Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Norsk oppgave


Anbefalte innlegg

Info:

 

Brobyggerprisen er en pris som deles ut av Norske kirkeakademier (NKA). Den ble etablert i 1983 og deles ut til en person eller en organisasjon eller institusjon «som på særlig vis har bygd broer av innsikt og forståelse – og stimulert til å utvikle kontakt og dialog mellom ulike grupper i samfunnet». Organisasjonen Norske kirkeakademier har om lag 60 lokalforeninger rundt om i Norge, og disse nominerer kandidater til prisen. NKAs styre avgjør hvem som skal få prisen.

 

Oppgave:

 

Skriv et formelt brev til Norske kirkeakademier der du foreslår en kandidat til Brobyggerprisen 2011. I brevet skal du begrunne hvorfor din kandidat fortjener prisen.

 

Noen ideer hvem jeg kan skrive om?

Endret av metyo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje litt av poenget med oppgaven er at du skal reflektere over hvem som kunne fortjene å få en sånn pris... :p

 

Hmm. Jeg tror jeg må foreslå en kandidat som fortjener prisen. Altså en person/organisasjon/institusjon. Du mener vel at poenget med oppgave er rett og slett beskrive egenskapene til en slik kandidat, uten å være konkret hvem er denne kandidaten. Jeg tror nok at jeg må velge en kandidat og beskrive hvorfor jeg mener den fortjener prisen. Men jeg sliter med å komme fram med kandidaten.

Lenke til kommentar

Jeg mente at oppgaven var både å tenke ut konkret hvem som fortjener å få dem og hvorfor, altså å reflektere. Det innebærer at du må se litt på kriteriene for prisen, som du har over, for så å se etter personer, organisasjoner etc. f.eks i lokalmiljøet ditt som kan passe de.

 

Kan som et eksempel nevne ungdomsklubber som har et spesielt fokus på å få med innvandrere, psykisk eller fysisk utviklingshemmede, jobbe mot mobbing eller andre skiller i samfunnet. :)

Lenke til kommentar

Jeg mente at oppgaven var både å tenke ut konkret hvem som fortjener å få dem og hvorfor, altså å reflektere. Det innebærer at du må se litt på kriteriene for prisen, som du har over, for så å se etter personer, organisasjoner etc. f.eks i lokalmiljøet ditt som kan passe de.

 

Kan som et eksempel nevne ungdomsklubber som har et spesielt fokus på å få med innvandrere, psykisk eller fysisk utviklingshemmede, jobbe mot mobbing eller andre skiller i samfunnet. :)

 

Takk for svaret. Jeg hadde forstått oppgaven med en gang og hvilke kriterier jeg må se etter. Problemet var jeg kunne ikke komme opp med et forslag til en slik kandidat. Hvis det ikke kommer flere forslag, så skal jeg fokusere på disse ungdomsklubber. Vet du noen konkret organisajon som driver med det?

Lenke til kommentar

Vet at i min hjemkommune har kirken en egen ungdomsklubb som heter SubUrban, og som i varierende grad har fått til å minske gapet mellom ulike ungdomsgrupper i lokalsamfunnet. Lokalet leies ut ganske billig og blir brukt av flere slike grupper. I tillegg arrangeres det felleskvelder, "hybelkurs" og diverse annet småkos.

 

Ellers er Jonas Gahr Støre også en person som fint kan passe til en slik oppgave, men jeg har ikke nok peiling på den konflikten til å si om han egentlig har bidratt så mye. Du kan jo begynne med det og så se om du har samme innstillingen når du har gjort en del av arbeidet? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...