Gå til innhold

Hjernetrim! Lyse hjemmesentral i bridge mode. Får ikke åpnet porter. HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har brukt litt tid her på å illustrere problemet mitt slik at det lettere kan besvares og kanskje løses. Har nettopp fått montert en hjemmesentral fra lyse som er satt i bridge mode slik at firewall og ruter funksjon er deaktivert og jeg kan da sette opp min egen ruter. For noen uker siden har jeg spurt hver og en mann der ute om lyse eller andre ISP blokkerer diverse porter for hjemme bredbånds brukere. Svarene jeg fikk da var nei fra dere og nei fra lyse selv. Så jeg bestillte lyse fiber bredbånd som ble montert ferdig i går. Etter time ut og time inn uten søvn og mat sitter jeg fremdeles her med server og datautstyr til 70 000Kr som har liten og ingen funksjon i forhold til hva jeg skal bruke det til.

 

Her er hva jeg har gjort og prøvd:

 

- Kobblet meg direkte opp uten å gå gjennom ruter, FUNKET IKKE!

- Kobblet meg opp gjennom ruter og satt opp port forwarward. FUNKET IKKE!

- Kobblet meg opp gjennom ruter i DMZ. FUNKET IKKE!

- Kobblet meg opp rett fra fiber boksen. DESPERAT FORSØK, FUNKET IKKE!

- Satt hjemmesentralen i vanlig modus istedenfor bridge. Satt den da i DMZ. FUNKET IKKE!

- Nyformatert pc medWindows 8 Enterprise (x64) med firewall som er TOTALT avskrudd og ingen antivirus. FUNKER IKKE!

 

Portene jeg først og fremst prøver meg på er 3389, 21 og 80. Det er kun 3389 som funker!

 

 

Hva er det jeg ikke ser her!?!? Ringte til lyse og snakket med en som sitter og leser av svar som han har på et A4 ark forran seg. Han sier "du er i bridgemode, og alt er åpent fra vår side"

post-283831-0-66503000-1367439291_thumb.jpg

post-283831-0-15246500-1367439292_thumb.jpg

post-283831-0-22353100-1367439293.jpg

post-283831-0-57110000-1367439293_thumb.jpg

post-283831-0-02768600-1367439294_thumb.jpg

post-283831-0-39213400-1367439294_thumb.jpg

post-283831-0-99598200-1367439628_thumb.jpg

Endret av kNuDs3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det du tester om portene er åpne? Husk at du må ha en tjeneste (på porten) kjørende på PC når porter skal sjekkes. Det finnes en testklient på portforward.com som kan brukes til å sjekke.

 

Jeg foreslår du aktiverer softwarebrannmur på PC. Du blir svært sårbar uten noen form for beskyttelse.

 

Som du ser her så er port 80 åpen inn men ikke ut, firewall er tatt ned for å teste alle muligheter.

post-283831-0-32906100-1367441270_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du er vet at hjemmesentralen virkelig er i bridge (får ekstern IP på PC i eksempel 1)? Har sett noen tidligere med slikt problem.

 

Den er i bridge som illustrert på bildet tatt fra minside på lyse. Jeg fikk ekstern ip på maskinen da.

Lenke til kommentar

Du har nok veldig rett i det du sier der, jeg får bare se bort i fra ping replay. Jeg merket nemlig det med at porten må ha aktivitet for å vises som åpen. Jeg satt jo i remote desktop når dette ble testet.

 

Får sette opp webserveren og teste det derifra!

 

Hvis du pinger min IP, så får du heller ikke svar. Det er fordi jeg ikke har aktivert svar på ping i router.

Men portforward funker selvsagt uten at pingrespons er aktivert.

 

Har du testet om tjenestene du vil bruke fungerer lokalt og utenfra?

 

Jupp, jeg får kontakt med serveren på RDP med å bruke WAN ip. Så da skal vel resten og funke. Jeg har sett meg blind på ting etter hvert, blir ofte sånn uten mat og søvn mens man stirrer på 4 skjermer :) Takk for hjelpen iallefall.

Endret av kNuDs3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei!
Litt sent ute her men....

 

192.168.10.164 er ikke ekstern ip, Når du setter routeren til lyse i bridge så skal du få en ekstern f.eks 81.81.81.81.

Ip range 192.168.0.0/24 er interne ip adresse som blir brukt på det meste av utstyr.

 

Eg vet ikke hvilken ruter du har, men eg har aldri vært borti rutere der du kan åpne flere porter på en regel. 3898,80,20,21,22 etc...

En port per regel for og si det sånn.

 

Port 80 er åpen...inn til lyse.

 

Btw...når du har ruteren til lyse i bridge...går dataflyten rett til deg å ikke gjennom lyse sine (virus,etc filter) så anbefaler ikke å slå av brannmurer eller antivirus. det er ikke på pcen din det stopper opp.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vet det er litt off-topic, men er du virkelig sikkert på at du vil ha en windows PC tilgjengelig fra utsiden på denne måten? Jeg regner med at du ihvertfall sette inn en god hardware router forran Windows PC'en, og har kun åpnet port forward for de portene du trenger (og slår av UPnP på routeren). Jeg ville selvfølgelig også anbefalle Linux (eventuelt BSD) foran Windows på serveren, men det kommer litt an på erfaring og kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...