Gå til innhold

Er denne laptopen grei nok?


Anbefalte innlegg

Vel, jeg sitter på 10 stk HP'er fra 2007/2008, av 5 forskjellige modeller. Av de er det en som er defekt, og det er den modellen som ble levert med dedikert skjermkort fra underleverandør. Dette skjermkortet satt i en rekke andre merker, og problemene var de samme enten maskinen het HP, Acer eller ASUS.

 

Hvis din referanse er skolepc-ordningen, så tror jeg du skal tenke litt over brukermassen. Disse PC'ene får særdeles røff behandling, selv om ingen av elevene vil innrømme det. Slag er det verste som finnes for en mekanisk harddisk. Hvor mange er det som forsiktig setter skolesekken fra seg hver dag?

 

For øvrig var det like mye/mer klager de årene Lenovo var leverandør til skolepc-ordningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker og selge den HP maskinen til noen andre. Reparasjonen tar lengre tid enn planlagt og jeg trenger pc nå, skal ut og reise, så fremfor og styre enda mer med enda en ny låne-pc frakt frem og tilbake osv. Kjøper jeg en ny og selger den hp pcen når den kommer tilbake fra reparasjonen.

Skal du ha noe som er raskere enn HP'en din, så hør på de råd du får. Lenovo'en er det eneste reelle alternativet hvis du skal ha en rimelig PC fra Elkjøp.

Lenke til kommentar

Her har du for øvrig en "profesjonell" test av tilsvarende HP som du har http://www.notebookcheck.net/Review-HP-ProBook-4535s-LG855EA-Notebook.68065.0.html

Som du ser, kommer den svært godt ut i forhold til prisen.

 

Pro

+ Good case quality

+ Basic, elegant design

+ Barely noticeable heat development

+ Higher CPU clock during load

 

Contra

- Limited viewing angle stability

- Fan is almost always active

- Warranty only 12 months

 

 

What we like:

Although it's a low-budget model, we find a Gigabit Ethernet, USB 3.0 and brushed aluminum.

What we'd like to see:

A 24 month warranty.

What surprises us:

The case's good quality with aluminum and magnesium components.

 

Rating 84% (for kontor-bruk)

Lenke til kommentar

Vel, jeg sitter på 10 stk HP'er fra 2007/2008, av 5 forskjellige modeller. Av de er det en som er defekt, og det er den modellen som ble levert med dedikert skjermkort fra underleverandør. Dette skjermkortet satt i en rekke andre merker, og problemene var de samme enten maskinen het HP, Acer eller ASUS.

 

Hvis din referanse er skolepc-ordningen, så tror jeg du skal tenke litt over brukermassen. Disse PC'ene får særdeles røff behandling, selv om ingen av elevene vil innrømme det. Slag er det verste som finnes for en mekanisk harddisk. Hvor mange er det som forsiktig setter skolesekken fra seg hver dag?

 

For øvrig var det like mye/mer klager de årene Lenovo var leverandør til skolepc-ordningen.

Jo, men de skolene jeg har vert på samt på jobb osv så har en ulike pcer toshiba osv og de gikk ikke i stykker.

Disse er tilfeldig fordelt. altså samme bruk. Det vil si toshiba pcene ble mere brukt for de ble brukt også etter mange av de andre gikk i stykker.

 

Så kjenner en jo noen i klassen kolegaer osv og vet noen som er forsiktig. samt vet at noen er veldig uforsiktige.

Men ofte vert sånn at den ene klassen eksempel a og b har fått ulike pcer eller klassen etter har fått annen type pc, og der har vert få problemer men de som har fått hp har fått mange problemer. Men dette kan være tilfeldig. Ofte så ønsker de som kjøper inn mange pcer og prøve ulike pcer altså ikke kjøper likt til alle klasser, avdelinger.

Derfor har jeg negative assosiasjoner til hp selv om det kanskje ikke er riktig.

Lenke til kommentar

Spennende og se den testen må lese mer på den. men hvorfor garanti bare i 12 måneder? Er det mer vanlig i utlandet kanskje?

Ett års garanti er ganske vanlig her til lands også. To år er det beste du kan håpe på. Garanti er noe produsenten/leverandøren utsteder. Reklamasjon derimot, er 5 år her i landet (2 år på batteriet). Dette er i henhold til "Forbrukerkjøpsloven". Denne gjelder for øvrig kun for salg til private forbrukere, og ikke for bedriftsinnkjøp.

 

Edit:

Det vil i praksis si at hvis du kjøper ut en skole-pc eller en pc fra din bedrift, så har du ikke reklamasjon iht "Forbrukerkjøpsloven". Da må du forholde deg til den service-/supportavtalen skolen/bedriften har fremforhandlet.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

[/b]

Det er i forhold til feil eller alt i alt?

 

alt i alt. Hva Toshiba og HP angår, så har jeg bare hørt om "alle" problemene deres. Jeg har forsåvidt bare eid en laptop fra HP, som ble kjøpt i 2003. Denne varte vel i 5 år, men erfarte at vi betalte ALT for mye for en laptop som hadde den dårligste intel cpu'en. Bråkete, varm, treg, stygg...

Men utifra at min bedrift benytter har rundt 150 lenovoer, hvor en del blir brukt mens man reiser rundt omkring i verden, så er det overaskende at det ikke er mer feil på disse enhetene.

Ingen merker er problemfrie, og jeg har bare erfart at lenovo har en grei kvalitet, selv om de var bedre før.

Jeg har en Acer som ble kjøpt i 2006, og den går fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...