Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadd en Python bok men aldri liker å lese,,,nå begyner jeg å studere Python fra sist uka, og jeg finner at Python er mye lettere enn norsk ! :p

 

 

Plutselig lurer jeg på 'Am I a nerd?' :confused:

Endret av Jin_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den bra?

hehe,Her er du. :)

 

Faktisk vet jeg ikke.

Fordi jeg har ikke leset mange bøkene om programming, bare en om C, en om C++.

Det er greit å lese, ikke så kjedelig.

Men vet du hva, egentlig er 'Magnus Lie Hetland' læreren i NTNU :p

Lenke til kommentar

Det er 'Beginning Python,from novice to professional' by Magnus Lie Hetland.

Han prøver å være humor, men det er vanskelig :p

Ref: signaturen din: Man prøver ikke å være humor, man prøver å være morsom. Humor er evnen til å forstå hva som er morsomt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje Codecademy kan være nyttig? Har akkurat prøvd det selv, kunne faktisk tenke meg å lære meg Python eller Ruby (eller PHP eller C++ eller... the list goes on...).

 

Python på Codecademy.com

 

 

 

Jeg "hadd" en "Python bok" men "aldri liker å lese",,,nå begyner jeg å studere Python "fra sist uka", og jeg finner at Python er mye lettere enn norsk ! :p

Rettelse (kronologisk rekkefølge): "Hadde", "Python-bok", "liker aldri å lese", "fra forrige uke av".

 

 

Jeg "gruer meg å lære" norsk i siste tiden,,,for "mye nye ordene"....

"Kansje" er det bedre å lære "noe nytt" språk istedenfor nå-->Python :)

Rettelse (også kronologisk rekkefølge): "gruer meg til å lære", "mange ny ord", "kanskje", "et nytt". Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Mine erfaringer i Python er så som så, men jeg kan en del, og ett sted har jeg jo begynt:

 

- Fetteren min, som er utvikler, ga meg en bok for veldig lenge siden. Hello World het den. Det var ikke før i 13-14 års alderen jeg faktisk satt meg ned med boken, og jeg var storfornøyd. Den er ganske litt mer beregnet for barn heller enn voksene, men gi den et forsøk! Full av humor og gode eksempler :)

 

- Senere oppdaget jeg codeacademy. Dette var en mer effektiv måte å lære på, selv om du noen ganger kan miste motivasjonen.

 

Link til Hello World: http://www.manning.com/sande/

Link til Codeacademy: www.codeacademy.com

 

Håper dette hjelper! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...