon i3/i5/i7 er ute om noen få uker.

Husk at pentium, celeron og atom er intels svakeste

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...