Gå til innhold

Den beste skjermen på nettbrett?


Aizen

Anbefalte innlegg

hei! jeg bare lurer på hvilket nettbrett som har best skjerm?

har sett en del på xperia tablet Z med tanke på at den får terningkast 6 på amobil.no osv. Men siden sony xperia z telefonen har en ganske så "dårlig" synsvinkel så er jeg redd for at nettbrettet har samme "feil". noen som har testet?

 

Hvilket nettbrett har skarpest skjerm og best synsvinkel?

skal bli brukt til å vise frem bilder osv så trenger god skjerm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 10 er vel en god kandidat. Det er nettbrettet med høyest DPI ihvertfall. Du kan lese inngående analyse av skjermen til N10 her :)

 

The PLS (plane-to-line switching) technology developed by Samsung has several advantages. This derivative of the IPS (in-plane switching) technology consumes less power and is viewing angle independent. The reference picture does not show color deviations, inverting or fading even at very acute angles. The reference picture does not show color deviations, inverting or fading even at very acute angles.

 

Med andre ord.. Synsvinkel er meget god.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Når kommer denne ut? finner den ikke på diverse nettsteder:(

 

Den er ute. Problemet er at den primært selges via Google's Play Store, som ikke er tilgjengelig i Norge. Men et par nettbutikker som feks Multicom importerer dem og har dem til salgs.

 

Nexus 10 32GB

Nexus 10 16GB

 

Hvis du har noen bekjente som tilfeldigvis er på reise i USA, UK, Tyskland, Spania, eller andre land som har Play Store kan du få Nexus 10 enda billigere ved å få dem til å bestille den fra Google Play og ta den med til deg ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har noen bekjente som tilfeldigvis er på reise i USA, UK, Tyskland, Spania, eller andre land som har Play Store kan du få Nexus 10 enda billigere ved å få dem til å bestille den fra Google Play og ta den med til deg ;)

 

Den selges også via Walmart, så enda enklere enn å bestille hvis man har venner på reise i USA.

Lenke til kommentar

hei! jeg bare lurer på hvilket nettbrett som har best skjerm?

har sett en del på xperia tablet Z med tanke på at den får terningkast 6 på amobil.no osv. Men siden sony xperia z telefonen har en ganske så "dårlig" synsvinkel så er jeg redd for at nettbrettet har samme "feil". noen som har testet?

 

Hvilket nettbrett har skarpest skjerm og best synsvinkel?

skal bli brukt til å vise frem bilder osv så trenger god skjerm

 

Er en kar som har posta bilder av Xperia Z tablet og mobil fra forskjellige synsvinkler her:

http://forum.xda-dev...46&postcount=93

 

Nexus 10, ipad 3/4 og Xperia Z er vel nettbretta med beste skjerm, vurderer og kjøpe Nexus 10 eller Xperia Z selv, lener mest mot Xperia Z.

Endret av Nuvian
Lenke til kommentar

Ikke at jeg vil annbefale deg å kjøpe den, men ihvertfall så lenge man ikke justerer skjermen med custom ROM/kernel er nok iPad 4 det nettbrettet som har best skjerm.

 

http://www.anandtech...e-2012-review/2

 

Apple kalibrerer sine display bedre enn stort sett alle andre, og de bruker også gode paneler med bra innsynsvinkel og kontrast.

 

Nexus 10 kan ikke matche kontrasten og fargegjengivelsen, men har likevel et bra display. Jeg ville nok sagt det er en god nummer to(med Asus TF700 som mulig alternativ).

Endret av EirikLF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I amobil sin test sto det at batteri tiden var bra.

 

Jeg slet med å finne noen gode batteritester, men 6000 mah er relativt lite i en tablet. Jeg ville regnet med at batterilevetiden er en del lavere enn for eksempel iPad sin. Den faktiske batterilevetiden vil nok avhenge en god del av firmware, så jeg tror man må vente på tester for å se den. Nå har ikke nexus 10 spesielt god batterilevetid heller, så jeg tror ikke jeg ville brukt det som argument for å velge nexus.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg slet med å finne noen gode batteritester, men 6000 mah er relativt lite i en tablet. Jeg ville regnet med at batterilevetiden er en del lavere enn for eksempel iPad sin. Den faktiske batterilevetiden vil nok avhenge en god del av firmware, så jeg tror man må vente på tester for å se den. Nå har ikke nexus 10 spesielt god batterilevetid heller, så jeg tror ikke jeg ville brukt det som argument for å velge nexus.

 

Her har du en test hvor de sammenligner:

 

http://www.laptopmag.com/reviews/tablets/sony-xperia-tablet-z.aspx

 

Skift bilde til du kommer til "LAPTOP Battery Test", hvordan de faktiske forhold har vært når de har utført testen vet jeg ikke. Her kan forskjellige instillinger gi et veldig stort utslag, der det f.eks er kjent at Sony Tablet Z har "stamina mode".

 

Selv så har jeg bestilt Sony Xperia Tablet Z, og var i veldig stor tvil grunnet batteritiden. Valgte likevel å gå for den. Konklusjonen var at så lenge batteritiden varer minst en arbeidsdag, er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

 

 

Her har du en test hvor de sammenligner:

 

http://www.laptopmag.com/reviews/tablets/sony-xperia-tablet-z.aspx

 

Skift bilde til du kommer til "LAPTOP Battery Test", hvordan de faktiske forhold har vært når de har utført testen vet jeg ikke. Her kan forskjellige instillinger gi et veldig stort utslag, der det f.eks er kjent at Sony Tablet Z har "stamina mode".

 

Selv så har jeg bestilt Sony Xperia Tablet Z, og var i veldig stor tvil grunnet batteritiden. Valgte likevel å gå for den. Konklusjonen var at så lenge batteritiden varer minst en arbeidsdag, er jeg fornøyd.

 

Det var veldig lite info der, og jeg synes resultatene var litt annerledes enn jeg hadde ventet. Siden forrige posten min har gsmarena testet batteritiden til tablet Z, jeg stoler mer på dem.

 

http://m.gsmarena.com/sony_xperia_tablet_z-review-931p3.php

 

De gir noe svakere resultater for tablet Z, ca. like bra batteritid som nexus 10, og et godt stykke unna iPad 4. Det er ikke spesielt bra, men heller ikke noe stort problem, og jeg tror du vil klare deg fint. Det beste alternativet er jo uansett nexus 10,og den er ikke noe serlig bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...