Gå til innhold

Corsair H60 tilkoblinger


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte nettopp en Corsair H60 vannkjøler, og den kjøler bra og alt det. Det eneste problemet jeg opplever et at jeg synes pumpen lager litt for mye lyd, og det står at den kjører på 4700RPM som jeg tror er for høyt. Akkurat nå har jeg pumpen i PWR-FAN inngangen på hovedkortet mitt (Asus P8Z68-VPRO), og jeg kan visst ikke regulere farten pga det. Går det an å ta pumpen i en annen inngang, som f.eks CHA-FAN eller CPU_OPT f.eks? Jeg har viften som er festet til radiatoren på CPU-FAN inngangen, dersom farten da kan reguleres etter temperaturen til CPU-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett pumpa i CPU Fan, koble viftene rett i strømforsyninga, med eventuell motstand på for å unngå full hastighet og støy.

 

Har ikke mulighet til å koble viftene rett i strømforsyningen tror jeg, og jeg vil heller la den kunne bli kontrollert av temperatur.

Lenke til kommentar

Tok å koblet pumpen til chassi-fan/case-fan inngang, og da kunne jeg justere farten. Har nå funnet ut at det ikke er pumpen som lager lyden, men heller en annen del i PC-en, mest sannsynlig viften på radiatoren. Er ikke 100% sikker om det er denne eller om det kanskje er strømforsyningen, og har derfor laget en liten video som viser lyden fra både strømforsyningen og viften på radiatoren.

 

http://www.youtube.com/watch?v=x1jzSW8zEgY&edit=vd

 

Tror dere det er viften som lager lyden, og vil en ny vifte fikse lyden?

Lenke til kommentar

Har du gjort alt riktig når det kommer til installasjon? Det høres ut som om radiator viften kjører på max turtall. Har du sjekket temp på prosessoren slik at du vet at den ikke er helt på jorde?

 

Er veldig sikker på at jeg har installert alt riktig, også radiator-viften. Den kjører nesten på det minst mulige turtallet i den videoen, og idle temps er på 22 grader, mens load temps ligger på rundt 50 grader.

 

Det er ikke selve vifte/luft-lyden som plager meg, men er mer den "riste" lyden som jeg tror kommer fra viften.

Endret av maxvons
Lenke til kommentar

Er veldig sikker på at jeg har installert alt riktig, også radiator-viften. Den kjører nesten på det minst mulige turtallet i den videoen, og idle temps er på 22 grader, mens load temps ligger på rundt 50 grader.

 

Det er ikke selve vifte/luft-lyden som plager meg, men er mer den "riste" lyden som jeg tror kommer fra viften.

 

Var nok bare jeg som hadde lyden på litt for høyt når jeg hørte på videon :p . Kan ikke si at jeg hørte noe spesiell knitring fra verken viften eller psu'en, men du er vel da kanskje litt mer følsom på det området enn meg :)

Lenke til kommentar

Lyden er egentlig ikke så ille, det er bare det at jeg hører den når jeg sitter 1 meter ifra PC-en, og PC-en er under et bord. Jeg hører den liksom igjennom alle de andre viftene og alt.. Tror jeg heller bare investerer i en litt bedre vifte.

 

Vil denne støye mindre tror du?

 

http://www.komplett....=756838#reviews

 

Kjenner ikke noe til disse viftene så der kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg vet at denne fra Noctua er helt fantastisk, men den koster noe mer : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656781

Lenke til kommentar

Så litt på den Noctua viften, har faktisk Noctua kjølepasta :) Men jeg må innrømme at jeg synes den viften er forferdelig stygg. Den kan godt funke bra, men Corsair viften ser mye bedre ut.

 

Da får du prøve å gå for en av Corsair sine vifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...