Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av førstebil


Anbefalte innlegg

Om rundt 2 uker er det kun ett år igjen til jeg kan ta lappen. Dermed vil jeg begynne å planlegge førstebil.

 

Jeg elsker BMW, men har funnet ut i en annen tråd at det blir veldig dyrt å kjøre/reparere/forsikre en slik en, spesielt som førstebil, og jeg vurderer dermed å utsette det.

 

Så, da må trenger jeg tips til gode modeller å kjøpe. Jeg har i hvertfall ett kriterie, som er at bilen må være en sedan eller en coupe. Andre ting som må sees på, er pris på deler/rep, om de generelt har dyr forsikring og om de har noen kjente feil/rust som oppstår.

 

Har sett litt på Nissan Primera fra 1997. De kan jo bli ganske fete om jeg får slengt på noen fine felger, og kanskje et bodykit. Denne, for eksempel. Eller denne. Hvordan er det med pris på reperasjon/forsikring på de? Er det mye feil/rust på de? Hva synes dere om den?

 

Setter pris på tips om gode biler å kjøpe som fyller mine kriterier.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du elsker Bmw, sjekk ut hva du faktisk vil få i forsikring, har du mulighet til å sette den på foreldre i ett år?

Sjekket kjapt en 1997 520i på pappa nå, kom på rundt 10000 i året for delkasko og 8000 for ansvar. Men har hørt at det kan komme på 4000 i måneden for slike, så blir litt usikker.

 

Men kanskje Primera er et godt valg da? I begynnelsen i hvert fall.

Lenke til kommentar

Sjekket kjapt en 1997 520i på pappa nå, kom på rundt 10000 i året for delkasko og 8000 for ansvar. Men har hørt at det kan komme på 4000 i måneden for slike, så blir litt usikker.

 

Men kanskje Primera er et godt valg da? I begynnelsen i hvert fall.

 

Ja, primera er kule, spesielt STI versjonen har litt ekstra styling, ikke så mye hester men trygge og gode biler er de.

 

Ja, sjekket selv når jeg var 18, verste jeg fikk opp var over 30k i året, kjøpte heller en Ford med bakhjuls og mer hester, og den var på 8k -__- forskjellen er helt utrolig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...