Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

18.000,- i bandwidth regning...


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner til en fyr som for så mye besøk på siden sin, at regningen på overforbruk på båndbredde var 18.000,- (video og bilder)

Tror han for ca 500.000 treff i uka...

Han lurer fortvilt på hvordan han skal få dette til å gå rundt!

Er det noen proffe "internett folk" her som har noen gode tips på hva man skal gjøre når siden din blir _for_ populær?

 

Linker med noe info på hadde jo og vært greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4.2 terra?

Er ikke rart regningen ble så høy.

Hvis jeg ville vært han så ville jeg lagt allt innholdet over til en Yahoo file sharing service.

 

Du har en grense på 100mb pr. dag , men du opretter bare 100stk da.

 

Det er billigere en billig.(les: gratis)

Han kan forsatt ha bannere på siden og gå i overskudd. :grin:

Lenke til kommentar

Tror nok dette er overdrivelse delux.. tviler på at kompisen hans har en side med 500000 besøkende i uka.. er så vidt jeg tror på 10000 besøkende i uka.

 

Det er vel helt sikkert en eller annen warez side han har.

 

glemte jeg å si at jeg hadde 50milliarder besøkende på min hjemmeside en gang på en måned?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 16:17, Arctic skrev:

Selvfølgelig er det sant. Når man lager den beste siden for verdens mest populære person, så for man jo besøk. Nøysaktig hvor manger den siste måneden kan jeg ikke verifisere helt sikkert, men TB tallet var korrekt. Skjekk siden selv her:

Forresten så ser jeg han kutter ned på video nå, så det ordner seg vel.


 

"Når man lager den beste siden for verdens mest populære person"

 

Og hva er da problemet. Hva er 18.000,- for Britney da...... :wink:

Lenke til kommentar

hehe vel, dette er jo en privat webside, drevet av 1 person.

Men det var jo faktisk noen som antydet litt sponsing fra sjefen sjøl. Men hadde det blitt noe av det, så hadde det vel vært unikt i verden!

Det er vel ikke vanlig at artister sponser uoffisielle fansider :wink:

Men at plateselskapet burde ha gått inn med noen kroner, er det jo ingen tvil om. Det ville jo ha vært i deres egen interesse og få så mye god promotion, for noen "usle" kroner i året. Og han var faktisk i seriøse diskusjoner med JIVE/Zomba om en sammenslåing til den offisielle siden, eller sponsing. Men det ble aldri noe av det, siden de bare var interssert i å ha webmaster til og jobbe gratis for dem... Gjerrige, arrogante jævler...Ingen overraskelse dog.

Man skulle tro de klarte å tenke på hva slike sider kan gjøre for total popularitet til deres egne artister. Til syvende å sist så blir det vel de som kommer til å angre.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-14 21:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 16:17, Arctic skrev:

Selvfølgelig er det sant. Når man lager den beste siden for verdens mest populære person, så for man jo besøk. Nøysaktig hvor manger den siste måneden kan jeg ikke verifisere helt sikkert, men TB tallet var korrekt. Skjekk siden selv her:

Forresten så ser jeg han kutter ned på video nå, så det ordner seg vel.


 

 

 

hmm 500000 i uka ville tilsvart 32000000 besøkende fra han startet siden..

 

se på telleren på nettsiden som sier 4661001 noe som igjen tilsvarer 72828 besøkende i uka (om telleren går riktig)

 

Men hehe for all del 72828 sidevisninger i uka er mer en man kan ønske seg :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: hmm på 2002-02-14 23:32 ]

Lenke til kommentar

Den mest effektive metoden å få ned båndbreddebruken på er å effektivisere siden. Dvs.: få ned antall kb på bilder, ikke stappe forsiden full, men isteden bruke linker. Synes forresten siden så fin ut, men jeg fikk en liten pop-up sak som sa at jeg absolutt burde kjøre en liten .exe-fil fra gator. UFF. Ikke gå ALT for langt med den reklame-greia da.

 

Mvh

Wolverine

Lenke til kommentar

Quote:


hmm 500000 i uka ville tilsvart 32000000 besøkende fra han startet siden..


se på telleren på nettsiden som sier 4661001 noe som igjen tilsvarer 72828 besøkende i uka (om telleren går riktig)


 

Tror den telleren har gått en stund? Tallet stemmer sikkert, men siden har tatt helt av det siste halvåret. Fra tidligere 100 besøkende i uka til endel mer nå...

Så hvis man deler på det så blir tallene ikke helt rett.

Men som sagt, jeg kan ikke verifisere det tallet jeg kom med helt nøyaktig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 23:29, Wolverine skrev:

Den mest effektive metoden å få ned båndbreddebruken på er å effektivisere siden. Dvs.: få ned antall kb på bilder, ikke stappe forsiden full, men isteden bruke linker. Synes forresten siden så fin ut, men jeg fikk en liten pop-up sak som sa at jeg absolutt burde kjøre en liten .exe-fil fra gator. UFF. Ikke gå ALT for langt med den reklame-greia da.


Mvh

Wolverine


 

Hele forsiden er gratis. Den ligger visst hos peel, som tilbyr gratis "fansider" Men de begynnte å murre da han krasjet serveren deres flere ganger... så han ble tvunget til å flytte bildearkivet over til en annen server. Samme med video.

Egentlig jævlig kjipt gjort av peel som lover ubegrenset båndbredde til alle sine brukere!

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-15 00:56 ]

Lenke til kommentar

Løsningen her er nok å finne seg en ISP som ikke har noen limit på datamengde overført.

 

Altså, slik at det blir en fast pris pr. måned uavhengig av hvor mange hits siden har.

 

 

Prismessig, tja vanskelig å si, sjekket litt rundt hos ISP'er i england, da min tfc/cs clan var på utkikk, og de billigste var på rundt £250-300 / måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...