Gå til innhold

Trenger ny PC (Byggeselv prosjekt)


Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg trenger en ny pc! Vet ikke om det jeg har satt sammen er bra nok for summen jeg vil betale, så jeg tenkte å spørre forum folket !

 

Max pris er 9000. Har allerede valgt noen deler som f. eks. Dette lager jeg en liste på lenger ned.

 

Jeg trenger alt nytt. Synes stockvifte funker fint så tar den som følger med, vil ha moduler psu. tenkte at 7850 W holder. Har laget en liten handleliste: http://gyazo.com/a0a95093ca5802ae00382a43b81221c7

 

Ting jeg har bestemt meg for:

 

Fractal design R4

 

CORSAIR CX 750W M BRONZE ATX12V 2.3 MODULAR PSU

 

1 TB hdd og MULIGENS en ssd på kanskje 64gb ? :p

 

Tusen takk for alle svar ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! Jeg trenger en ny pc! Vet ikke om det jeg har satt sammen er bra nok for summen jeg vil betale, så jeg tenkte å spørre forum folket !

 

Max pris er 9000. Har allerede valgt noen deler som f. eks. Dette lager jeg en liste på lenger ned.

 

Jeg trenger alt nytt. Synes stockvifte funker fint så tar den som følger med, vil ha moduler psu. tenkte at 7850 W holder. Har laget en liten handleliste: http://gyazo.com/a0a...0382a43b81221c7

 

Ting jeg har bestemt meg for:

 

Fractal design R4

 

CORSAIR CX 750W M BRONZE ATX12V 2.3 MODULAR PSU

 

1 TB hdd og MULIGENS en ssd på kanskje 64gb ? :p

 

Tusen takk for alle svar ! :)

ville personlig valgt Fractal design R4 uten vindu så blir det billigere også men det er bare mitt valg. å så et spørsmål. hva skal du bruke pcen til?
Lenke til kommentar

Hei ! Jeg trenger en ny pc! Vet ikke om det jeg har satt sammen er bra nok for summen jeg vil betale, så jeg tenkte å spørre forum folket !

 

Max pris er 9000. Har allerede valgt noen deler som f. eks. Dette lager jeg en liste på lenger ned.

 

Jeg trenger alt nytt. Synes stockvifte funker fint så tar den som følger med, vil ha moduler psu. tenkte at 7850 W holder. Har laget en liten handleliste: http://gyazo.com/a0a...0382a43b81221c7

 

Ting jeg har bestemt meg for:

 

Fractal design R4

 

CORSAIR CX 750W M BRONZE ATX12V 2.3 MODULAR PSU

 

1 TB hdd og MULIGENS en ssd på kanskje 64gb ? :p

 

Tusen takk for alle svar ! :)

Ser stort sett bra ut det, du kan eventuelt trappe ned til 8 GB ram (holder i massevis)

 

Anbefaler deg å gå over til HX-serien PSU, CX-serien har ikke så bra rykte. Når du først skaffer deg en skikkelig PC, er det dumt å ha svake ledd.

 

7850 drar nok de aller fleste av dagens spill; riktignok ikke alle på høyeste kvalitet (dette er du muligens klar over)

Endret av wassup
Lenke til kommentar

ville personlig valgt Fractal design R4 uten vindu så blir det billigere også men det er bare mitt valg. å så et spørsmål. hva skal du bruke pcen til?

Ønsker vindu så bryr meg ikke om den lille summen ekstra. Pc'n skal brukes til spill, F.eks BF3 go BF4 når det kommer ut, ellers går det mye i GTA IV, ArmA II og minecraft :p Skal ha ArmA III og GTA V på pc så må vel ha en laaaaaaaaaaangt kraftigere pc en den jeg har nå.

 

Ser stort sett bra ut det, du kan eventuelt trappe ned til 8 GB ram (holder i massevis)

 

Anbefaler deg å gå over til HX-serien PSU, CX-serien har ikke så bra rykte. Når du først skaffer deg en skikkelig PC, er det dumt å ha svake ledd.

 

7850 drar nok de aller fleste av dagens spill; riktignok ikke alle på høyeste kvalitet (dette er du muligens klar over)

Klar over at 7850 er et ok grafikk kort alene, så tenker å sette en til i crossfireX ettervert.
Lenke til kommentar

Mener dette er ett ganske bra kjøp http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20351655

Noen ting:

-i7 er ikke nødvendig til spill. Kanskje mer interessant om et par år, men ikke ennå.

- 16 GB er ikke nødvendig til spill heller. 8 GB er nok

- Forrige generasjons grafikkort (for all del, bra grafikkort, men på vei ut)

- WD sin green-series harddisk (strømsparende harddisk, egentlig en flaskehals i en skikkelig gamingmaskin).

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

ANTISTATBÅND HÅNDLEDD 1.5M + KROKODILLEKLEMME

 

 

 

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600Mhz

 

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK

 

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB

 

 

KINGSTON SSDNOW V300 120GB SSD 7MM SATA/600

 

 

MICROSOFT WINDOWS 8 64-BIT NOR DVD#OEM

 

 

MSI Z77A-GD55 Z77 S-1155 ATX IVY Z77A-GD55

 

 

OCZ ZS SERIES 650 WATT POWER SUPPLY

 

SAPPHIRE RADEON HD7950 VAPOR-X OC 3GB PCI-E D.

 

Et oppsett til rundt 8800kr. Skulle bli min data, men visse personlige ting gjorde at det blir utsatt.

 

Så du ville ha R4 med vindu, bare bytt det ut.

 

Listen er ifra Dustin.

 

Edit: HDDen ble visst borte, det var denne:http://www.dustinhome.no/product/5010586747/seagate-barracuda-7200-12-1tb-7200rpm-sata-600-32mb/

 

Beklager det, men må bruke nettbrettet, alt blir litt vanskeligere! :p

Endret av LizardBuchter
Lenke til kommentar
Haha, sparte noen kroner der gitt :p Men synes GPU ble i overkant dyrt for mitt budsjett, mulig med et 660 kort istedet?

Det kommer helt an på hvilke krav du stiller til grafikk. 670/7970 er som prisen tilsier mye bedre enn 660. Har selv 670 og hadde ikke kjøpt noe dårligere enn det. Hvis det er pengene det står på hadde jeg heller spart opp 1500,- før jeg kjøpte meg PC. ;)

Lenke til kommentar

Haha, sparte noen kroner der gitt :p Men synes GPU ble i overkant dyrt for mitt budsjett, mulig med et 660 kort istedet?

Et 660 kort er helt brukbart det, du kan kjøre alle dagens spill på det i høy grafikk (men ikke ultra, nødvendigvis). Eventuelt kan du jo sette et 660 til i SLI ettersom du trenger mer kraft. Eller du kan gjøre som Fleksnes sier.

Lenke til kommentar

Noen ting:

-i7 er ikke nødvendig til spill. Kanskje mer interessant om et par år, men ikke ennå.

- 16 GB er ikke nødvendig til spill heller. 8 GB er nok

- Forrige generasjons grafikkort (for all del, bra grafikkort, men på vei ut)

- WD sin green-series harddisk (strømsparende harddisk, egentlig en flaskehals i en skikkelig gamingmaskin).

 

-i7 er ikke nødvendig til spill, men bedre til spill

-16GB er da ingen ulempe å ha

-ett gtx 660ti er så vidt bedre enn ett gtx 580, om det er på vei ut eller ei, og her er det 2 580'er med

-Har 8TB green disker som fungerer strålende. Spill kjører en fra ssd

 

Føler argumentene dine er litt ute å kjøre her. 580 kortene kan også selges for prisen av ett 660ti/670 kort, hvis en absolutt ikke vil ha de. Så kan du ta ytelsen i spill på denne kontra en annen som dere setter opp her så finner du fort ut at denne er mye bedre.

 

Så hva er ulempen med denne maskinen?

 

Anbefaler deg å gå over til HX-serien PSU, CX-serien har ikke så bra rykte. Når du først skaffer deg en skikkelig PC, er det dumt å ha svake ledd.

 

 

 

Dette følger selvfølgelig med i pcen fra cdon :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

-i7 er ikke nødvendig til spill, men bedre til spill

-16GB er da ingen ulempe å ha

-ett gtx 660ti er så vidt bedre enn ett gtx 580, om det er på vei ut eller ei, og her er det 2 580'er med

-Har 8TB green disker som fungerer strålende. Spill kjører en fra ssd

 

Føler argumentene dine er litt ute å kjøre her. 580 kortene kan også selges for prisen av ett 660ti/670 kort, hvis en absolutt ikke vil ha de. Så kan du ta ytelsen i spill på denne kontra en annen som dere setter opp her så finner du fort ut at denne er mye bedre.

 

Så hva er ulempen med denne maskinen?

 

 

 

Dette følger selvfølgelig med i pcen fra cdon :)

Det er ingen konkrete ulemper med maskinen, det var bare ikke det JEG ville ha gått for om jeg skulle kjøpt data. Men jeg har heller ingen fasitsvar på noe som helst. I tillegg var TS interessert i å bygge data. Så jeg går ut ifra at diskusjonen kan legges død :)

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilke krav du stiller til grafikk. 670/7970 er som prisen tilsier mye bedre enn 660. Har selv 670 og hadde ikke kjøpt noe dårligere enn det. Hvis det er pengene det står på hadde jeg heller spart opp 1500,- før jeg kjøpte meg PC. ;)

Jeg stiller ikke krav til å kjøre alle spill på ultra. Mener at High er helt ok for mitt bruk. Det blir nok 660ti eller et 7950, og det er mulig det blir satt i CrossfireX/SLI, Men dette er da et annent spørsmål, er det mange spill som støtter dette?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...