Gå til innhold

Skal kjøpe ny hd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville ha venta litt å kjøpt ein større HD. Har 120 og det er alt for lite etterkvart. Kjøp så stort du kan. Er ikkje så stor forskjel opp til 160-200 GB.

 

Jeg har en 40GB til windows som jeg fortsatt har halvparten ledig på. Er ikke ALLE som har et slikt abnormt behov for diskplass....

 

Nylig kjøpte jeg en 80GB bare for å ha en egen disk å kjøre Linux på... Hva jeg skal med 80 + 40 GB ANER jeg virkelig ikke.....

Lenke til kommentar
Ville ha venta litt å kjøpt ein større HD. Har 120 og det er alt for lite etterkvart. Kjøp så stort du kan. Er ikkje så stor forskjel opp til 160-200 GB.

 

Jeg har en 40GB til windows som jeg fortsatt har halvparten ledig på. Er ikke ALLE som har et slikt abnormt behov for diskplass....

 

Nylig kjøpte jeg en 80GB bare for å ha en egen disk å kjøre Linux på... Hva jeg skal med 80 + 40 GB ANER jeg virkelig ikke.....

 

Dette kommer vel ann på hva man bruker maskinen til det. Holder man på litt med musikk og film, får man aldri plass nok. For min del har jeg 360 GB disk plass som er stappa fult til enhver tid. DVD stabelen øker daglig.....blitt lei av all brenninga...snart like greit å kjøpe noen rimelige disker.....kjøre alt inn på dem å lagre dem et sted i stedet for å brenne ut alt sammen.

 

Finnes det noen kontroller sak eller hva som enn trengs for å putte masse disker inn i eller?....et eller annet jeg kunne fyre opp da jeg trengte filer som var lagret der.

Lenke til kommentar

Nylig kjøpte jeg en 80GB bare for å ha en egen disk å kjøre Linux på... Hva jeg skal med 80 + 40 GB ANER jeg virkelig ikke.....

Du har vel fremdeles ISDN eller 56k modem tipper jeg? Bare vent til du får ADSL el. Da øker behovet for diskplass drastisk. Jeg med mine fattige 40GB sliter en god del.

 

Til han som skal ha seg disk så anbefaler jeg ukens tilbud på komplett. 200GB til 1600 kroner er ikke så værst, ikke så værst i det hele tatt! Har planer om å kjøpe den selv.

Lenke til kommentar

Finnes det noen kontroller sak eller hva som enn trengs for å putte masse disker inn i eller?....et eller annet jeg kunne fyre opp da jeg trengte filer som var lagret der.

Ja det finnes jo diverse harddisk-rammer som i praksis er en skuff som man putter disken inni og vips så er den tilkoblet.

Noe slik: HD ramme

Enda bedre er små harddiskkabinett som du putter disken inni. Disse kan du så koble til med firewire eller usb. Med feks. firewire kan du hot-swappe diskene, samt lenke på så mange du orker.

Her: Harddiskkabinett

Ulempen med dette er at kabinettet er nokså dyrt .... :( Ellers er dette en løsning som er rimelig digg dersom du har haugevis med cash.

Lenke til kommentar
DVD stabelen øker daglig.....blitt lei av all brenninga...snart like greit å kjøpe noen rimelige disker.....kjøre alt inn på dem å lagre dem et sted i stedet for å brenne ut alt sammen.

 

Der hadde du meg for et år siden. Nå har jeg 1300-og-noen GB, og brenner ikke ut noe (audio-CD'er til folk som fremdeles bruker CD-spiller, kanskje). Det er fantastisk digg å slippe å lete gjennom 700 CD'er, og heller gå inn på /filserver/C/Games/Iso/ og mounte dem via Daemon-Tools. Filmer og serier spilles av på X-Box'en, som streamer dem over nettverket.

 

Finnes det noen kontroller sak eller hva som enn trengs for å putte masse disker inn i eller?....et eller annet jeg kunne fyre opp da jeg trengte filer som var lagret der.

 

Det er vel noe sånt du tenker på. Men, merk mine ord, med 8 harddisker koblet til den vanlige harc0re gam0rz0r-maskinen din vil:

 

1. bli %!"#!"# varmt.

2. resultere i et kabel-rot uten like.

 

Vurdér derfor å kjøpe et demobrukt nforce-hovedkort, en duron og en skvett noname minne.. og et bra kabinett, så har du en kjekk filserver.

Lenke til kommentar

 

Det er vel noe sånt du tenker på. Men, merk mine ord, med 8 harddisker koblet til den vanlige harc0re gam0rz0r-maskinen din vil:

 

1. bli %!"#!"# varmt.

2. resultere i et kabel-rot uten like.

 

Vurdér derfor å kjøpe et demobrukt nforce-hovedkort, en duron og en skvett noname minne.. og et bra kabinett, så har du en kjekk filserver.

 

Jeg er rimelig redd for spesielt mp3 filene mine. Blitt litt drøyt å kjøpe dobbelt opp med disker for å ta bacup av all data.

 

Jeg har jo en server som står på døgnet rundt. Kunne selvfølgelig puttet den full av diskplass. Men jeg stoler ikke nok på HD´r til at jeg tørr satse på ha la dem surre å gå hele tiden. Er kanskje ikke noe problem, men å miste f.eks 100 GB med musikk er lik verdens undergang. Harddisk kabinett er selvfølgelig en grei løsning.

 

Får se om jeg kanskje tar i bruk maskinen jeg bruker nå som filserver når den er moden for utskifting. Har lyst på en Barebone på skrivepulten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...