Gå til innhold

Overklokkernes lille


dirtydawg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cpu`en min er 750@1000Mhz og 266fsb etter å ha tegnet L1 og L7 bruene... Men så klart er den litt i varmeste laget!! 48-55 grader! Er dette sundt for cpu`en. Og hvor lang tid eventuelt vil levetiden være hvis jeg bruker denne klokkefrekvensen? Maskjina ble faktisk mer stabil etter jeg kolokka! lurer på hvorfor..? :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 23:53, knAus skrev:

Cpu`en min er 750@1000Mhz og 266fsb etter å ha tegnet L1 og L7 bruene... Men så klart er den litt i varmeste laget!! 48-55 grader! Er dette sundt for cpu`en. Og hvor lang tid eventuelt vil levetiden være hvis jeg bruker denne klokkefrekvensen? Maskjina ble faktisk mer stabil etter jeg kolokka! lurer på hvorfor..?
:grin:


 

Han begynner vel ikke å ta skade før den henger seg, men hadde jeg vært deg ville jeg aldri gått fra pc`en min når den er på.....gå tur.........komme tilbake, ingen pc(som virker :wink:).......

Lenke til kommentar

Samme som knAus, 750@1000(133FSB), 1.85v, stabil som et fjell eller to, temp på ca 45-50 v. max load.

Tegnet L7-bruene, hva gjør det for forskjell? Tegnet L1-bruene, kan stille multiplier fritt. Kjørte på 1050MHz eller.no, funka greit. Med voltmod+bedre kjøling kan jeg nok tyne enda litt mer ut av den stakkars Duron-CPUen...

Lenke til kommentar

CPU info:

---------

AMD Athlon T-Bird "C" med AXIA 9 stepping.

 

Opprinnelig hastighet - 1 GHz (133x7,5)

 

Kjører nå på (CPU-verdier hentet fra WCPUID 3.0f):

--------------------------------------------------

1,496 GHz (157,38x9,5) - Det er snakk om en OC på nesten 50%!!!

 

Klarer 90% stabilt på 1,51GHz (159*9,5). PC-en kræsjer ved WinXP installasjon, samt etter en viss periode forårsaker korrupsjon av register(hive)-filer (System, Software, NTUser.dat). Har blitt nødt til å reinstallere WinXP flere ganger pga. dette!

 

Min TwinMOS PC2700 DDR-RAM (512MB) gir meg mulighet til å kunne kjøre med 166MHz FSB og 9x multiplier, men dette nekter HDene og CD-ROMene mine å godta (for høy PCI-hastighet, skulle gjerne hatt 1/5x multiplier)

 

Temperaturer: 42C idle og 50C load (ambient 26C)

 

Kjøler: Swiftech MC462A med Delta Black Label 80mm (flytter ca. 130m3/time!). Har allerede bestilt en MCX462 for bedre kjøling.

 

Kjølepasta: Arctic Silver 2. Har også bestilt AS3...

 

HK: Abit KR7A-RAID (6N BIOS, moddet med HPT RAID BIOS 2.31)

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-02-14 14:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...