Gå til innhold

[TJENESTE & FAQ] Starte Server? Les Her. :)


Anbefalte innlegg

INTRODUKSJON

Hei, du har sikkert mange spørsmål rettet mot Minecraft servere, og hvordan det hele fungerer. Her i denne tråden skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Har du spørsmål eller problemer, kan du være så god legge igjen et svar. Trenger du assistanse derimot, så gjør jeg gjerne hele jobben for deg. Du kan kontakte meg via Skype.

 

KONTAKT INFORMASJON

Min Skype ID: Soiarn

 

INSTALLÉRE CRAFTBUKKIT

Først laster du ned den nyeste beta versjonen av CraftBukkit, det kan du gjøre ved å klikke her. Så lagrer du den filen i en egen mappe. Nå åpner du Notisblokk eller et annet tekstprogram. Deretter skriver du følgende kode i tekstprogrammet.

java -Xms1024M -Xmx1024M -jar craftbukkit.jar

Deretter tar du å lagrer filen i mappen som du lastet ned CraftBukkit i, og kall filen for "run.bat" uten anførselstegn. Deretter endrer du navn på CraftBukkit filen som du lastet ned til "craftbukkit" uten anførselstegn. Da er det bare å dobbeltklikke på "run" filen!

 

OFTE STILTE SPØRSMÅL

Hvor kan man finne den mest rimeligste og beste serveren for pengene?

Her. Pris 45,- / Måned for 4 GB RAM med 4 CPU cores. Under 50ms responstid. Kommer aldri til å henge (lag). Nok til 80 personer, i tillegg kan du bruke serveren til TeamSpeak, kart, nettside, forum, og egentlig hva som helst. (Verdens 2nd billigste VPS, verdens billigste ligger forøvrig i Amerika, men den er ikke noe god. For 45,- / Måned får du verdi for over 449,- kr.)

 

Hvor kan man finne ut hva "root" passordet er på OVerZold?

Her. Så klikker du på serveren din, deretter på Console, så står det under "Root password:".

AwmNSKp.png

 

Hvilken plattform bør man velge?

#1 centos-6-x86_64, eventuellt #2 ubuntu-12.04-x86_64

 

Jeg MÅ ha Windows på VPSen min!

Så klikk her da vel!

 

Hvordan lager man CraftBukkit server på Linux?

Her. Det er veldig enkle steg å følge, ikke la deg stresse. Hvis du bruker serveren jeg anbefaler ovenfor, så anbefaler jeg at du bytter ut "-Xmx512M" med "-XmxM3072", uten anførselstegn.

 

Hvilke tillegg ville du anbefalt, for meg og noen venner?

Essentials, VoxelSniper, WorldEdit og WorldGuard.

 

Hvor får man tak i best mulig gratis server?

Her. Du får 1GB RAM og MySQL, gratis i tre dager. Jeg anbefaler at du investerer litt penger istedet. Du kan alternativt vente til rett før tiden går ut, og bare laste ned filene og lage ny konto og laste dem opp igjen. Òg gjør dette hver tredje dag. :nei:

 

Hvordan gjenopptar jeg en Minecraft økt i Linux?

Først skriver du "screen -r" uten anførselstegn i konsollvinduet. Deretter får du opp en liste ved kjørende økter, noter ned numrene på den øverste økten på listen. Deretter skriver du "screen -r #####" der du bytter ut "#####" med numrene som du noterte i sted, og uten anførselstegn.

 

Buhu, jeg skjønner ingenting!

Det var da trist, du får vel ta å legge meg til på Skype så skal jeg gjøre alt for deg. :wee:

 

Hvordan videresender jeg en port? (Port Forwarding)

Du legger meg til på Skype, laster ned TeamViewer, og så tar vi det derfra. Jeg både port forwarder og dobbel port forwarder, så uansett hvor mye tull du har så skal du slippe å bruke Hamachi.

Endret av Soiarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt offtopic men har du peiling på noe annet ? Tenker evt på Arma 3 server

Har du tatt én titt her? Det er helt rett fram, lykke til. :) Hvis du skal spille og ha serveren på samme PC, anbefaler jeg at du bruker Sandboxie så du kan kjøre to instanser av Steam og ArmA 3 på samtidig. Endret av Soiarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...