Gå til innhold

Hvilke timings med Twinmos /m winbond?


Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 2-5-2-3 på 200 mhz (pc3200 som noen kaller det) og klarer kjøss ikke 2-5-2-2, dette på 200 mhz. Er ganske irriterende. Noen grunn til at jeg ikke kan kjøre 2-5-2-2 med alt annet på default utenom ram settings?

 

hk bruker du? jeg hadde store problemer med rammen på 8rda3+ gikk ikke til 225 stabilt.., på nf7 v2.0 kortet derimot gikk det opp til 235fsb @ 2.5-3-3-5..

Lenke til kommentar
Jeg har en 2x256 BH5 som kjører 446mhz ved 3-2-2-2 ved 2.9 volt. fysisk volt ved 3.01
hvorfor 3?

er 3 å foretrekke framfor 2,5 med litt lavere timings ellers?

 

Det er stort set CL det går i ved timing-tuning. Lavest er best, men ved høye hastigheter bør man enten sette høyere innstillinger eller benytte divider-funksjonaliteten på hovedkortet. Såvidt jeg vet, er CL på 2 det laveste man kommer.

Lenke til kommentar
Jeg har en 2x256 BH5 som kjører 446mhz ved 3-2-2-2 ved 2.9 volt. fysisk volt ved 3.01
hvorfor 3?

er 3 å foretrekke framfor 2,5 med litt lavere timings ellers?

 

Han mener sikkert at det er Tras han kjører 3 på.

 

Han har bare satt det i rekkefølgen som Abit NF7 kortet hans bruker. Den er:

 

Row Active delay (tRAS): 3

RAS to CAS delay (tRCD) 2

RAS Precharge delay : 2

CAS Latency (CL) : 2

 

Det er dumt at ikke produsentene av hovedkort går sammen og og får laget en standard på slik. Det blir ofte forviklinger når det gjelder timings. Å bli enige som en standard rekkefølge skulle være en smal sak, og ville kanskje tatt hele 10 minutter å få realisert. Feks så kunne de jo holdt seg til den rekkefølgen som ramprodusentene bruker.

Lenke til kommentar
ok. da så..

hvilke timings burde jeg klare på 225MHz da? Skriv hva tallene er så det ikke blir tull da... så kan jeg jo lære litt av det også! :p

 

Såvidt jeg kan se har du ikke nevnt om du har BH-5 chips eller CH-5. BH-5 er som regel 2-3 hakk vassere enn CH-5.

 

CH-5 så bør du vel klare dette:

 

Row Active delay (tRAS): 2,5 (kanskje 2)

RAS to CAS delay (tRCD) 3

RAS Precharge delay : 3

CAS Latency (CL) : 5

 

 

DrE

Lenke til kommentar
Jeg har en 2x256 BH5 som kjører 446mhz ved 3-2-2-2 ved 2.9 volt. fysisk volt ved 3.01
hvorfor 3?

er 3 å foretrekke framfor 2,5 med litt lavere timings ellers?

 

Han mener sikkert at det er Tras han kjører 3 på.

 

Han har bare satt det i rekkefølgen som Abit NF7 kortet hans bruker. Den er:

 

Row Active delay (tRAS): 3

RAS to CAS delay (tRCD) 2

RAS Precharge delay : 2

CAS Latency (CL) : 2

 

Det er dumt at ikke produsentene av hovedkort går sammen og og får laget en standard på slik. Det blir ofte forviklinger når det gjelder timings. Å bli enige som en standard rekkefølge skulle være en smal sak, og ville kanskje tatt hele 10 minutter å få realisert. Feks så kunne de jo holdt seg til den rekkefølgen som ramprodusentene bruker.

 

Riktig Forman :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lagt merke til at det er utrolig mange som ikke kan skrive forståelig/feil på forumene. Kommer dette av at det er mange 14iser på forumene som er vant til å skrive sms? Alle kan skrive feil, men det er bare så vidt jeg skjønner mange..men uansett:

Jeg har et ASUS A7N8X og corsair xms 4000 dual kit. På mitt kort klarer jeg bare cas 2,5-ras to cas 3-ras 3 og tras 8 på 225 fsb. Dette må da vel være dårlig med denne rammen? Med max aggresive setting på ram og volt på 2,8 kommer jeg ikke over 210 fsb. Hva tjener jeg mest på. Høyest mulig fsb, eller mest aggresive settings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...