Gå til innhold

Prosessorvalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe ny pc, men greier ikkje å bestemme meg når det gjeld valg av prosessor.. Hadde tenkt en AMD XP 2600+ (333 fsb), men har lest mykje bra om 2500+ (Barton), og vurderer også den.. Så såg eg i dag at AMD har lansert enda ein 2600+, med 512kb L2 cache, og Barton kjerne.. Er det kanskje det beste valget, med tanke på ytelse i forhold til pris, og også med tanke på overklokking? Hadde tenkt å kanskje klokke litt, men ikkje meir enn at eg kan greie meg med vanlig luftkjøling. Nokren som har meiningar, tips osv om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok headroom i både XP2500+ og nye XP2600+ til at luftkjøling blir for lite uansett.

Med det mener jeg at du bare kan bestille deg en xp2500+. Tror ikke forskjellen mellom XP2500+ og 2600+ overklokkingsmessig/prismessig svarer seg. Tror du når like langt med begge to. Xp2500+ selges jo til innbrudspris over alt nå så.

DrErling

Skrevet

Ikke for og spore av, men jeg har selv en

2500+ ..

Kjøper du BOXED versjonen klarer du og klokke den til 3200+ uten problemer, temperaturen er lav, i tillegg har jeg prøvd med andre, fungerer helt fint.

Har lite og ingen erfaringer med 2600+

men jeg tror fortsatt jeg hadde gått for 2500+ om jeg skulle kjøpe.

Uavhengig av pris :)

Skrevet

Pris er ingen problem i den sammenhengen, i og med at prisforskjellen er relativt liten. Men er det mulig at nye 2600+ er ein overklokka versjon av 2500+, i og med at kjernen og cachen er den samme? Var vel berre 100mhz i forskjell på dei også. Dersom dette er realiteten, er self 2500+ eit bedre kjøp. Men for folk som ikkje skal overklokke, er kanskje 2600+ eit bedre valg. Enige?

Du som har overklokka boxed versjonen av 2500+, kva har du gjort?

Skrevet
Men for folk som ikkje skal overklokke, er kanskje 2600+ eit bedre valg. Enige?

Du som har overklokka boxed versjonen av 2500+, kva har du gjort?

Nja, vi får se prisen på XP2600+ før jeg uttaler meg om den er et bedre kjøp.

Boxed versjonene av XP2500+ har ved flere tilfeller vist seg å være av de bedre steppingene til XP2500+. Tipper at han ikke har gjort så mye annet enn å gå inn i BIOS og bare stilt den opp. Det trenger ikke være vanskelig når du får en prosessor som nærmest ber på sine knær om å bli overklokket...

DrE

Skrevet

Hva jeg har gjort?

Vifta som følger med cpu`n har allerde pasta og alt, så den holder ca. 30-40c maks ved vanlig hastighet.

Jeg brukte MSI Corecell funksjonen i mitt MSI k7n2 hovedkort for og skifte til PERFORMANCE mode.

Har nå en hastighet på 3200+

Holder fortsatt greie temperaturer.

Hvis du ikke skal klokke spes er vel kanskje 2600+ bedre, uten at jeg vet dette og skal uttale meg om dette.. Jeg er iallefall knall fornøyd med 2500+! :)

Forskjellen;

2600+ = 2083 mhz ( 512 cache ) - ( finnes ikke som boxed )

2500+ = 1833 mhz ( 512 cache ) -

edit; dr erling; prisen på 2600+ er NOK 977.00 hos komplett

Skrevet

er knallstabil :)

Har ikke hatt noen problemer,

temperaturen stiger aldri over 50c

Har Twinmos 256 ddr 400mhz

ikke fått den siste brikka enda:)

Skrevet

jeg har også nå klokka min CPU 2500+ BARTON til XP 3200+, med boxed CPU vifte.

Det er ikke noe stress. Temp alderi over 47c på load.

Skrevet

Jeg kjører nå min på XP3200+ med luftkjøling (har ikke oppdatert Sign ennå) og da ligger jeg på ca 40 grader (som vanlig) men tror nok det er Hovedkortet eller en instilling i biosen som er hinderet i å få den til å gå raskere.

Den booter bra på 2400mhz men låser seg etter en stund (varierer).

Har en Swiftech MCX462B kjøler med 80mm Papst 37db vifte.

Kjøp XP2500+ du, skal ikke være noe gale med den. Du kan jo vente til XP2600+ om det ikke er så lenge til og du gidder å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...