Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Reboot ved start av litt krevende spill.


Anbefalte innlegg

Har ett problem jeg har sliti med en periode.

For en måneds tid siden spillte jeg Battlefield 3 og plutselig

hang pcn seg, jeg restartet den med knappen siden det var eneste mulighet til og få skrudd den av. Da jeg startet den opp igjen var den veldig treg, brukte omtrendt 10 minutter på og starte opp, i motsetning til di vanlige 30-45sekunder som den vanligvis starter opp på.

 

Jeg startet opp hwmonitor og så på tempraturer og lette etter feil i drivere osv.

Etter en stund tenkte jeg at jeg likegreit kunne prøve og formatere disken og prøve med en fersk innstalasjon av windows.

Dette så ut til å løse problemene og alt gikk knirkefritt igjen, intill for circa en uke siden.

 

Da begynte pc'n og reboote ved start av litt krevende spill, som tidligere hadde fungert uten problemer.

Spill om Baldur's Gate og Openttd fungerer fortsatt, men alt fra cities in motion til arma 3 og crysis 3 får den nå til og skru seg av og starte på nytt.

 

Jeg har brukt programmer som Heavy Load for å stress teste hardwaren men ingenting har fått den til å gjennskape problemet.

 

Jeg har prøvd og resette bios, og det ser ut til og fikse problemet i omtrendt 15 minutter.

 

Om noen der ute har hatt lignende problemer eller har noen forslag så hadde jeg satt stor pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test først med f.eks. intel burn test(kjenner ikke til heavy load, andre får kommentere det;)), deretter 3dmark av nyere utgave. Hold øye med temperatur og spenning, dog regner med 3dmark vil gi crash(Kombustor eller lignende kunstige stresstester av skjermkort kan være en idè å teste med).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Testet OCCT og fikk ingen problemer når jeg testet GPU og CPU, men når jeg testet PSU fikk jeg

opp en feilmelding der det sto

Core 1# over maximum value

Value reached : 89, Max 85. Dette var 41sekunder inn i testen.

Vil det si at psu'en blir for varm eller gir fra seg for mye strøm? Er ikke så flink på dette hardware greiene :)

Lenke til kommentar

Testet OCCT og fikk ingen problemer når jeg testet GPU og CPU, men når jeg testet PSU fikk jeg

opp en feilmelding der det sto

Core 1# over maximum value

Value reached : 89, Max 85. Dette var 41sekunder inn i testen.

Vil det si at psu'en blir for varm eller gir fra seg for mye strøm? Er ikke så flink på dette hardware greiene :)

Ser ut som du har problemer med kjøling av cpu, og at pcen slår seg av eller henger når den når en vis temptratur på cpuen.

 

Løsning kan være og rense pc'en og spesielt cpu kjøler for støv. Rensing kan du gjøre med luft på boks eller med kompressor om du har dette. ved bruk av kompressor kan det lønne seg og tømme den for vann så du får minst mulig fuktighet i luften du blåser.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...