Gå til innhold

Spm. om kjølepasta


objorkum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du ikke ha kjølepasta, men det er på det sterkeste anbefalt. Dette pga at pastaen leder strøm og varme bedre mellom prosessor og kjøleribbe, og du vil da oppnå bedre temperaturer. Les goop guiden for mer info.

 

Strøm og varme? :smile:

 

Ja, ja. I hvertfall klarer prosessoren å kvitte seg med mere varme dersom man har brukt riktig mengde kjølepasta.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Du ikke ha kjølepasta, men det er på det sterkeste anbefalt. Dette pga at pastaen leder strøm og varme bedre mellom prosessor og kjøleribbe, og du vil da oppnå bedre temperaturer. Les goop guiden for mer info.

 

Strøm og varme? :smile:

 

Ja, ja. I hvertfall klarer prosessoren å kvitte seg med mere varme dersom man har brukt riktig mengde kjølepasta.

 

DrErling

 

Tidlig på morran vet du! Hodet har ikke helt koblet seg inn... :D Men varme er nok det ordet som er mest aktuelt ja. :)

Lenke til kommentar
eg anbefaler på det sterkeste å bruke kjølepasta!!!

 

eg satt på ein swiftech kjøler med papst vifte uten kjølepasta da var load tempraturen ca 67- 70 grader etterpå satt eg på litt kjølepasta under kjøleribba, da var aldri tempraturen over 57 load!!!!

 

har eit abit ic7

 

Tja nå har jeg en boxed prosessor (dvs intel sin vifte og kjøleribbe) her er det ingen kjølepasta so vidt jeg vet og temperaturen er på 38 grader.

Lenke til kommentar
eg anbefaler på det sterkeste å bruke kjølepasta!!!

 

eg satt på ein swiftech kjøler med papst vifte uten kjølepasta da var load tempraturen ca 67- 70 grader etterpå satt eg på litt kjølepasta under kjøleribba, da var aldri tempraturen over 57 load!!!!

 

har eit abit ic7

 

Tja nå har jeg en boxed prosessor (dvs intel sin vifte og kjøleribbe) her er det ingen kjølepasta so vidt jeg vet og temperaturen er på 38 grader.

 

På boxed vifta så sitter det jo en kjølepad, den er jo grei nok. Husk at forskjellen på pad - pasta er ca 2-5 grader, mens forskjellen på ingenting eller pasta er 10-15 grader. Man MÅ ha pasta, allt annet er ... :lol:

Lenke til kommentar

Angående padden på boxed vifta - det ligger et belegg med noe svarte greier (lett å gni bort) på 2,4c'n min. Er dette den berømmelig padden, eller bare noe som skal beskytte padden i pakken?

Synes 51 grader i bios (altså rimelig idle) var mye :D

Må legge til at jeg ikke brydde meg spec om varme siden jeg bare skulle teste at alt virket, siden det var dagen før angrefrist gikk ut... Kommer til å bruke goop på den.

 

Noen som har en bra guide til hvodan man påfører goop? Gjerne med bilder. Fant ikke noe på overklokking.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...