Gå til innhold

Finnes det liten/smal og ok spesifisert Android-telefon?


N_B

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i dag en Xperia Ray jeg har vært veldig fornøyd med, men som ikke henger helt med i svingene lenger. Har derfor begynt å kikke etter en erstatning.

 

Kravspec:

- Liten, dvs ikke mer enn ca 10mm tykk og helst ikke mer enn 60mm bred.

- Någenlunde kjapp cpu etc, gjerne dual/quadcore.

- Skjermoppløsning lik eller høyere enn Ray (854x480)

- Android 4+

 

 

Sony Xperia Go har størrelsen men ikke innmaten, omtrent ALT annet har innmaten men ikke størrelsen.

 

Den perfekte erstatning finnes, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig utenfor Japan: Sony Xperia SX http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sx_so_05d-4775.php

 

Eksisterer det noe lignende i Norge/Europa eller USA? Hvis ikke må jeg vel bite i det sure eplet og kjøpe meg en iPhone..

Endret av N_B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fikser du enkelt med custom rom.

 

Joda, og ikke det viktigste punktet (kjører Cyanogenmod på Ray'en).. Liten størrelse med någenlunde bra ytelse og oppløsning er førstepri, men det har vist seg noe vanskelig. Sony Xperia P er det nærmeste jeg har funnet (med unntak av denne Xperia SX som da ikke eksisterer her på berget), men den er ikke voldsomt kraftigere enn Xperia Ray som jeg vil erstatte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Xperia Go er ikke verst altså. Jeg har prøvd veldig mange Androidtelefoner, og den er virkelig telefonen jeg har vært mest fornøyd med. Det er så populært med så groteskt store skjermer nå for tiden at det begynner å bli vanskelig for oss som vil ha en litt mer kompakt modell. Så jeg kjøpte iPhone istedet. Bryr meg ikke så veldig mye om operativsystemet, så jeg valgte telefonen med best størresle istedet.

Lenke til kommentar

Xperia Go er ikke verst altså. Jeg har prøvd veldig mange Androidtelefoner, og den er virkelig telefonen jeg har vært mest fornøyd med. Det er så populært med så groteskt store skjermer nå for tiden at det begynner å bli vanskelig for oss som vil ha en litt mer kompakt modell. Så jeg kjøpte iPhone istedet. Bryr meg ikke så veldig mye om operativsystemet, så jeg valgte telefonen med best størresle istedet.

 

Veldig enig. Men mange med Xperia Go sier de har dårlig dekning. Tror dette følger denne modellen. Ville ikke anbefalt. Men ellers er den veldig fin

Lenke til kommentar

Takk for svar! Siterer i litt tilfeldig rekkefølge her..

 

Xperia Go er ikke verst altså. Jeg har prøvd veldig mange Androidtelefoner, og den er virkelig telefonen jeg har vært mest fornøyd med. Det er så populært med så groteskt store skjermer nå for tiden at det begynner å bli vanskelig for oss som vil ha en litt mer kompakt modell. Så jeg kjøpte iPhone istedet. Bryr meg ikke så veldig mye om operativsystemet, så jeg valgte telefonen med best størresle istedet.

 

Har fiklet litt med Xperia Go, for en kamerat har en sånn en, og er veldig enig i at det er en fin telefon med riktig størrelse! Om den hadde hatt litt høyere oppløsning på skjermen hadde den vært et glimrende alternativ :) Har begynt å kikke i retning iPhone jeg også altså.

 

 

Hva med sony xperia p?

 

Som nevnt i originalposten er det den jeg heller mot av Android-mobiler for øyeblikket. Har samme cpu-hastighet som ray, men dobbeltkjerne istedenfor enkel. Jeg vet ikke hvor mye dualcore (og evt den Mali-GPUen) utgjør i opplevd ytelse?

 

Hva med Huawei Asced P1?

 

Hva med HTC One S?

 

Begge disse er mye bredere telefoner enn jeg ønsker, tar for mye plass i bukselomma :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...