Gå til innhold

Headset til pcen.


Anbefalte innlegg

En mikrofon til 50-200kr er minst like god som mikrofon man får med på et generelt gaming headset.

Hvis du leser litt på disse linkene:

http://www.overclock.net/t/368653/ocnhc-guide-to-gaming-headphones-headsets

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-updated-4-30-13-koss-esp-950-added

 

Så får du en grei decent forsårelse på hvorfor det er bedre med Sterio Headphones til gaming/film/musikk enn 5.1/7.1 gaming headset. Ikke gå i fellen med å kjøpe enda et gaming headset når du har muligheten til å kjøpe deg ordentlige headphones også en eksern mic, og få 10x så bra kvalitet på lyden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mikrofon til 50-200kr er minst like god som mikrofon man får med på et generelt gaming headset.

Hvis du leser litt på disse linkene:

http://www.overclock...phones-headsets

http://www.head-fi.o...s-esp-950-added

 

Så får du en grei decent forsårelse på hvorfor det er bedre med Sterio Headphones til gaming/film/musikk enn 5.1/7.1 gaming headset. Ikke gå i fellen med å kjøpe enda et gaming headset når du har muligheten til å kjøpe deg ordentlige headphones også en eksern mic, og få 10x så bra kvalitet på lyden.

noen billige headphones med god lyd og slikt som du sier da ?
Lenke til kommentar

. Detter til pc bruk rettere sagt gaming og musikk. Og en del kommunisering så trenger en god mic. Helst et headset god mic god lyd og komfortabelt. Forresten så litt på g35 anmeldelsene er ekstremt gode. Er det verdt 750 kroner tror du til pc?

garantert ! Har det selv og er KEJMPEFORNØYD ! Helt fantastisk godt å bruke og utrolig god mic. Bruker det hver eneste dag og det fungerer like fint :) Fungerer vel fint til musikk også.
Lenke til kommentar

garantert ! Har det selv og er KEJMPEFORNØYD ! Helt fantastisk godt å bruke og utrolig god mic. Bruker det hver eneste dag og det fungerer like fint :) Fungerer vel fint til musikk også.

men du ? hva er forskjellen på disse ? : http://www.spaceworl...=0&prodid=55284

 

http://www.spaceworl...=0&prodid=45726

 

og hvilken er best?

 

EDIT: denne har fått en del gode reviews http://cdon.no/elektronikk/plantronics_gamecom_780_surround_headset-18229737

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Fikk ikke sett den andre Spaceworld linken, men du burde nesten sjekke opp det du skal ha på prisjakt eller lignende. G35 er difinitivt er godt kjøpt, om du ikke klarer å bestemme deg, kan ikke jeg velge for deg helller.. :p

OK. Har sett en del nå. Tro faktisk jeg har bestemt meg nå .
Lenke til kommentar

Skaffet meg Sony MDR - V6 (for rundt 750 kr fra amazon.com inkl. frakt og toll) og vil si at jeg ville ha valgt det enhver dag over Logitech G35. Ettersom det ikke har mikrofon kan du gå til anskaffelse av en billig mikrofon og montere det på siden av hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Til den som skulle tenke på å vurdere noe annet enn Sony Mdr-v6 i mer enn et millisekund, bare stikk skrujern i øra. Du er åpenbart over i venstrefila og har mørkere hudtone.

 

Best regards, fellow Mdr-v6 bro.

 

*Breifist*

Lenke til kommentar

Ert det god lyd i det eller? siden tritton er jo 7.1

7.1 i headsett tilsvarer ikke bra lyd.

Du oppnår mye bedre overall lydkvalitet med et 2.1 stereo headsett pga fysisk større lyddrivere. Du trenger heller ikke 7.1 for og presis høre hvor andre spillere befinner seg in-game.

Det og høre hvor lyder kommer fra kan bli simulert i 2.1 headsett med diverse metoder, blant annet med numhet på det ene øret dersom du f.eks hører skudd veldig nerme, eller forsinkelse fra det ene øret til det andre, så det høres ut som lyden beveger seg rundt hodet ditt og du vil derfor oppfatte det som om lyden kommer fra den første driveren. Jeg er langt ifra noen ekspert når det kommer til headsett og lydutstyr, men dersom du ønsker et headsett du kan bruke til både gaming, musikk og allround-bruk bør du holde deg unda 7.1.

Har selv Siberia V2 og er ganske fornøyd. Lydkvaliteten er ikke noe og skryte over, men det er definitivt det mest komfortable headsette jeg har brukt.

Lenke til kommentar

7.1 i headsett tilsvarer ikke bra lyd.

Du oppnår mye bedre overall lydkvalitet med et 2.1 stereo headsett pga fysisk større lyddrivere. Du trenger heller ikke 7.1 for og presis høre hvor andre spillere befinner seg in-game.

Det og høre hvor lyder kommer fra kan bli simulert i 2.1 headsett med diverse metoder, blant annet med numhet på det ene øret dersom du f.eks hører skudd veldig nerme, eller forsinkelse fra det ene øret til det andre, så det høres ut som lyden beveger seg rundt hodet ditt og du vil derfor oppfatte det som om lyden kommer fra den første driveren. Jeg er langt ifra noen ekspert når det kommer til headsett og lydutstyr, men dersom du ønsker et headsett du kan bruke til både gaming, musikk og allround-bruk bør du holde deg unda 7.1.

Har selv Siberia V2 og er ganske fornøyd. Lydkvaliteten er ikke noe og skryte over, men det er definitivt det mest komfortable headsette jeg har brukt.

Tror jeg går for Razer Blackshark
Lenke til kommentar

Har tidligere eid Icemat headset (tidligere versjon av Siberia V2 men problemet med begge er det samme). Stroppene som går fra driverne til hodebåndet ryker veldig lett.

 

Har hatt blandede erfaringer med Razer i fortiden (Razer Diamond 3G musas scrollehjul ble ubrukelig etter et halvt år før jeg skrudde opp hele enheten og vasket den og har ikke sølt væske i den eller noe). Blackwidow Ultimate hadde et lys på tastaturet som var dødt da det kom, pluss keycapsene føles ganske løse). Razer har fått mye kjeft angående byggekvaliteten på produktene deres og ville ikke ha anbefalt noen å kjøpe produktene deres.

Lenke til kommentar

Sorry for litt spam di siste dagene. Men jeg lurer på om noen vet om dette headsette er noe bra eller ikke? http://cdon.no/elekt...c%2fmac-7705430 ser utrolig bra og komfortabelt ut og lyden er jo god ser det ut som. men noen som vet om micen er god foreksempel?`evt noen andre headset?

 

Dette er min erfaring med headset...

 

Jeg har hadde Steelseries 7H. Kjempebra headset, god lyd og nok av trøkk :D En dag sluttet den ene øreklokken å lag lyd (synn jeg manglet kvitering) :/

 

 

Så kjøpte jeg Corsair Venegance. Det har litt klarere lyd enn 7H, men mangler dog litt trøkk...

 

Nå til jul kjøpte jeg et eget headset til PS3'en. "Tritton 720+". (Altså ikke headsettet du viser til... ikke "AX" versionen)

http://www.komplett....A0-8720D71DBD87

Kjempe bra lyd! Bedre enn både 7H og Venegance, men når det kom til tale/snakking i spill ble jeg litt misfornøyd. Talen ble veldig svak og i bakgrunnen.

 

Det kan godt hende at dette lett kan fikses på pc'en gjennom en lyd-driver eller noe slik (dette har jeg ikke prøvd ettersom jeg bare har bærbar, og den bruker optisk lyd), men på PS3 ble talen veldig vag når jeg kjørte lyden gjennom forsterkeren.

 

Det må vell også nevnes at det samme skjedde med dette headsettet som med 7H'en :(

Men Proshop ga meg et nytt :D Creds til dem ;P

Det er merkelig at dette har skjedd med to av headsettene mine o.O Jeg anser vertfall meg selv som en forsiktig person...

Lenke til kommentar

Tror jeg går for Razer Blackshark

Selv er jeg ingen fan av Razer, og har hatt flere produkter av dem tidligere og ingen har levd opp til forventingene når det kommer til leve lengde. Men godt at du såfall ser etter Sterio headset, hold deg unna 5.1/7.1. Er også en generell regel og holde seg unna USB headset/headphones.

 

Men som nevnt tidligere i tråden er det mulig å få tak i f.esk Creative Aurana Live! til en så billig pris som 600kr. evt. gå litt lengre enn 1000kr og se på Beyerdynamic D770 Pro(1200kr), Denon AH-D1100(1200kr), Audio Technica ATH-AD700(1500kr).

 

Er flere som har kommet med comments her nå, og fleste/mange sier at du burde holde deg unna 5.1/7.1/usb, du burde høre på disse folkene.

 

Les igjennom disse 2 linkene jeg sendte, og du vil fort skjønne hvorfor vi maser deg unna "typisk" gaming headset.

 

- AnonIII

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Selv er jeg ingen fan av Razer, og har hatt flere produkter av dem tidligere og ingen har levd opp til forventingene når det kommer til leve lengde. Men godt at du såfall ser etter Sterio headset, hold deg unna 5.1/7.1. Er også en generell regel og holde seg unna USB headset/headphones.

 

Men som nevnt tidligere i tråden er det mulig å få tak i f.esk Creative Aurana Live! til en så billig pris som 600kr. evt. gå litt lengre enn 1000kr og se på Beyerdynamic D770 Pro(1200kr), Denon AH-D1100(1200kr), Audio Technica ATH-AD700(1500kr).

 

Er flere som har kommet med comments her nå, og fleste/mange sier at du burde holde deg unna 5.1/7.1/usb, du burde høre på disse folkene.

 

Les igjennom disse 2 linkene jeg sendte, og du vil fort skjønne hvorfor vi maser deg unna "typisk" gaming headset.

 

- AnonIII

OK . Det med usb har jeg selv erfaring med. Tror nokk det vblir blackshark for meg

 

Eller vet du om noen andre hodetelefoner til under 1000?

 

Er forresten Tiamat 2.2 noe bra?

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Under 1000kr er det mye å velge mellom, må nesten bare lete litt rundt, men ser man bort ifra tilbud skal det mye til å slå Creative Aurana Live! til all-around headphones mener jeg.

 

Har også sett folk finne AKG K551 på tilbud til 900-999kr, noe som er et MEGET godt kjøp, med litt googling kanskje du har mulighet til å finne samme tilbudet.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Under 1000kr er det mye å velge mellom, må nesten bare lete litt rundt, men ser man bort ifra tilbud skal det mye til å slå Creative Aurana Live! til all-around headphones mener jeg.

 

Har også sett folk finne AKG K551 på tilbud til 900-999kr, noe som er et MEGET godt kjøp, med litt googling kanskje du har mulighet til å finne samme tilbudet.

Er tiamat 2.2 noe bra tror du?
Lenke til kommentar

Er tiamat 2.2 noe bra tror du?

Uten å ha testet det er det vansklig å si, specc vice virker det litt under avarage, og skjønner ikke hvorfor man vil ha ekstra 40mm Drivers til kun bass istede for å rocke 50mm+ drivers. Igjen ville jeg gått for Creative Aurora Live!(som er i samme prisklasse) til spill, musikk, film, konfort kan jeg ikke uttale meg om.

 

Uten å finne noen reviews som baserer seg litt mere på lyden så kan jeg ikke si mye, men fra erfaring med gaming headset, som sakt tidligere så er det somregel lite lyd for pengene.

 

[RANT]

Skjønner ikke hvorfor du hele tiden kommer tilbake til disse overprisete gaming headsettene med mikrofon.

 

Uten å gå helt offtopic; hvis du ser igjennom tråder på "→ Lyd og bilde → Lyd → Hodetelefoner" deler av forumet finner du flere som har spurt om samme som deg, altså gaming headset, de aller fleste trådene ender med at dem anbefaller vanlig sterio headphone, alså ikke gaming headset. Hvorfor? Disse har litt mere greie på lyd og skjønner at du får mere for pengene med å gå for headphones istede for headset.

 

Men går du til andre deler av forumet, f.esk "→ Data →Hjelp til kjøp og salg av PC" får dem somregel replys av folk som ikke vet så mye om lyd, og anbefaller det dem har på seg akkurat der og da, uten å kunne gi noe særlig bedre grunn enn: "XXX headset er sick, deilig å ha på seg, og skyter noobs".

[/RANT OFF]

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Uten å ha testet det er det vansklig å si, specc vice virker det litt under avarage, og skjønner ikke hvorfor man vil ha ekstra 40mm Drivers til kun bass istede for å rocket 50mm+ drivers. Igjen ville jeg gått for Creative Aurora Live!(som er i samme prisklasse) til spill, musikk, film, konfort kan jeg ikke uttale meg om.

 

Uten å finne noen reviews som baserer seg litt mere på lyden så kan jeg ikke si mye, men fra erfaring med gaming headset, som sakt tidligere så er det somregel lite lyd for pengene.

 

[RANT]

Skjønner ikke hvorfor du hele tiden kommer tilbake til disse overprisete gaming headsettene med mikrofon.

 

Uten å gå helt offtopic; hvis du ser igjennom tråder på "→ Lyd og bilde → Lyd → Hodetelefoner" deler av forumet finner du flere som har spurt om samme som deg, altså gaming headset, de aller fleste trådene ender med at dem anbefaller vanlig sterio headphone, alså ikke gaming headset. Hvorfor? Disse har litt mere greie på lyd og skjønner at du får mere for pengene med å gå for headphones istede for headset.

 

Men går du til andre deler av forumet, f.esk "→ Data →Hjelp til kjøp og salg av PC" får dem somregel replys av folk som ikke vet så mye om lyd, og anbefaller det dem har på seg akkurat der og da, uten å kunne gi noe særlig bedre grunn enn: "XXX headset er sick, deilig å ha på seg, og skyter noobs".

[/RANT OFF]

OK men hvor får jeg kjøpt slik microfon? og hvordan fester jeg dem?

 

disse så bra ut synes jeg : http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/hodetelefoner/apne/sennheiser-hd518/143178.3197/

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

OK men hvor får jeg kjøpt slik microfon? og hvordan fester jeg dem?

 

disse så bra ut synes jeg : http://www.netonnet....18/143178.3197/

Sennheiser HD 518 er bra lyd for pengene, greit wide soundstage, og ganske god bass.

Det som er viktig å nevne er at dette er Open-Back headphone, alså at mye lyd lekker ut, dette kan bli plagsomt for andre personer på LAN, eller folk som er i nærheten. Kan også ende med at lyden som slipper ut går inn i micen og starter en loop, selv om dette ikke ofte skjer.

 

På Class Ohlson finner du bord mic til 150kr, denne står på bordet ditt og funker ganske bra.

Du har også Zalman mic som koster 45kr på Deal.no, som er en clip-mic som du fester på ledningen på hodetelefonene.

 

Man har også Sennheiser 380 HD Pro, som er "samme" headphones som Sennheiser HD 518 bare at dem ikke er Open-Back, generelt er disse litt dårligere når det kommer til bass og mindre soundstage, men det er hva man må forvente med Closed-Back.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...