Gå til innhold

DVD-RW+ 1: 1 eller 2 lasere og brenner på større plater


cooltech

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål angående DVD-brennere (og hovedsaklig DVD+ formatet):

 

- Kan dagens DVD-brennere brenne på plater større enn 4,7 GB - f.eks 17 GB platene når de kommer, eller må en kjøpe seg ny brenner da? Hadde bl.a. tenkt å ta backup av noen av mine DVD-filmer som fyller hele DVD-plata.

 

- Kan dagens brennere brenne 2 lag? Enkelte filmer er jo på DVD-er med flere lag/2 sider.

 

- Har dagens DVD-brennere 1 eller 2 lasere (rød og blå)? Har lest litt om Sony sine nye brennere med blå laser.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen spørsmål angående DVD-brennere (og hovedsaklig DVD+ formatet):

 

- Kan dagens DVD-brennere brenne på plater større enn 4,7 GB - f.eks 17 GB platene når de kommer, eller må en kjøpe seg ny brenner da? Hadde bl.a. tenkt å ta backup av noen av mine DVD-filmer som fyller hele DVD-plata.

Nei.

(Svar ang kopiering av DVD-Film i neste spm.)

 

- Kan dagens brennere brenne 2 lag? Enkelte filmer er jo på DVD-er med flere lag/2 sider.

Nei

Man bruker programmer som komprimerer filmen så den passer på en DVD5(En side, ett lag) plate. Program som f.eks DVD-Shrink fikser biffen utmerket.

 

- Har dagens DVD-brennere 1 eller 2 lasere (rød og blå)? Har lest litt om Sony sine nye brennere med blå laser.

 

Takk for alle svar.

Er du intressert i å brenne med blå laser så regn med å punge ut 5 sifret beløp for brenneren. Den er desuten ikke en pc-brenner, men en standalone. Ligger nok noe fram i tid det med blå-laser. 2-5 år er mitt tips.

 

Skal du ha deg DVD-Brenner nå så sjekk ut den nye Plextor 708

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...