[ReXoR] Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 heihei. problemet mitt er at når maskinen står på, så skrur "plutselig" harddiskene seg av. Nesten som at jeg skulle trukket ut strømkontakta til dem og satt den inn igjen (det skjer på èn disk av gangen og er HELT tilfeldig). Det er vel kanskje èn disk jeg aldri har hatt det problemet med, og resten har jeg stadig det problemet med, og når den "skrur seg på" igjen, og jeg prøver å lese fra / skrive til disken, henger den seg opp. Har tenkt over mulige løsninger som f.eks at alle har ryki, PSU er for svakt/ødelagt? eller dårlig kontakt. Noen som har opplevd dette før?
hn66 Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Jeg har opplevd dette før på en HP PC. Det viste seg å være drev-kontakten, den store pluggen med 4 ledere. Jeg byttet vekk fra den ustabile pluggen og brukte en annen. Har ikke hatt problemer siden.
Broseen Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Vet ikke helt hva du mener, men om det høres ut som om den ene harddisken "slår seg av" og på igjen med en gang, så har jeg hatt det før. Grunnen da var at jeg brukte forgreining av drevkontakten. Byttet om så jeg hadde en egen rett fra strømforsyningen til haddisken og da fungerte det igjen. Den trenger tydeligvis nok strøm.
[ReXoR] Skrevet 19. september 2003 Forfatter Skrevet 19. september 2003 okaj, ja jeg tipper det har noe å gjøre med kontakten (MOLEX'en). Vurderer også å kjøpe nytt PSU, siden 5 HDDer og 1 CD-Rom trekker strøm, tipper jeg.. men det som skjer er helt tilfeldig, MEN det skjer også hvis jeg f.eks skulle bevege på en av HDDene (et par ligger løst inni kabinettet).. Det er den typiske HDD-lyden jeg snakker om ja, den som kommer når du starter/skrur av maskinen (eller bare kutter strømmen da). Tenkte over at det kunne være noe galt med HDDene mine, men når problemet også oppstår på min splitter nye HDD, så.. Men har aldri hatt det problemet før.. Hmm. Vil dere si at et 300W PSU er nok til å drive denna doningen; - MSI SocketA hovedkort - K7T-Turbo - AMD Athlon T-Bird, 1GHz - 512MB SD-RAM - GeForce4 ti4200 med 64mb ram - PCI Raid Kontroller (Highpoint rocketraid 100 eller noe) - 1x60GB WD600AB (5400rpm) - 3x80GB WD800BB (7200rpm) - 1x200GB WD2000JB (7200rpm) SE - CD-ROM (creative 12x10x32x) - er ikke alltid koplet til. - Webcam (Logitech quickcam 4000) ?
okidoki Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Tror kanskje det er litt i minste laget. Hadde en Tbird1400 med Abit KG7-Raid selv for noen år siden og på det HK var minimum 350W PSU anbefalt... Det kan jo tenkes at probleme dine skyldes at når diskene trekker estra mye strøm akkurat i det de spinner opp. For hvis du balanserer på grensa av hva PSU klarer kan jo symptomene være sporadiske og vanskelige og bli kloke på. Så mitt tips må vel bli at du prøver å låne deg en PSU for å teste med hvis du har mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå