Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R2 eksamen om en måned - Ikke ferdig med pensum enda. Hvordan angripe det?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Jeg mener at Sinus uten tvil er den beste. Synes egentlig ikke Aschehoug eller Sigma er særlig gode, så hvilken du vil ha ved siden av bør jeg egentlig ikke uttale meg noe om. :p

 

Jeg var som sagt veldig godt fornøyd med Sinus R1 og store deler av R2 har vært bra også. Godt mulig det er like fornuftig at jeg bytter inn Aschehoug sin bok og heller kjøper noen andre pensumbøker som jeg trenger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-239845

Da begynner jeg på eksamensoppgaver! Endelig ferdig med boken. Gikk kjapt i svingene, så jeg føler forståelsen er i beste fall middelmådig.

 

Noen tanker om hvordan jobbe med eksamensoppgavene?

 

Sett for sett? Eller samle relevante oppgaver fra hvert enkelt emne de første dagene for så å ta komplette sett på slutten av perioden? Bruke boken hele veien på del 2 oppgaver eller prøve å løse uten?

 

Hvordan går det med resten her? Jeg er litt pessimistisk, men det er jo noen dager igjen så mye kan jo skje på den tid. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Når jeg jobber med gamle eksamensoppgaver gjør jeg alltid sett for sett. Da får jeg helheten og varierte oppgaver, i stedet for å sitte med samme oppgavene igjen og igjen. Ved å gjøre samme oppgavetema risikerer du å bare huske hva du gjorde på forrige oppgave, og ikke nødvendigvis lære det, som jo er poenget.

 

Ellers er det en stund siden jeg har hatt eksamener der andre hjelpemidler enn enkel kalkulator og eventuelt formelhefte har vært lov, men hvis du klarer deg uten boken er det et godt tegn. Oppgavene er jo lagt opp slik at man faktisk må forstå stoffet for å svare på det, og ikke bare slå opp en formel eller to i boken. Hvis du står fast er boken kjempekjekk å slå opp i, men det tar fort mye tid hvis man ikke er sikker på hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Takker for svar folkens. Jeg bestemte meg for å ta det sett etter sett.

 

Problemet er at jeg nå har brukt godt over en dag på ett eksamenssett.

 

Jeg er fucked tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens. Jeg bestemte meg for å ta det sett etter sett.

 

Problemet er at jeg nå har brukt godt over en dag på ett eksamenssett.

 

Jeg er fucked tror jeg. :)

Hvor lenge er det til eksamen? Nesten to uker? Det blir nesten fjorten eksamsenssett? Du burde klare å få opp litt fart på den tiden, eksamenene pleier å være rimelig like. Spørsmålet er om du vil være fucked eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hvor lenge er det til eksamen? Nesten to uker? Det blir nesten fjorten eksamsenssett? Du burde klare å få opp litt fart på den tiden, eksamenene pleier å være rimelig like. Spørsmålet er om du vil være fucked eller ikke. ;)

 

Jeg kommer til å jobbe hardt, så jeg skal i hvert fall greie karakteren 3. Har en våt drøm om 4, men tror ikke jeg greier mer. Pensum er rett og slett for stort og det er for mye regler man skal kunne utenat i Del 1.

 

Men, jeg lærer mye nå og det er derfor det går sent, så jeg håper at det går bedre etter hvert som det nærmer seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...