Gå til innhold

Koble mus, tastatur, skjerm og lyd til PC i et annet rom


Anbefalte innlegg

Ladies and gents,

 

Jeg har to sønner. Disse burde hatt en datamaskin på rommet sitt. Jeg ønsker ikke at de skal ha selve kabinettet der mtp støv, støy etc. Dessuten ønsker jeg muligheten til å hindre tilgang på natterstid. Derfor vil jeg ha kabinettene i kjelleren i et teknisk-rom.

 

Det jeg ønsker å gjøre er å installere noe som ligner en KVM switch, men siden guttene nok kommer til å bruke maskinene til spill så er latencyen som tydeligvis gjør seg gjeldende på iKVM switches uaktuell.

 

VNC er jo ikke en god option for da må jeg uansett ha en datamaskin på rommene, og min erfaring er at latency er et like stort problem her.

 

Er det noen som kjenner til noen KVM-switches som kan fungere her?

 

Og hva med home cloud computing da? Da vil jeg vel komme unna med en relativt liten og lett maskin på rommene og en tyngre maskin i kjelleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ladies and gents,

 

Jeg har to sønner. Disse burde hatt en datamaskin på rommet sitt. Jeg ønsker ikke at de skal ha selve kabinettet der mtp støv, støy etc. Dessuten ønsker jeg muligheten til å hindre tilgang på natterstid. Derfor vil jeg ha kabinettene i kjelleren i et teknisk-rom.

 

Det jeg ønsker å gjøre er å installere noe som ligner en KVM switch, men siden guttene nok kommer til å bruke maskinene til spill så er latencyen som tydeligvis gjør seg gjeldende på iKVM switches uaktuell.

 

VNC er jo ikke en god option for da må jeg uansett ha en datamaskin på rommene, og min erfaring er at latency er et like stort problem her.

 

Er det noen som kjenner til noen KVM-switches som kan fungere her?

 

Og hva med home cloud computing da? Da vil jeg vel komme unna med en relativt liten og lett maskin på rommene og en tyngre maskin i kjelleren.

 

Skal maskinene benyttes til spill er mulighetene fort litt små. Jeg snublet over en KVM-løsning som går over IP her forleden som lover gull og grønne skoger i form av svært lav responstid, men det koster og jeg vet ikke hvor bra det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...