Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Engelsk eksamen vg1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi så også filem The Queen hvor mange hadde forventninger til henne og rollen ho spilte. Folk hadde forventninger til dronningen etter at sviger-datteren døde.

 

Hvis du ser på hefte så handler 99% av tekstene om kvinner, kanskje vår forgie teori stemmer, det med kvinnens roller - Hint Hint

Lenke til kommentar

Det kan også komme noe om at vi skal si noe om kjønnsroller, altså forventninger og roller til gutt/jente i kanskje andre land eller i religioner. Altså prejudice against - fordom i mot. Discrimination osv...

 

Tenker du på langsvars oppgaven når du skriver dette eller kortsvars oppgaven?

 

For nå tenker jeg på langsvars oppgaven, vanligvis så brukes ikke heftet til del 1, men det er samme tema.

 

EDIT: Hefte brukes ofte ikke på del 1, men del 2 er 100% sjanse for at de forskjellige vedleggene blir brukt. Det har hendt at de har brukt heftet på del 1 også, men sjeldent.

Endret av einar300
Lenke til kommentar

Det kan også komme noe om at vi skal si noe om kjønnsroller, altså forventninger og roller til gutt/jente i kanskje andre land eller i religioner. Altså prejudice against - fordom i mot. Discrimination osv...

 

 

 

For nå tenker jeg på langsvars oppgaven, vanligvis så brukes ikke heftet til del 2, men det er samme tema.

 

Greit, men er ganske mye det er mulig å vinkle dette temaet mot..

Lenke til kommentar

Ja, støtter dette. Det kan være uendelig mye om akuratt dette temaet.

 

Menn sånn i grove trekk, så blir det nok om immigrasjon, forventninger og roller. Slik som hefte ser ut..

 

Er det noen som har en side med gode bindeord for å variere språket mer ? :) Finner alltids noe på nettet, men tenkte på noe litt mer eget og noe som jeg kan få bruk for

Lenke til kommentar
Menn sånn i grove trekk, så blir det nok om immigrasjon, forventninger og roller. Slik som hefte ser ut.. Er det noen som har en side med gode bindeord for å variere språket mer ? :) Finner alltids noe på nettet, men tenkte på noe litt mer eget og noe som jeg kan få bruk for

 

 

Det jeg pleier å gjøre under Engelsk heldagsprøver er å bruke Words synonym verktøy. Dobbelt klikk ordet du vil erstatte, høyre klikk det, så står det nesten helt nederst der, synonym, deretter kan du velge mellom en rekke ord du tror passer. Dette gjør sånn at de sammet ordet ikke gjentar seg mer enn 2-3 ganger. Anbefaler at de fleste bruker dette, fort tenker sensor at du har variert språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg pleier å gjøre under Engelsk heldagsprøver er å bruke Words synonym verktøy. Dobbelt klikk ordet du vil erstatte, høyre klikk det, så står det nesten helt nederst der, synonym, deretter kan du velge mellom en rekke ord du tror passer. Dette gjør sånn at de sammet ordet ikke gjentar seg mer enn 2-3 ganger. Anbefaler at de fleste bruker dette, fort tenker sensor at du har variert språk.

 

Veldig enig der, er et veldig greit verktøy. Men av og til så får du bare opp ord som ikke er brukende og da kan det være greit og ha med noen bindeord og annet just for safety liksom :)

Lenke til kommentar

Læreren vår sa at på del 1 så kom det nesten garantert at vi skulle sammenlikne Sara's story og Jasmine's story eller Jasmine's story og Mina's story. Jeg synes også at det høres ut som en god idé! På tide å finne likheter og ulikheter!

 

Ja, det kan jo gi mening. Kan du poste likheter og ulikheter når du er ferdig? Sånn at andre kan komme med innspill og få ideer ?

Lenke til kommentar

Læreren vår sa at på del 1 så kom det nesten garantert at vi skulle sammenlikne Sara's story og Jasmine's story eller Jasmine's story og Mina's story. Jeg synes også at det høres ut som en god idé! På tide å finne likheter og ulikheter!

 

Tenker noe av det samme jeg også. I Saras tilfelle er det foreldrene som føler seg nokså utenlandske, men Sara føler seg nesten 100 % canadisk. Hos Jasmine er det derimot motsatt, ettersom hun føler seg mer indisk enn britisk. Ville vært rart hvis det ikke ble en oppgave som gikk ut på å sammenligne disse to tekstene på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Læreren vår sa at på del 1 så kom det nesten garantert at vi skulle sammenlikne Sara's story og Jasmine's story eller Jasmine's story og Mina's story. Jeg synes også at det høres ut som en god idé! På tide å finne likheter og ulikheter!

Mener du Mina's story? Eller mener du Sara's story ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...