Gå til innhold

P4P800 Deluxe, P-ata+sata = umulig?


chma

Anbefalte innlegg

Finnes det noen løsning på dette problemet;

1dvd

1cd brenner

 

1 pata hd og en sata hd.

 

Får ikke boota hvis ikke den står i compatible mode og med p ata only i ide config, er det noen måte å komme rundt dette på? Det burde vel være mulig å kjøre 1 p ata disk og en sata disk

 

takker for alle svar for jeg har gitt opp! :shrug:

 

 

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Je, under IDE settings eller noe i den dur finnes det ett sted kor du kan setta både sata og pata som native mode. Då finne og bruke an begge.

 

Dette funker bare hvis han har XP.

 

vet om dette, personen det er snakk om har ME.... :-? , men me støtter jo 4 enheter så syns nesten det er litt for dummt til å være sant at det ikke skal kunne brukes en apata og sata disk sammen med to cd enheter...

 

Ingen som vet/har noen erfaringer med dette? hvis ikke blir en åpnet hd sent i retur til komplett, men en passende kommentar... :wink:

Lenke til kommentar

Ingen som vet/har noen erfaringer med dette? hvis ikke blir en åpnet hd sent i retur til komplett, men en passende kommentar... :wink:

 

Som jeg sa må du velge "S-ATA keep enabled" eller noe sånn. Også må du velge "legacy mode" ikke "native mode"

 

Dette funker på mitt MSI kort, og alle andre 875P baserte kort jeg har prøvd det på.

Lenke til kommentar

Ingen som vet/har noen erfaringer med dette? hvis ikke blir en åpnet hd sent i retur til komplett, men en passende kommentar... :wink:

 

Som jeg sa må du velge "S-ATA keep enabled" eller noe sånn. Også må du velge "legacy mode" ikke "native mode"

 

Dette funker på mitt MSI kort, og alle andre 875P baserte kort jeg har prøvd det på.

 

Det er enten enchanced eller compability mode, hvor man kan disable ide kontrollene og sata kontrollene, er ikke mulig å bruke en av hver feks 2 pata kanaler med 1 enhet på enb av dem og 1 i sata. Derfor legger jeg inn xp så er vi kvitt det problemet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...