Gå til innhold

elendig batteri på samsung galaxy s2


Anbefalte innlegg

Kjøpte en s2 til jul, før slet jeg med at den random slo seg av og ikke slo seg av før jeg tok batteriet ut også inn... Jeg ble så helvetes lei av det så jeg sletta alt på mobilen ( factory reset ) og importerte kun bilder og kontakter fra kies tilbake igjen. Samtidig lasta jeg den den nye oppdateringen. ( jelly bean tror jeg) da ble mobilen helt normal igjen heldigvis

 

Men nå de tre siste ukene har mobilen hatt elendig batteritid. ofte så dårlig at iløpet av en klokketime når den kun har ligget i lomma med strømsparing aktivert og wifi av så mister jeg 10%. så jeg har alltid lader i skolesekken.. Mange av vennene mine har samme mobil som er eldre(!) og de har bedre batteritid. står på batteri at facebook bruker 40% av strømmen.. selvom jeg ikke bruker det noe særlig..

 

Noen tips? vil helst unngå factory reset, kan jeg kreve ny mobil fra netonnet cdon.com?

 

Edit: Mobilen er ikke roota, har ikke tukla noe med den:) Har ikke mista den i bakken noe særlig, heller ikke fuktskader

Endret av Gurre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når står det at batteriet ble laget?

Lithium Ion-batterier vil også utgå på dato som mat, og vil etter noen år ha kraftig foringet kapasitet, spesielt om det ikke har blitt lagret optimalt (oppladet på lavt men ikke for lavt nivå, hvor referansen er etter hvor lenge det står uten lading). Og siden det er snakk om en rimelig gammel mobil, så er det jo potensiale for at batteriet er ganske gammelt.

 

Tjenester som facebook kan nok sikkert i værste fall trekke mye strøm om det er en "feil", eller ikke begrenset på noen måte. Som regel så er det skjerm eller systemet som skal trekke mest strøm, og om facebook står for størsteparten av strømtrekket så KAN dette være et tegn på en app som jobber litt FOR aktivt. hm...

Lenke til kommentar

Når står det at batteriet ble laget?

Lithium Ion-batterier vil også utgå på dato som mat, og vil etter noen år ha kraftig foringet kapasitet, spesielt om det ikke har blitt lagret optimalt (oppladet på lavt men ikke for lavt nivå, hvor referansen er etter hvor lenge det står uten lading). Og siden det er snakk om en rimelig gammel mobil, så er det jo potensiale for at batteriet er ganske gammelt.

 

Tjenester som facebook kan nok sikkert i værste fall trekke mye strøm om det er en "feil", eller ikke begrenset på noen måte. Som regel så er det skjerm eller systemet som skal trekke mest strøm, og om facebook står for størsteparten av strømtrekket så KAN dette være et tegn på en app som jobber litt FOR aktivt. hm...

Batteriet ble lagd: 2012.10.19 så det burde ikke være noe problem. Kan det hjelpe og slette facebook og heller bruke det kun i nettlesern evt en eldre oppdatering av facebook?

 

Jeg kom forresten på en ting nå som kan være viktig. Jeg har onecall og da burde man ha aktivert roaming for å få bedre dekning, kan dette suge mye strøm?

Lenke til kommentar

Det kan jo være en idè å prøve å slette det. :)

Såpass nytt ja, burde ikke være noe problem da.

 

Hmm, vet ikke, men kan ikke se hvordan roaming skal bruke noe som helst mer strøm. Er jo base-nettverket som eventuelt må prosessere dataene mer, ikke mobilen som kun kontakter nærmeste basestasjon uansett.

Lenke til kommentar

Joda, det trekker noe jævlig med strøm. Hadde samme problem på min, brukte strøm som om det gikk av moten.

Slo av varslinger på facebook, tilbake til god batteritid.

Evt kan du velge sync hver halvtime for å bedre strømtrekket litt

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...