Gå til innhold

[Løst] Acer Aspire 5920G klokka endrer seg


Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har en Acer Aspire 5920G som klokka endrer seg uten at jeg endrer den altså den endrer seg selv. Den kan faktisk endres flere år tilbake i tid. Denne endringen kan skje mens jeg bruker pc`n eller når den bare står på uten at den blir brukt,er liksom ingen samenheng i når det skjer. Har prøvd med et annet backup batteri, annen lader og et annet "start knapp panel" altså den print plata som powerknappen sitter på. Har noen vært bortig dette? Har noen noe tips å komme med om hva som kan være årsaken? Kan det være en klokke frekvens giver et eller annet sted i pc`n som jukser? Svar mottaes med stor takk da denne pc`n er for god enda til å byttes ut.

 

MVH

Rogga

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om klokka forandres mens du bruker den, så høres det nesten ut som om det er noe software som endrer den.

Hvis den bare hadde endret seg når den var ikke var i bruk og frakoblet strøm, så hadde det nok vært klokkebatteriet.

 

Har akkurat bytta batteri i et par laptops her, på disse ble bios settings og klokka tilbakestilt hver gang laderen ble tatt ut (er også kaputt hovedbatteri i dem).

Men aldri opplevd at klokka har endret seg mens dem var i bruk.

Lenke til kommentar

Om klokka forandres mens du bruker den, så høres det nesten ut som om det er noe software som endrer den.

Hvis den bare hadde endret seg når den var ikke var i bruk og frakoblet strøm, så hadde det nok vært klokkebatteriet.

 

Har akkurat bytta batteri i et par laptops her, på disse ble bios settings og klokka tilbakestilt hver gang laderen ble tatt ut (er også kaputt hovedbatteri i dem).

Men aldri opplevd at klokka har endret seg mens dem var i bruk.

 

Trenger ikke å bruke noen programmer når dette skjer. Pc`n kan stå med kun "skrivebordet" fremme. Har ikke lagt merke til om det har noen samenheng når jeg tar ut laderen eller ikke

Lenke til kommentar

Er det jeg og mistengte i starten at det var et program i bakrunnen som kjørte, men jeg har hatt en helt ren istalasjon uten noen programmer inne på denne som en test og det samme skjedde da. Men jeg har nå endret under instillinger for internett klokke til time-a.nist.gov istede for time.windows.com som det har stått før. Å siden jeg satte det i går så, har klokka vært grei :ohmy: Skal følle med i noen dager nå å se om den holder seg slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...